BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, January 15, 2012

"Liwat Secara Private Tak Salah OK" - Anwar Ibrahim


Anwar dalam temuramah dengan BBC pada 12 Januari 2012 memberi respon bila ditanya mengenai sokongan daripada golongan pro-gay berikutan keputusan mahkamah yang membebaskannya dari kes liwat. 
Anwar menyokong penuh pemansuhan undang undang lapuk sodomi. Anwar berkata :
“walaupun masyarakat Malaysia rata rata tidak boleh menerima homoseksual di khalayak ramai, undang-undang lapuk sodomi tidak harus diguna untuk menghukum org yang tidak bersalah” 
Apa maksud Anwar ini? 
Maksudnya kalau liwat itu dilakukan secara private dan tidak ditempat terbuka maka ianya tidak menjadi satu kesalahan? 
Kalau liwat suka sama suka maka ianya juga bukan satu kesalahan? 
Pembebasan Anwar Ibrahim akan menyerlahkan lagi siapa Anwar Ibrahim yang sebenarnya. Rakyat boleh nilai sendiri siapa Anwar.  
Biarpun tidak ke penjara tetapi secara psikologinya Anwar sudah “terpenjara secara moral” dari kaca mata rakyat. - Mat Kilau Penang

2 comments:

pukimaq said...

Suka ati aku la nak mengongkek bontot. Ko dengki apasal?

Anonymous said...

haah, azab akhirat Allah SWT sendiri tanggung kan.... tapi balasan dunia amacam? ko nak ke tolong tanggung untuk semua yang tak bersubahat dengan korang? terdaya ker? nafsu songsang pun tak mampu nak bendung!

dah lupa dengan kisah Nabi Lut? ataupun kisah Pompeii yang hileng ditelan lahar?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...