NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, November 16, 2011

@WardinaSaffiyah - Hari Ini Minta Maaf Esok Buat Lagi?


Hello bro... saya dengar wanita paling Islamik di Malaysia tweet memohon maaf kepada blogger pro UMNO yang tidak terlibat memfitnahnya.

Alhamdullilah kalau wanita ini sedar bahawa tidak semua bloggers itu jenis kaki fitnah sebagaimana blogger pembangkang.

Tapi ada sedikit masalah bila mendengar ungkapan maaf dari mulut Wardina Saffiyah ini, kerana ini bukan kali pertama beliau membuat kenyataan 'gila' ianya sudah berkali-kali seingat saya.

Sebelum ini dalam kes pemansuhan yuran sekolah oleh kerajaan, selepas RT beliau yang mendapat kencaman pelbagai pihak yang tidak bersetuju dengan kenyataan bodoh beliau.

Dengan segera memohon maaf demi menyelamatkan lehernya daripada terus terjerut. (Rujuk twitter di bawah)



Tindakan memohon maaf yang dilakukan wanita paling Islamik hari ini sama dengan sebelum ini, menyedari dirinya dikecam hebat beliau segera memohon maaf.

Tapi selepas itu kesilapan dan kenyataan yang tidak betul terus dikeluarkan tanpa mengambil kira peristiwa yang berlaku ke atas dirinya sebelum ini.

Berkali-kali kita tegaskan, di Malaysia ini menjadi hak kepada sesiapa sahaja untuk menyatakan pandangan mereka termasuk Wardina Saffiyah.

Namun dalam masa yang sama Wardina Saffiyah juga harus sedar bahawa bukan semua orang boleh bersetuju dengan pandangannya.

Sekali pandang sifat Wardina Saffiyah hari ini tidak ubah seperti pemimpin-pemimpin pembangkang yang mempunyai skill 'berlakon' di hadapan peminat dan penyokongnya.

Mengambil kira peristiwa memohon maaf dari Wardina Saffiyah sebelum ini dan kesilapan yang sama diulangi setiap kali permohonan maaf dibuat.

Saya tertanya-tanya adakah hari ini Wardina Saffiyah mohon maaf namun esok lusa kesilapan dan kenyataan kontroversi terus diulangi dan diulangi mengikut kepala hotak dia?

Tapi dalam Islam kita digalakkan bermaaf-maafan, walaupun saya tahu sifat-sifat hopikrit ada dalam diri wanita ini namun hati kecil saya berkata "'bro...maafkan sajalah si Wardina tu, lagipun dia bukan marah kat kau, dia marah kt 1peluru".





Hahaha....

YY : Hello sis... you mahu sokong siapa itu hak you la... tapi hati-hati keluar kenyataan, kami pun tak sampai hatilah nak hentam you.. tapi mulut you 'busuk' sangat... hehehe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...