BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, November 8, 2011

Edisi Raya Qurban : Amalan Orang Islam Dicabar - Bukti PAS Gagal 'Tarbiah' DAP

Sejak merdeka sehingga sekarang jarang benar rasanya aktiviti ibadah orang Islam dipersoalkan - Namun kes begini semakin menjadi-jadi kebelakangan ini, bila membaca dan meneliti komen yang berunsurkan penghinaan kepada ajaran agama Islam ini, saya rasa mereka kini semakin melampau!

Bermula dengan komen 'sial' di blog Lim Kit Siang - selepas itu tindakan biadap 'keling paria bernama Gobikrishnan' di twitter jelas memperlihatkan kepada kita bahawa segelintir  orang bukan Islam hari ini tidak lagi menghormati penganut Islam sebagai kaum majoriti di Malaysia.

Mereka tidak lagi memperakui Islam itu adalah agama rasmi bagi Persekutuan ini.


Dan kini komen di laman The Malaysian Insider ini juga membuktikan bahawa penganut agama lain di Malaysia masih tidak faham dengan amalan ibadah qurban yang dilakukan oleh penganut Islam setiap kali tibanya musim hari raya qurban atau hari raya haji.



Siapa kita mahu persalahkan di antara UMNO, PAS dan PKR?

Baiklah UMNO kita tolak ketepi kerana selalu dilabelkan sebagai 'kafir' oleh golongan tertentu - PKR pula sudah tentu memang tidak boleh diharap untuk memberi penerangan mengenai amalan orang Islam kepada penganut agama lain, kalau tidak mana mungkin Anuwar Ibrahim menyokong Lina Joy murtad.

Kita fokus kepada satu-satunya parti yang membawa perjuangan Islam dalam wadah politik mereka iaitu PAS.

PAS kerap kali mendakwa mereka telah berjaya menerapkan dan 'tarbiah' DAP mengenai konsep dan ajaran orang Islam - benarkah dakwaan ini atau sekadar omong kosong PAS? Hampir 6 tahun PAS menjalinkan 'persetubuhan' dengan DAP apa yang dapat kita lihat - apa hasilnya?

Saya berani katakan PAS gagal - PAS hanya beretorik - PAS gagal mempertahankan dan membawa wadah dakwah dalam perjuangan mereka.

Jika benar PAS berjaya 'tarbiah' DAP mana mungkin Teo Ning Ching akan memasuki ke dalam ruang solat utama masjid dalam keadaan tidak menutup aurat dengan sempurna.

Dari sini jelas PAS gagal 'mentarbiahkan' Teo Ning Ching supaya menutup aurat dengan sempurna, PAS juga gagal menerangkan kepada DAP mengenai Surah At-Taubah ayat 28.

Jika benar PAS berjaya 'tarbiah' DAP mana mungkin Teresa Cock dan Tan Siew Giaw  berani mengatakan azan subuh adalah menganggu dan minta diperlahankan.

Jika benar PAS berjaya 'tarbiah' DAP, tidak mungkin DAP Pulau Pinang membenarkan konsert hantu lapar diadakan berdekatan masjid ketika umat Islam mengerjakan ibadah solat terawih sambil diiringi dengan bunyi muzik yang kuat.

Kini ibadah qurban pula dipertikaikan, dikatakan tindakan kejam dan tidak bertamaddun - dan ianya datang dari komen yang ditinggalkan di blog Lim Kit Siang. Jika benar PAS 'tarbiah' DAP - tidak mungkin Lim Kit Siang begitu berani meluluskan komen begitu negatif.

Tiada apa yang dapat dibanggakan oleh PAS melalui hasil 'persetubuhan' mereka dengan DAP. PAS hanya berjaya 'melacurkan' ayat-ayat suci Al-Quran untuk dihafal oleh pemimpin DAP dengan harapan bila kafir ini membaca ayat-ayat suci di pentas-pentas ceramah, umat Islam terpukau dan sokongan serta undi hampir pasti menjadi milik pakatan mereka.

Tindakan mencabar amalan dan kesucian Islam berlaku sejak DAP mendapat sedikit kuasa - hanya satu soalan saya untuk saudara pembaca.

Wajarkah kita sebagai 'boss' di negara ini terus memberikan mereka kuasa - kerana jelas terbukti dengan sedikit kuasa yang diberikan kita sudah dicabar - ajaran agama kita sudah dipersoalkan.

Bagaimana jika mereka mendapat kuasa untuk menubuhkan sebuah kerajaan? - Usahkan amalan qurban, silap hari bulan nak beribadat pun kena dilakukan secara bersembunyi.


YY : Untuk yang persoalkan boleh ke sembelih babi di padang sekolah - aku cuma nak jawab BOLEH tiada masalah... Tapi jangan marah jika aku sembelih lembu depan tokong dan kuil... Deal?

