NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, November 16, 2011

Gelombang Kebangkitan UMNO Di Kelantan Buat Nik Aziz Cemas?

Blog Gelombangkick hari ini mendedahkan satu fenomena politik luar biasa berlaku di Pejabat UMNO Kelantan di mana rakyat Kelantan dilihat sudah mula terbuka untuk menerima kembali UMNO setelah lebih 20 tahun berada di bawah kuasa pemerintahan PAS.

Dari Blog Gelombangkick :
Perhubungan Umno Negeri Kelantan, disini dapat kita lihat sebilangan besar rakyat Kelantan sudah menukar corak politik mereka kerana selama ini mereka merasakan tertipu dengan semua janji-janji manis Pas kepada mereka.Sungguh aneh, Jadi Nik Aziz tidak perlulah hairan setelah penjelasan ini GK berikan. Jika dahulu sangatlah sukar untuk melihat hadirin memenuhi ruang pada mana-mana majlis yang dianjurkan oleh Umno. Sikap PAS sewaktu ketika dahulu yang menuduh penyokong      Umno adalah kafir disebabkan Umno berkongsi kuasa dengan MCA akhirnya memakan diri mereka sendiri kerana mereka juga sedang berasmara dengan DAP.



Dikalangan dari mereka yang hadir ini menyatakan dahulu mereka terlalu taksub kepada Pas sehingga menyebabkan terputus hubungan kekeluargaan hanya kerana berbeza fahaman politik. Mereka percaya sungguh dengan tuduhan Pas terhadap orang yang menyokong Umno adalah kafir. Tapi setelah Pas menjalinkan hubungan dengan DAP mereka mula merasa sangsi dengan perjuangan PAS.



Disamping itu GK sempat menemubual beberapa orang yang hadir dan bertanya sebahagian dari mereka yang sebelum ini merupakan penyokong tegar Pas,Antara soalan yang GK tanya ialah, ( Bakpo loni pokcik baru napok ko BN ni, pahtu pokcik tok takut ore Pas tuduh mace-mace ko? ) Kenapa baru sekarang memilih Umno dan tidak takutkah dituduh dengan bermacam tuduhan oleh penyokong Pas yang lain.

Diantara jawapannya , Nak takut apa kerana dah ramai yang beralih menyokong BN, walaupun sesetengah tu tidak nyatakan untuk sokong BN, tapi mereka sudah tidak kuat atau taksub seperti dulu lagi kepada Pas, kalau dulu asal saja ceramah Pas mereka semua akan pergi bersama. Alasan mereka meninggalkan Pas adalah kerana Dap dan amanat Hj Hadi suatu ketika dulu. Bagi mereka ia adalah soal akidah yang nampak begitu ringan dipolitikkan oleh Pas.

Selain itu masalah air juga di suarakan kepada GK, kerana ketiadaan air mereka cukup payah untuk mengambil wudhu' dan mandi junub, Bagi mereka itu yang lebih penting didalam Islam, tanpa ibadat dan solat yang sempurna mana mungkin untuk mendapat pahala dan memasuki syurga. Mereka cukup kesal dengan PAS kerana lebih sibuk mempolitikkan Hudud dari menangani masalah air yang berlaku ini. Perkara yang asas seperti solat tidak pula dititik beratkan oleh Pas, macam mana boleh kata Pas ni perjuangkan Islam.

Itulah sebahagian yang dapat GK kongsikan bersama, Keadaan di Kelantan sekarang ini Alhamdulillah nampak perubahan yang sangat ketara, Jika dahulu kalau Umno yang anjurkan program agama jangan haraplah nak dapatkan hadirin memenuhi ruang dewan, tapi sekarang tidak lagi, sambutan yang cukup baik ini seharusnya dimanfaatkan sebaik mungkin oleh kepimpinan Umno dan Barisan Nasional, rakyat sangat mengharap perubahan kepada negeri mereka Kelantan Darul Naim.

