BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, March 9, 2014

Edisi Untuk Macai : Beza Kes Noritta Shamsuddin Dengan Kes Anwar Ibrahim


Umum tahu Anwar Ibrahim didapati bersalah atas tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azlan dan dijatuhkan hukuman penjara lima tahun oleh mahkamah rayuan tempoh hari.

Kita juga tahu Anwar Ibrahim diberikan ruang seluas-luasnya untuk mempertikai keputusan tersebut di mana dia dibenarkan untuk diikat jamin sebanyak RM10,000 sementara menanti rayuan di Mahkamah Persekutuan.

Seperti biasa, seorang 'anugerah Tuhan' merupakan insan mulia di mata totok dan macai PR.

Tidak hairanlah seorang rakan meminta komen saya terhadap hujah totok pembangkang yang menggunakan keputusan kes pembunuhan arwah Noritta Shamsuddin sebagai modal bagi mengambarkan Anwar Ibrahim dizalimi selain mempertikaikan sistem perundangan negara.

Terlebih dahulu, saya nak tekankan adalah saya bukan seorang peguam tetapi saya meneliti penuh setiap penghakiman. bukan jenis baca separuh-separuh.

Hujah totok Anwar Ibrahim :


"Pembunuhan kejam Noritta Shamsuddin 11 tahun lepas, tertuduh Haniff dibebaskan semata-mata kerana air mani individu lain dalam nonok Noritta walaupun terbukti air mani Haniff wujud dalam nonok Noritta. Tapi dalam kes DSAI walaupun wujud air mani individu lain dalam bontot Saiful DSAI tetap didapati bersalah, kalau mengikut law mahkamah kes ini dah gugur"
Sembang tak mahu kalah, penghakiman penuh mahkamah tak pernah nak baca kemudian ikut suka kepala otak dia kata kalau ikut law kes dah gugur.

Law mana mereka pakai...?

Terpaksa imbas kronologi kes Noritta Shamsuddin antara kes berprofil tinggi yang mengambil masa lima tahun.

Cukup saya ringkaskan kenapa Haniff dibebaskan dari tuduhan membunuh Noritta Shamsuddin, kerana penghakiman kes Noritta adalah setebal 21 muka surat.

Haniff dibebaskan kerana wujud DNA “lelaki tidak dikenali” selain Haniff dan malangnya identiti dan juga DNA itu tidak diketahui milik siapa.

Bila wujud orang ketiga selain Haniff, pendakwaan oleh pihak pendakwaraya terjejas kerana terbukti wujud kehadiran individu lain bersama Noritta.

Ini berbeza dengan kes Anwar Ibrahim, dari awal perbicaraan di Mahkamah Tinggi pada tahun 2011 pihak pendakwa berjaya buktikan kehadiran air mani Anwar Ibrahim yang dilabel sebagai 'Lelaki Y'.

Analisis oleh Ketua Unit DNA Paterniti, Divisyen Forensik, Dr Nor Aidora membuktikan profil DNA tersebut milik Anwar Ibrahim sekaligus menunjukkan ada prima facie.

Malah hujah pembelaan Anwar Ibrahim ketika dibicarakan di Mahkamah Tinggi juga gagal menolak bukti DNA lelaki Y adalah miliknya, tetapi hanya mempertikaikan integriti DNA yang disimpan selama 43 jam sebelum diserahkan kepada ahli kimia.

Kesimpulannya adalah kes Noritta terdapat dua sampel DNA menyebabkan Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan secara konsisten memutuskan Haniff bebas dan tidak perlu membela diri.

Manakala kes Anwar Ibrahim di mana Mahkamah Tinggi membebaskan Anwar Ibrahim sebelum ini kerana mahkamah tidak dapat memastikan 100% integriti sampel DNA milik Anwar Ibrahim tidak terjejas bukan kerana Anwar Ibrahim berjaya menafikan kehadiran air mani miliknya dalam dubur Saiful Bukhari.

Bahasa mudah faham, kes Noritta dua sampel DNA - kes Anwar Ibrahim hanya ada satu sampel DNA lelaki Y yang terbukti milik Anwar Ibrahim.

Moron...!


Dari dok pertahan peliwat, lebih baik mendoakan keselamatan kepada semua penumpang MH370 - ada hati perut ke tidak macai...?



Arioss...!

YY : Al-Fatihah buat Allahyarham Noritta Shamsuddin...

14 comments:

Anonymous said...

Thumbs up bro. You're my csi

Anonymous said...

