BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, January 5, 2012

"Saya Ditendang Dan Diseret" - Laporan Safwan 'Wheelchair' Anang Mengelirukan. #UPSI


Pada jam 2.00 petang tadi - Safwan 'Wheelchair' Anang dilaporkan telah membuat laporan polis mendakwa dirinya ditendang dan diseret oleh anggota polis. Dalam masa yang sama beliau mendakwa video yang dipaparkan oleh pihak polis ialah keadaan sebelum pergelutan.


Soalan mudah saya, di mana rakaman video pergelutan tersebut?

Mana mungkin dalam banyak-banyak kamera yang berada di lokasi, tiada satu pun yang sempat merakamkan aksi Safwan Anang dikeronyok sehingga giginya berterabur dan rusuknya 'patah'?

Laporan hospital pula menyatakan Safwan Anang sedar ketika dibawa untuk menerima rawatan, tetapi dalam laporan yang dibuat tadi Safwan Anang mendakwa dirinya pengsan?

Kenapa dalam laporan polis Safwan Anang tidak melaporkan bahawa rusuknya patah?

Kenapa dalam laporan polis juga Safwan Anang tidak mengatakan dia dibelasah sehingga giginya berterabur sedangkan ada saksi yang melihat giginya berterabur?

Saksi tersebut bernama Khalid Ismath, dia sendiri katakan dia menyaksikan gigi Safwan Anang berterabur. Tak caya tanya Khalid Ismath!


Bukankah ini sudah menimbulkan keraguan yang mana tidak mungkin beliau mampu memenangi kes ini jika ianya dibawa ke mahkamah sekali pun.

Drama apakah ini?

Hahaha...

Dulu isterinya menipu untuk memenangi pilihanraya kampus, menghilangkan diri selepas itu muncul mengadakan sidang media buat-buat 'mereng'.

Anehnya semasa diri diculik masih sempat mengemaskini blog?

Eloklah itu, isterinya penipu suaminya pembohong!

YY : Mertuanya belajar menipu dari Mat Sabu... :)

6 comments:

Aliffnajmi said...

Hrp polis saman mereka2 yg dn sengaja siarkan berita palsu memburuk2kan polis. Tindakan ni perlu utk memperbaiki imej polis yg telah mereka calarkan. Jgn settle luar mahkamah... saman tetap saman.

Anonymous said...

Ade x mahasiswa dr keturunan selain melayu join demo kat upsi aritu?

Neilkie69 said...

Nampak pada cara sakit dan berkerusi roda nim, kecederaan yang dihadapi oleh mamat sekor ni akan berlarutan dan di Kiparatkan oleh Allah lumpuh sepanjang hayat. Allah tidak bagi sakit berlakon pada jutaan umah sebagai sakit...Amin

Anonymous said...

aku ingatkan puak2 sesat ni tahu menipu atau spin citer aje....tapi skrg dah tahu berlakon....siap ada adegan guling2, langgar pintu, panjat tembok....hebat btul....sok2 bleh la buat filem pecah punggung RM 40juta....hahahhhaa

Anonymous said...

percaya pulak kat abg polis dan pakcik polis... malam tu macam orang kene rasuk kata polis macam-macam.

Anonymous said...

ikut sedap mulut jer panggil polis tu anjing yea.....dah tu buat cerita yg bukan2. Satu jer aku nak bagitahu korang TANIAH kerana membuatkan aku semakin yakin bahawa keputusan aku untuk menolak PR adalah tepat! Thank You again.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...