NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, November 20, 2011

Wakil Rakyat Di Malaysia Pun Hina Bendera Kita - Apatah Lagi Penyokong Indonesia!

Aksi penyokong Indonesia menghina bendera Malaysia?
Melihat aksi foto di atas, ianya boleh dikatakan satu penghinaan kepada bendera Malaysia (Jalur Gemilang). Sebagai rakyat Malaysia sudah tentulah kita berasa marah kerana bendera negara yang menjadi lambang kemegahan Malaysia dihina oleh rakyat Indonesia.

Tapi jika difikirkan kembali kita tidak boleh menyalahkan mereka 100%, bagaimana rakyat luar mahu menghormati bendera kita jika rakyat kita sendiri pun tidak pernah hormat dan bangga dengan bendera negara sendiri?

Siapa rakyat kita yang menghina bendera kita sebelum ini?

Siapa lagi kalau bukan wakil rakyat DAP YB ManoHARAM ADUN Kota Alam Shah yang bodoh lagi bangang. Bukan sahaja bendera Malaysia dihina bahkan doa umat Islam masuk ke tandas juga dipersendakan mereka.

Masih ingatkah saudara pembaca dengan apa yang dilakukan oleh wakil rakyat DAP tempoh hari?


Itu sikap wakil rakyat di Malaysia, bagaimana pula dengan rakyat kita? Adakah kita benar-benar hormat dengan bendera kita?

Ok kita lihat satu lagi gambar seorang model yang beraksi lebih kurang sama dengan aksi penyokong Indonesia.



Apa beza aksi model yang dikatakan bekerja sebagai pramugari dan berasal dari Pahang sebagaimana disiarkan dalam Majalah Sensasi Lelaki dengan gambar aksi tiga orang lelaki rakyat Indonesia pada permulaan artikel?

Jika kita sendiri tidak menghormati bendera kita, jangan mimpilah brader orang lain hendak hormat dengan bendera jauh sekali dengan budaya kita.

Bro... yang dok sepak bola untuk pasukan Malaysia, kasi tapau itu timnas Indonesia esok boleh?

Selamat berjuang untuk pasukan HARIMAU MUDA!!!

Baca juga di Media Cyber SINI

3 comments:

Anonymous said...

tak hran broo slogan mereka Indon Bisa lebiih kurang sama l dngan slogan " Bisa diatur pak" klau ada yang bayar bapak indon ni sumua "Bisa diatur pak" minta TV siarkan kmenangan pesilat indon yang menang macam sial tu ... kemuncak slogan " bisa diatur pak" dalam acara bolasepak nanti.....yang pasti mereka naik baracuda lagi...
Harap TV siarkan kemenangan pesilat indon supaya rakyat boleh nilai relvan lagi ke sukan SEA di abad ke 20 ni

Yuseri Yusoff said...

pasti baracuda lagi la pasukan kita.. :)

Anonymous said...

sukan sea dah tak relevan. rekod sentiasa menunjukkan budaya yg jd tuan rumah akn tambah acara yg bukan2 yg akn berpihak kpd mereka demi meraih pingat, itu yg jelas2. paling teruk yg ke 26 di indon ini.ditmbah dgn sikap penyokong / rakyat mereka yg punya tahap pemikiran purba.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...