3 comments:

Anonymous said...

Sdra SDRA Alif Ba Ta melalui Sdra Yuseri Yusuf,
Izin saya
MCCBHST Mengajar Orang Islam di mana hendak menyembelih QURBAN!

Kumpulan bukan Islam sudah melampaui kesemua batas dengan mengeluarkan kenyatan terbaru kerana mencari pasal dan sengeja mencari isu ?Sekali lagi.....nak cari pasal....
Saya bantah sekeraskerasnya dan saya amat kurang puas hati terhadap mereka yang menghasut semua orang .Saya kutuk kutuk kutuk kenyataan mereka.
Saya sekali lagi melihat ini sebagai mencabar amalan ibadah Islam .
Saya desak mereka menarik balik kenyataan mereka dan saya desak mereka berhenti kegiatan saperti ini.
arjuna waspada
changkat lobak.

hitch said...

Pergh...yob...nak desak mcm mana yop...jika KDN dgn menterinya yg pengecut dan jahil..serta dgn PMnya yg x abis2 dgn program 1Malaysia...nescaya perkara mcm ni akan berlarutan tnpa kesudahan....!Sampai bila kita nak tgok hanya Perkasa dan NGO2 lain yg buat komen dan report....nak harapkan org2 BN...jgn harap la...selagi isu ni x panas dan x beri kredit pada mereka...jgn ingat mereka akan buat statement atau meloncat2 macam berok....

Nak disokong pun salah x sokong pun salah....Bila la org2 BN nak sedar....

Anonymous said...

Kena berharap pada PDRM sajalah untuk ambil tindakan, kalau nak tunggu Menteri Amaran, hingga mampus tak jadi kerja.

Kepada penganut agama lain, patutnya tahulah hormat orang lain, kalau mahu orang hormat anda, jangan main-main dengan agama orang pula, tuduh yang bukan-bukan pada Islam, apahal? Orang Islam tak peduli pun kamu sembah batu, sembah pokok dan lain-lain benda yang kamu buat sendiri, itu macam kerja pandir, tapi sudah kepercayaan kamu, itu kamu semua punya pasallah, kami orang Islam tak peduli itu semua.

Berkenaan kononnya Islam menzalimi haiwan, sudah terang lagi bersuluh bahawa mereka ini pandir, kerana mengikut kajian oleh saintis, penyembelihan mengikut kaedah Islam adalah kurang menyakitkan berbanding dengan kaedah lain. Cuba lihat pada cara orang bukan Islam uruskan haiwan untuk dimakan, ada ikan dikelar hidup-hidup dan tak sempat mati lagi terus digoreng, udang digoreng hidup-hidup, ketam dibakar hidup-hidup (tak percaya pergi ke restoran Cina, lihatlah cara mereka 'uruskan' haiwan tersebut. Macam ayam pula, lihatlah mereka ini 'uruskan' ayam dengan mematahkan leher, lihat kedai nasi ayam mereka ini, ayamnya mana ada kesan sembelih, sebab kena patah leher saja, malahan lagi teruk ada juga yang mencucukkan dawai pada leher ayang yagn digantungkan kakinya ke atas dan kepala ke bawah dibiarkan ayam itu mati dalam keadaan yang menyiksakan, tak tengok lagi kedai makanan eksotik seperti anjing dan musang, lagi ngeri binatang itu dikerjakan sebelum dimasak, itu 'budi pekerti mulia' jenis apa pula? Itu semua kezaliman, sungguh kejam dan tidak berhati perut melayan binatang sedemikian, sedangkan Islam sendiri tak buat sedemikian. Orang yang menuduh itu ibarat meludah ke langit, akhirnya jatuh ke muka sendiri. Saya bukannya nak bersikap perkauman, tapi sebagai pengajaran kepada pihak luar yang pandir nak masuk campur urusan agama Islam, kalau tak tahu apa jangan masuk campur nak tuduh yang bukan-bukan, ingat dalam urusan agama dan bangsa bukannya boleh dibuat main-main, silap-silap boleh jadi pertelingkahan dan mencetuskan kekacauan hingga menyebabkan kematian atau kecederaan, jadi maka tahu-tahulah berfikir kerana yang cakap macam itu pun orang-orang yang dewasa, malahan dah tua pun, takkan tak reti berfikir, kalau budak tadika lain ceritalah, tak faham erti kehidupan lagi, tapi kalau dewasan dan tua pun bengap lagi, takkan nak kena penendang dan penampar baru nak sedar diri? Otak yang ada pemikiran itu gunalah elok-elok, tapi kalu tak reti fikir juga, esok pergi buat pembedahan dan tukar dengan otak kerbau sajalah.

Hishammuddin si Menteri Amaran itu bukannya nak peduli benda ini, nak tunggu dia, hingga mampus pun tak jadi kerja, semuanya kini bergantung harap pada PDRM sajalah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...