NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, January 4, 2012

[VIDEO] : Polis Pukul Mahasiswa Universiti Sampai Nazak Didedahkan?


Oppss...



Ini bukan kes polis di Malaysia...

Ini juga bukan kes demontrasi di UPSI...

Ini berlaku di Indonesia...

Zalim hanya itu perkataan yang mampu saya luahkan bila melihat tindakan ganas polis Indonesia menyuraikan penunjuk perasaan yang terdiri daripada mahasiswa Universiti Of Hassanuddin di Indonesia.

Keganasan ini telah menyebabkan beberapa mahasiswa terkorban dan ramai yang cedera teruk, bukan setakat patah rusuk, patah gigi, tergigit bibir malah ada yang patah tulang belakang.

Ganas bukan...

Kita lihat pula betapa 'ganasnya' polis kita dalam menyuraikan penujuk perasaan 'perusuh' ketika demontrasi di UPSI.



Minit 4:20 pula kedengaran pelajar memprovokasi pihak polis dengan mengeluarkan kenyataan :
"Kalau pun polis hendak bertindak kasar seperti mana yang kita kena di KL Sentral silakan..." 
Minit 4:37 bermulanya perbincangan polis bersama wakil pelajar yang memberikan mereka masa selama 15 minit selepas itu mereka diminta bersurai, namun tidak dipersetujui pihak polis memberikan masa selama 30 minit.

Selepas masa yang diberikan tamat barulah Ketua Polis Daerah Tanjung Malim menggunakan hailer meminta mana-mana individu yang hadir berkumpul beredar dan masa yang diberikan untuk mereka bersurai adalah 15 minit.

Dengar pada minit 6:57 turut kedengaran suara sumbang menjawab "Kami tidak akan bersurai".

Jadi siapa provok siapa...?

Polis beri masa 15 minit untuk bersurai, tetapi 'mahasewel' ini bertindak panjat pagar?

Siapa yang ganas dan siapa yang biadap...?

Budak tadika pun boleh melihat bagaimana lembutnya sikap polis kita dalam melayan karenah 'mahasewel' ini.

Mahasiswa lain jangan ambil hati jangan marah-marah, anda tak sewel - yang 'sewel' hanya geng-geng Adam Adli, SMM dan BEBAS sahaja!

YY : Aku kata tak caya polis ganas... tapi bukan polis Malaysia la bro! hahaha!

5 comments:

JAS SALLEH said...

chantek bro ...

kiki lala said...

adeh dh mcm beruk dh aku tengok budak2 hingusan nie...

Anonymous said...

terkejut ingat video pasal demo kt upsi tu

Anonymous said...

bodo bodo bodo bodo bodo bodo bodo bodo.............................................................................................................................................................................................bodo..............................................................................bodo........................................sejuta kali lagi

Anonymous said...

mana part yg mahasiswa kena belasah tu?? dah kena cut? biarkan dorg berhimpun, polis duk tepi tolg pantau je ok pe..nk suruh behenti knp..dorg xbuat maksiat pun..xminum arak..xbelasah org pon..polis pg bt operasi kt tmpt2 maksiat lg bgus la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...