BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, January 4, 2012

DEMO #UPSI : Salah Satu Blog Yang Fitnah @PDRMsia - Ditulis Pelajar #UiTM Shah Alam


Paparan artikel yang bertajuk ' Kisah Dari Lokap Tanjung Malim : Safwan Anang Yang Nazak' boleh baca dengan capaian berikut  :

http://khalid-ismath.blogspot.com/2012/01/kisah-dari-lokap-tanjung-malim-safwan.html


Jika diteliti artikel yang ditulis oleh pelajar bernama Khalid Ismath pelajar tahun 1 UiTM Shah Alam Jurusan Undang-Undang ini jelas penulis telah membuat fitnah jahat ke atas anggota polis.


Selain memfitnah, artikel ini juga menghasut golongan mahasiswa untuk turun ke jalanraya menumbangkan kerajaan BN dengan apa cara sekalipun.

Saya tidak sangka sama sekali pelajar Jurusan Undang-Undang hanya mampu menulis artikel bertaraf sampah sebegini, malah karangan murid darjah sekolah rendah mungkin lebih bagus daripada artikel ini.

Paling mencuit hati adalah penulis fitnah ini menulis baris ayat berbunyi :
"akibat tekanan yang kuat ke atas dadanya. giginya berterabur. mukanya berlumuran darah"
Dua fitnah besar pelajar ini terhadap PDRM adalah :
  1. PDRM belasah Safwan Anang sehingga giginya berterabur.
  2. Muka Safwan Anang dikatakan berlumuran darah dibelasah PDRM.
Setelah beberapa video telah tersebar, setakat ini sepanjang pemerhatian saya tiada kelihatan wajah Safwan Anang terbaring yang mana wajahnya berlumuran darah. Untuk lebih adil saya paparkan video yang disiarkan oleh kumpulan pelajar 'sewel' :



Yang kelihatan hanyalah kesan darah di bahagian mulut disebabkan kecederaan yang dialami di bahagian dalam bibirnya.

Lihat pula sama ada gigi Safwan Anang masih melekat di gusinya atau pun beliau kini tiada sebatang gigi, maklumlah sudah berterabur bro...


Jelas masih kelihatan gigi Safwan Anang berada di lokasi sepatutnya, secara mata kasarnya gigi tersebut masih dalam keadaan sihat walafiat.

Jadi Khalid Ismath telah melakukan fitnah besar ke atas pasukan PDRM, sewajarnya penulis blog ini disiasat di bawah akta-akta yang sedia ada demi menjaga nama baik PDRM sebagai sebuah badan yang diamanahkan menjaga keselamatan rakyat Malaysia.


Pihak UiTM pula wajar mengenakan tindakan ke atas pelajar ini kerana melalui tulisan beliau, ianya boleh menjejaskan nama baik UiTM. Kerana setahu saya ini bukan kali pertama pelajar ini menyiarkan artikel berbentuk provokasi melampau.

UiTM tidak memerlukan manusia jenis ini, eloklah sekiranya ibu bapanya tempatkan sahaja beliau di Unisel atau mana-mana IPTS. UiTM tempat untuk anak-anak Melayu belajar tanpa diganggu oleh sebarang pelesit - pelesit pembangkang!

YY : Cakap bengong kan kecik hati pulak... maklumlah depa 'MAHASISSSWAAA'...

9 comments:

Anonymous said...

baru blajar tahun 1 dah berlagak pandai undang-undang

Adam said...

ni kalau jadi lawyer nanti, boleh jadi raja putar belit ni. ehehe

Anonymous said...

assalamualaikum...

bebudak ni buleh mengundi ka kalau pilihanraya bulan 3 nanti? nak tumbangkan kerajaan konon..berdiri pun tak betui lagi..!

Anonymous said...

umur baru setahun jagung, tahun satu berapa tahun umur?

layak mengundi ke?

kalau nak betu-betul berterabur gigi...ni mari Mahasiswa super senior yang dah bertahun-tahun grad kasi rongak dengan rahang sekali berterabur.

Anonymous said...

alamak bro..ok la bro bdk2 cmnie..kan bagus berjuang utk something..dr bdk2 puak UMNO mne ade berani nak keluar..bdk khalid nie buat onar p0n bdk UMNO x turun p0n..so ape ada hal..ok la 2..

reiko world said...

bdk2 UMNO xbodoh spai nak jejaskan diri sdiri mcm 2... sape suruh provok kan dan kene bobok... hahahahaha....=)

tokgaru said...

kesian dekat budak melayu pkr dan pas. dah la belajar tak sampai ke mana sebab gagal. lepas tu di jadikan lembu pula oleh parti pembangkang.

polis bukan berkasar pun kepada mereka, cuma nak buang keluar darah kotor yang selama ini menyebabkan mereka bodoh bila belajar.

lepas ni isyallah mereka akan jadi pelajar yang cemerlang la.

org johor said...

ermmm.. rasanya aku tau tujuan dowang mati2an.. hapuskan AUKU tu... sbb apa? sbb.. dowang nak dptkan hak mengundi pada PRU13.. sbb tu anuar sboleh2... jadikan bdk2 ni... mangsa dn tekankan.. hapuskan AUKU... ptt la beria2... ermm.. anuar dh sedar.. dia dh tak dpt sokongan dr rakyat biasa... bijak nuar.. bijak menipu....

syazwan said...

kahkahkah. khalid ni budak matrik aku dulu. dari matrik lagi dah sibuk nak berdemo. tapi kenapa baru tahun 1. sebab sekarang aku dah tahun 3 dah. patut nya dia ni pun mesti sama dengan aku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...