NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, May 7, 2013

[VIDEO] : Rakaman Sulit & Identiti Pensyarah UPM Paksa Pelajar Cabut Poster BN #PRU13

(Edit on 05/07/2013 - Beberapa gambar diturunkan di atas permintaan wakil pelajar, di atas keberanian mereka membuat pendedahan ini, saya akur dan saya turunkan beberapa keping gambar. Namun posting ini sama sekali tidak akan dipadam dari laman blog ini. Ia sebagai peringatan buat golongan pensyarah agar tidak menggunakan pelajar demi kepentingan politik - tak kira BN atau PR. Biar mereka rela hati untuk menyokong mana-mana pihak)

Wajah-wajah di atas adalah antara pelajar Universiti Putra Malaysia yang telah diugut supaya terlibat sebagai jentera kempen bagi PKR oleh pensyarah mereka. Malah mereka turut diugut akan dipotong markah jika segala tugasan yang diberikan gagal dilakukan dengan baik.

Difahamkan satu laporan polis juga telah dibuat oleh 15 orang pelajar ini siang tadi yang mana turut mendapat respon Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khalid Nordin sebagaimana disiarkan di laman portal MyMahasiswa.

Kumpulan mahasiswa ini turut menyerahkan rakaman sulit yang dibuat kepada pihak polis sebagai bukti dakwaan mereka.

Terdapat beberapa rakaman antaranya rakaman suara di mana pensyarah tersebut mahu memotong markah serta rakaman video di mana pensyarah tersebut mengajar dan membawa kumpulan pelajar ini mengantung poster calon PKR dan menurunkan poster BN.



Antara gambar-gambar bukti pensyarah mereka membawa mereka ke bilik operasi PKR dan lokasi-lokasi tertentu untuk operasi mengantung poster calon :

N55 Dengkil 

Identiti pensyarah tersebut adalah seperti di bawah :


Muka macam gangster!

Wahai YM Raja Ibrahim, saya tak pedulilah kamu keturunan kerabat mana, yang pasti ugutan yang kamu buat ke atas kumpulan pelajar ini adalah salah dan tidak sepatutnya berlaku. Lebih-lebih lagi kamu dari parti yang memperjuangkan kebebasan akademik.

Bebas akademik kepala hotak ko!

Ada lagi bukti lain akan menyusul...

YM Raja Ibrahim you deal with me, not with these student..

Ok?

Nanti aku upload rakaman suara YM Raja Ibrahim yang ugut untuk memotong markah pelajar-pelajar yang telah dipergunakan demi kepentingan politiknya.

UPM kena tolak pensyarah gila macam ni!


21 comments:

Unknown said...

macam nurul izzah kena ugut pointer rendah lak emmm..

Anonymous said...

KEBODOHAN YANG TERSERLAH.
BERTARAF LONGKANG...............

Anonymous said...

patutlah PhD pun tak ada...PM jauh lagi ..tu yang meroyan tak tentu fasal tuuuu..

Anonymous said...

Patutlah PhD pun tak ada atau tak lepas..PM jauh lagilah..tu yang meroyan tuuu...

AJAI62 said...

Assalam Bro

Ini namanya Pensyarah Bahalol... jenis menentang arus Falsafah Pendidikan Tinggi Negara... Kerana dia orang lain pun akan terpalit sama... Nak sangat berpolitik berhenti kerjalah dan masuk bertanding... Tapi dah tahu tak bole menang jadilah pencacai kurap..

msabah505 said...

Harap harap sorang saja pennsyarah kt UPM yg macam ini. Waallahu a'alam.

Anonymous said...

PhD takde? Aku rasa dia ambik PhD tapi gagal mencapai tahap memuaskan jadi dia 'downgrade' jadi Master je. Tapi still boleh jadi lecturer

Anonymous said...

Lecturer nimcm xbetul je.mental ke...

Anonymous said...

Xkan x boleh skor punyer pasal smpai tpaksa jadi macai lecturer. Nasib mereka sdar klau dibiarkan jadilah srupe Adam Adli mahasewel...

Anonymous said...

lecturer macam muka cibai.

Anonymous said...

Si Dr Yaakop Sapari tu N.040 Kota Anggerik Shah Alam tu pun belum tentu Doktor Palsampah mana dia download dari internet...tolong check mangkok Pakatan Haram ... Pengikut tegar Aljubs.

Anonymous said...

Kalau aku, dah lama dah sang (konon) lecturer ni kena maki ngan aku (sayangnya aku dah lama grad) Bodoh punya lecturer

Unknown said...

Very very nice movie indeed. who is the director of the film?

Anonymous said...

Love u ym..realy miss u..org lain x knal ym.mereka hina ym..slmt berjuang.may Allah protects u ym..

Anonymous said...

Biasanya ini jenis org yg tak perform dalam tugasan atau kerjaya tapi gila naik pangkat.

Anonymous said...

aku student upm (bukan course budak budak ni),ada kawan kenal budak budak ni, dia citer budak budak ni dah pergi jumpa dekan,tapi dekan pun tak mampu, mungkin sebab title YM atau sebab sebab lain...dan pensyarah PKR ni pernah cakap dia kawan rapat naib canselor...harap pensyarah pkr ni dihukum dan dibuang kerja, kesian budak budak ni, nak concentrate exam lain lagi...

Yuseri Yusoff said...

Ada bdk2 suruh delete posting ni, sorilah dik... dah naik tak jumpa button delete. YM tak YM.. :)

Anonymous said...

BABI ke orang lecturer ni.Hidung kemek semacam jer

Anonymous said...

alaaaaa...cube klo lecturer tu org bn n bt mcm gtu,musti xjd isu...semacamana bn blh pkai skolah utk bkempen sumer2 tu...klo utk korg,semua good2,elok,xde hal,bagus..

Anonymous said...

malu xterkata....sedih sgt bila jd mcm nie...btol la org tua2 ckp,makin tggi kita belajar ,makin cetek pemikiran...dh xtau bezakan mana 1 yang btol dan tidak..isu2 mcm nie blh bwk pergaduhan...

Anonymous said...

Ada bukti, ada lapuran tapi taada tindakkan. Apa lah nak jadi dengan pihak berkuasa Malaysia!!!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...