NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, November 27, 2011

"Lim Guang Eng Boleh Jadi PM Walaupun Cina - Tapi Selepas Saya Jadi PM" - Anwar Ibrahim


Kahkahkahkah....

Disebabkan Sam Kontot jilat Anwar Ibrahim baik punya dalam Kongres tempoh hari...'

Anwar Ibrahim juga terpaksa buat perkara yang sama...

Kahkahkahkah.... DAP marah benar ucapan Sam Kementot hari tu yer?
Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa Pakatan Rakyat tidak akan menyokong usaha untuk meminda perlembagaan bagi bagi membolehkan orang Melayu sahaja dilantik perdana menteri. 
Ketua umum PKR menjelaskan, perkara itu juga bukan pendirian Ketua Pemudanya Shamsul Iskandar Md Akin, PKR mahupun daripada Pakatan. 
"Kita tidak akan sokong. Pendirian kita ialah kekal peruntukan perlembagaan yang ada. Kita cabar Umno sebab dia bicara soal Melayu sahaja. Tapi itu pun kita pertikai, (Umno bicara) bukan Melayu bawahan, (tapi) Melayu atasan. 
"Jadi pendirian kita jangan kelirukan. Saya baca laporan media, saya baca teks (ucapan dasar ketua AMK), nyata ianya lontaran kepada Umno dan dijelaskan pendirian PKR tidak berganjak daripada peruntukan perlembagaan dan prinsip yang ada," katanya. 
Anwar bagaimanapun menyokong cabaran yang dibuat Shamsul kepada Umno kerana parti itu didakwa "hanya bicara soal Melayu". 
"Oleh kerana Umno hanya bicara soal Melayu, jadi (PKR) cabar Umno untuk pinda kalau sanggup," katanya dalam sidang media selepas ucapan dasar presiden di kongres nasional kelapan parti itu di Johor Bahru hari ini. 
Tambahnya, dalam ucapan berkenaan Shamsul Iskandar telah menjelaskan berhubung perlembagaan dan prinsip keadilan dalam cabaran berkenaan. -MK 

2 comments:

Anonymous said...

Tak yah pinda pun dah jelas dari dulu sampai la nie Orang MELAYU YANG MENGEMUDI....

tak usah nak menjerat sentimen kaum.Yang jelas satu usaha untuk menuduh kerajaan bersikap Rasis .. yang tersirat dibenak puak2 haramjad Fuckatan tu.

tindakan menghasut nie hentikan je takan termakan oleh orang2 yang waras.... yang menggunakan akal lebih dari kepala lutut.

X-PAS said...

Kongres dorang ni dok cerita psl Anwar je. Nmpk sangat perjuangan dorang hanya untuk anwar. Kenapa la buta hati tak nampak benda mcm ni.

Kita dok Malaysia ni aman sebenarnya kalo tak ada puak celaka lahanat Anwar ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...