MACAI JELAS MACAM MANA PUN MEREKA TIDAK MAHU TERIMA BRO. TAMBAHAN KETIKA PERBICARAAN DI MAHKAMAH TINGGI DULU HAKIM TAK KATA LIWAT TAK BERLAKU. MACAI FAHAM KE TAK?

Yuseri Yusoff said...

Anonymous March 9, 2014 at 8:45 PM,

CSI banyak pihak pembangkang. Dulu ada CSI yang siasat video dan nafi kata dalam video Anwar sebab kotak tisu.

Dua tiga hari lepas ada CSI yang pertikai keputusan mahkamah jatuhkan Anwar bersalah liwat.

Kini musim CSI aircraft pulak muncul, bagus sungguh Msia ramai pakar hanya dilahirkan melalui media sosial.

Hahaha...!

Anonymous said...

Jika ada 10 sampel dna, 9 drpdnya bukan kepunyaan anwar manakala dna ke10 kepunyaan anwar, camana pulak?

Anonymous said...

Woi Anon,

Kalau 10 DNA tapi hanya satu milik Anwar Ibrahim bukan ke ia tetap membuktikan Anwar meliwat dan mangsa liwat memang suka diliwat tapi kalau 10 dna dalam dubur seorang lelaki, orang tu kerja sbg bapuk kat Chow Kit kot.

Sembang lagu mana pun Anwar tu memang seorang peliwat.

Anonymous said...

Sample DNA ketiga - DNA mangsa awal Mr 4cm yg melekat kat kote dia sebelum dia liwat Saiful. Haram jadah ni lepas menutoh tak mandi junub

Anonymous said...

Anon March 9, 2014 at 9:22 PM tulis:

Jika ada 10 sampel dna, 9 drpdnya bukan kepunyaan anwar manakala dna ke10 kepunyaan anwar, camana pulak?

Ni nak jawab:

Tak kisah laa sapa 9 ekor lagi manusia yang menutuh tu... yang pastinya, pemilik DNA ke 10 tu konpem kaki penutuh laa...!

Hahahahaa...

Anonymous said...

Air mani 4cm tu bukan sebab konek Anwar sepanjang 4cm. Tapi masa nak pancut dia cuba nak tarik keluar tak sempat tarik habis terpancut. kakakakakakakka

Cakap apa pun tak guna yang aku tahu liwat itu berlaku. Suka sama suka ke itu nombor 2 yang aku tahu Anwar meliwat Saiful. ANWAR SEORANG PELIWAT!

Yuseri Yusoff said...

Anonymous March 9, 2014 at 9:22 PM,

Nampak gaya saya tak perlu jawab soalan sedara, kawan-kawan dah tolong jawab. :)

Anonymous said...

kes norita, air mani di dalam nonok..dalam kes lelaki Y, air mani di dalam jubang jubo...suka sama suka atau tidak..kes ini ditakrifkan sebagai kes seks luar tabii..sekian, terima kasih

Anonymous said...

Berapa banyak DNA pun yang pentingnya air mani DNA Anwar huga terdapat dalam juboq Saiful.

Pastinya siAnwar ni adalah seorang peliwat. Dengan lain perkataan Kaki Juboq.

Kalau dah kaki juboq mana mungking layak jadi pemimpin.

Takutnanti habis semua pemimpin Pakatan dia tutuh termasuklah Cina, Bengali, Arab Jawi.

Anonymous said...

Jubor Saiful menyelamatkan UMNGOK, DSAI dizalimi petanda ialah MH370 hilang UMNGOK buta perut tak nampak bala Allah turunkan sehari selepas hukuman kepada manusia suci seperti DSAI seorang pemimpin Islam yang sebenar di Malaysia. UMNGOK memang tak pernah puas berlaku zalim kpd DSAI sejak zaman Mamak Kutty sampai sekarang. Semoga Allah jatuhkan azab ke atas kamu yang menzalimi DSAI!!!

Yuseri Yusoff said...

Anonymous MACAI, March 10, 2014 at 4:37 AM

Mazhab mana yang kata seseorang yang meliwat itu adalah pemimpin Islam sebenar.

Zalim sungguh Sistem kehakiman dan perundangan kerajaan BN sehingga membolehkan seorang penjenayah seks diikat jamin sementara menunggu rayuan mahkamah persekutuan.

Hello akai ada kaaa?

Anonymous said...

hahahahaha.. skarang pulak shafiee kate ada DNA orang lain yg tak dikenali tu ape crita..kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...