BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, November 4, 2011

10 BodyGuard Iringi Najib & Isteri Ketika Mengerjakan Haji - Jangan Jadi Bodohlah MiloSuam

Klik Untuk Besarkan
Saya hanya mampu tersenyum bila melihat kebodohan blogger ikon pembangkang saudara MiloSuam (milosohai)  dalam posting beliau yang mempersoalkan bahawa PM dan isteri tidak mampu membuang tabiat gaya hidup mewah walaupun ketika mengerjakan ibadah haji.

Dalam entiri tersebut penulis ikon pembangkang ini cuba menimbulkan persepsi buruk ke atas PM dan isteri ekoran kawalan keselamatan yang diberikan oleh kerajaan Arab Saudi.
...."Apa pun, gaya hidup mewah Rosmah dan Najib tetap tidak dapat dihakis meskipun mereka kini dipercayai sedang menunaikan ibadah haji. Lebih 10 orang pengawal VVIP turut serta untuk menjaga keselamatan Najib dan Rosmah semasa bertawaf...."
..."Pengawal-pengawal VVIP "bodyguard" Najib dan Rosmah ini dilihat terdiri daripada pihak berkuasa Arab Saudi yang lengkap dengan uniform tentera dan polis serta dipercayai lengkap bersenjata. Menurut satu sumber, Rosmah dan Najib akan melakukan ibadah Melontar Jumrah dengan menaikki kereta malah turut mendapat kawalan VVIP dan tidak mengikuti laluan rakyat biasa..."
Memang benar Najib Tun Razak dan isteri tidak mengikuti laluan sebagaimana orang biasa yang lain, malah kawalan keselamatan yang ketat juga diberikan oleh kerajaan Arab Saudi memandangkan Najib Tun Razak adalah seorang Perdana Menteri Malaysia.

Ini adalah tindakan normal yang dilakukan oleh kerajaan Arab Saudi kepada mana-mana pemimpin negara, malah jika ditakdirkan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri dan beliau ingin mengerjakan haji kawalan yang sama turut diberikan.

Untuk tatapan MiloSuam mari sini saya tunjukkan bahawa pemimpin negara lain turut diberikan kawalan keselamatan yang sama.



Di atas adalah Presiden Iran Ahmadinejad mengerjakan ibadah haji yang turut dikawal ketat oleh pihak berkuasa Arab Saudi. Malah menyediakan kawalan keselamatan kepada mana-mana pemimpin negara sudah dilakukan sekian lama oleh kerajaan Arab Saudi.



Video di atas pula adalah pemimpin Iraq yang sudah meninggalkan kita iaitu Saddam Hussein ketika beliau mengerjakan ibadah haji.

Nampaknya nasihat TG Nik Aziz kepada penulis blog supaya tidak memfitnah orang lain melalui penulisan langsung tidak dihiraukan oleh blogger ikon pembangkang ini.

Nak tanya saudara pembaca - lingkungan umur berapa sebenarnya yang membaca dan mengikuti penulisan saudara MiloSuam a.k.a ReJaM ini?

Selebihnya saudara pembaca boleh menilai sendiri sejauh mana tahap pemikiran yang dimiliki oleh blogger pembangkang. Pendirian mereka hanya satu 'spin' selagi boleh, maka tidak mustahillah dalam video seks sebelum ini kotak tisu dijadikan bukti kukuh untuk menolak bahawa si pelaku dalam video itu adalah Anwar Ibrahim.

Hahaha...

YY : Semoga DS Najib mendapat haji yang mabrur...

10 comments:

kelambuharimau said...

namenye pro pembangkang,,,pembangkang buat semua betul..ingat nik aziz ke jaga pintu syurga,,orang umno x bole masuk>

Anonymous said...

tak ingat dosa pahala agaknya...segalanya jadi bahan fitnah...mentaliti kelas ke 3

Bingai @ Bangang said...

Milosuam? Siapa dia ek? Jantan? Betina? Pengerusi Seksualiti Merdeka? Budak sekolah rendah? Dia baru jumpa internet? Dia tak tahu ke selama ini setiap pemimpin sesebuah negara diberikan kawalan apabila menunaikan haji?

Semoga Allah mempermudahkan perjalanan YAB DSN dan isteri. InsyaAllah.

Anonymous said...

Milosuam dah basi !

Anonymous said...

Milo suam oohh milo suam....Allah Milo suammmm...kenape la ngko bodoh bingai sangat tahap baghal nih. Cari la isu lain kok ye pn nk menulis.
Contoh:- pasal ramas tetek ker??
pasal romen bini org kt dlm
gerabak keteapi ker??
pasal 'phonesex' Mat Sabu
dgn Normah ker??
Bynk lg yg logik tkyah spin2 citer pn. B O D O H

Anonymous said...

dari dulu lagi dah ramai yang kata,

milosuam tu bukan saja bodoh dan tak cukup sifat, malah kuat memfitnah.

alaaa, memang sifat semulajadi bapok kan suka gossip2 gitu...auwwwww tak kuasa nyah...

hahahaa

oldman said...

Milo suam dan lamasangat jadi milo basi bila basi minum jadi sembelit bila sembelit payah nak buang bila payah nak buang dah naik kekepala bila naik ka kepala fikiran tak tentu hala bila fikiran tak tentu hala dalam terang meraba raba..kura kura dia kata kuda......

Anonymous said...

Dia PM malaysia, kalau 100 orang pun awatnya, kalau diberi peluang 1000 pun nak jadi pwngawal dia... faham.

Anonymous said...

tidak kira kita ni penyokong pro-kerajaan atau kerajaan sekalipun
jaga bahasa!

dan jangan sebarkan fitnah!

"jika lihat kemungkaran, cegahlah dengan tangan(kuasa), jika tidak mampu, cegahlah dengan lisan (nasihat), dan selemah-lemah iman mencegah dalam hati"

hamba ini memilih untuk menasihati sesiapa sahaja yang memberikan komen tidak kira di blog pakatan atau blog kerajaan, jagalah bahasa anda.

bahasa yang digunakan menunjukkan tahapa mentaliti dan intelektualan kita..ingatlah, setiap yang dilakukan akan dituntut di akhirat..
ingatlah saudara-saudaraku..

wassalam..hanya ingin yang terbaik buat saudara2ku..^_^

Anonymous said...

Milosuam.... perdulikan kata mereka. Orang orang UMNO tidak faham maksud yang tersirat knp artikel sedemikian rupa dikeluarkan. Ye memang DS Najib Pemimpin No.1, TETAPI knp TG Nik Aziz x merasa dikelilingi BODYGUARD seramai itu? TG Nik Aziz pun Pemimpin No 1 (di Kelantan ler). Kata Msia BOLEH!!!! so PM boleh Tuan Guru hambo pon boleh ler. Kan Milosuwe.....:(

Woiiii Milo, lain kali klu nk merasa mcm tu ko ckp pada pok Nik BERUBAH ler. Jgn bawak / ajar ahli PAS ke NERAKA tapi dia sorang sorang nak ke SYURGA. PAS ITU DIKATA ISLAM TAPI AHLI NYER HANYA ISLAM PADA NAMA (agak aq ler).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...