Guano gamok puok kito, pokcik, mokcik,adik kakok,awe, mek, cek,  tok ayoh, tokguru, Abe Mat, Pokteh Jani, Hj Ya, Hj Deris Wakaf Siku, Abe Hase Gunong dan ramai lagi tok ser doh ko Pas, pakat kato Pas pelawok hangit isle alah kedio,alah kokre hare belako, lenguh telingo GK dengar puok dio duk ngepek tadi, GK raso buleh mene kelate trek ni, kalu demo nok uboh baik kito pakat uboh,try dulu sepenggal tok rugi sikit habuk. IJN mesti bersiap sedia untuk menerima tetamu istimewa selepas keputusan PRU13 diumumkan nanti.hehe..,Anda mampu mengubahnya.


YY : Pakat try beruboh gak sekali tengok guano... 

3 comments:

Anonymous said...

INILAH NIKMAT DAN RAHMAT YANG ALLAH TURUNKAN DI BUMI SERAMBI MEKKAH....KETERBUKAAN HIJAB DI HATI PENGANUT PAS DAN RAKYAT KELANTAN UNTUK MELIHAT REALITI ADALAH KETENTUAN ALLAH...ALLAH TELAH MEMBEBASKAN SEBAHAGIAN PENGANUT AGAMA PAS DARI KESESATAN YANG NYATA...BARU KINI MEREKA DAPAT MERASA NIKMAT PERSAUDARAAN DAN UKHWAH DALAM ISLAM.....ALANGKAH INDAHNYA SEMUA ITU.....SETELAH LEBIH 20 TAHUN HATI HATI MEREKA DITUTUP OLEH ULAMA JAHAT DARI PAS TERMASUK NIK AZIZ DAN KINCU-KUNCUNYA..KINI ALLAH TELAH MENGHAPUSKAN TITIK NODA YANG HITAM PEKAT DARI HATI MEREKA UNTUK MENERIMA CARA HIDUP ISLAM YANG HAKIKI.....KEPADA RAKYAT KELANTAN YANG CELIK DAN TERBUKA MINDA TAHNIAH SAYA UCAPKAN BUAT ANDA KERENA ANDA TELAH BERJAYA KELUAR DARI KEGELAPAN YANG DICIPTA OLEH MANUSIA YANG RAKUS DAN TAMAK DAN GILA KUASA.....TERSELAMAT DARI TURUT TERPALIT DOSA ANGKARA NAFSU JAHAT PEMIMPIN PAS YANG MENJUAL AGAMA UNTUK PERUT DAN POKET.....SAYA MEMANJAT SEJUTA KESYUKURAN SELAKU RAKYAT SEJATI KELANTAN DI ATAS PERUBAHAN YANG BERLAKU.....DAN SENTIASA BERDOA AGAR ALLAH MEMBUKA LEBIH BANYAK PINTU HATI PENGANUT TEGAR PAS AGAR MENINGGALKAN PERJUANGAN YANG MAHA SIA-SIA DAN TERAMAT TOLOL INI...AYUH TINGGALKAN PEMIMPIN TOLOL DALAM PAS...TELAH TERLAMPAU LAMA KITA DIPERBODOH DAN DIPERALATKAN OLEH PEMIMPIN PAS YANG TIDAK BERHATI PERUT DAN GILA KUASA.....INGATLAH DENGAN MENINGGALKAN PAS BERMAKNA KALIAN MENINGGALKAN JEMAAH YANG JAHAT DAN SESAT DAN SEBALIKNYA ALLAH MERESTUI PERJUANGAN KALIAN.....AYUH TINGGALKAN PERJUANGAN PAS YANG MENGARUT DAN SIA-SIA INI.......

Marcella said...

Alhamdulillah...semoga kesedaran mereka semua ni membawa kepada kejayaan BN, dan kesedaran mereka ini kekal sampai bila2. Amin ya Rabbal a'lamin...

Anonymous said...

syabas kepimpinan UMNO Kelantan.....ramai sungguh yang hadhir majlis ni......ambo sangat bangga....cuma yang sedikit terkilan..tak ada seorang pun orang 'atas pagar' yang hadir...kesemuanya barisan hadapan UMNO.....

iklhlas dari..
Pemantau UMNO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...