BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, June 16, 2013

Khairun Aseh SUPOL @NajibRazak Pulau Majlis Jentera #PRU13 Kerana Join FlashMob #Blackout505 ?


Permulaan video seorang lelaki menjerit, "kita buat flash mob bukan demontrasi!" sebanyak dua kali manakala di akhir video aksi lebai malang bersama wanita cina membebel serta meraban kepada pihak polis.

Sekalung tahniah kepada anggota tersebut kerana sabar melayan provokasi dari orang bodoh, macam orang selalu cakap. Layan orang bodoh dengan kita jadi bodoh, layan anwar gila dengan kita sekali jadi gila.

Mengenai Khairun Aseh, korang akan tahu di hujung artikel nanti.

Hahaha...

FlashMob!

Aktiviti yang menjadi fenomena di seluruh dunia, ia dimulakan sejak tahun 2003. Tetapi apakah sebenarnya flash mob, dalam wikipedia mengtakrifkan 'flashmob' bermaksud ;
A flash mob (or flashmob) is a group of people who assemble suddenly in a public place, perform an unusual and seemingly pointless act for a brief time, then quickly disperse, often for the purposes of entertainment, satire, and artistic expression.
The term, coined in 2003, is generally not applied to events and performances organized for the purposes of politics (such as protests), commercial advertisement, publicity stunts that involve public relation firms, or paid professionals
Perkataan 'flashmob' dimasukkan dalam kamus oxford edisi ke-11 pula mentakrifkan ;
"perbuatan yang luar biasa dan tidak bermakna" memisahkan ia daripada lain-lain bentuk protes, dan perhimpunan lain.
Manakala dalam Webster New Millennium pula mentakrifkan perkataan 'flashmob' bermaksud ;
"sekumpulan orang yang menganjurkan di Internet dan kemudian dengan cepat berkumpul di tempat awam, melakukan sesuatu yang pelik, dan bersurai " 
Aksi ini jika diaplikasi untuk tujuan politik, tujuan untuk membantah sesuatu - ia ditakrifkan sebagai perbuatan tunjuk perasaan, protes, rusuhan.

Kita lihat antara epik 'flash mob' ;



Itu 'flash mob' luar negara, kita tengok beberapa video 'flashmob' politik (baca demontrasi, protes) yang dianjurkan pembangkang. Antara 'flashmob' paling bangang adalah ;



Bila kena tangkap, mula melalak kepada pihak polis - "Kita bukan demontrasi, kita buat flashmob!"

Perkataan 'flashmob' digunakan sekadar menggantikan 'himpunan' yang selalu mereka gunakan. Tujuan mereka untuk menarik sokongan dan minat anak muda.

Sejak bila 'Flashmob' melalak tepi jalan dua tiga jam dengan pegang manila kad kutuk orang lain?

Itu bukan 'FLASHMOB' tapi adalah aksi PROTES dan TUNJUK PERASAN...

Bongok! punya geng Black Out 505...

Layan 'flashmob' di New York dulu brader ;



Ok, sekarang masuk bab Khairun Aseh, kenapa dia tidak hadir majlis bersama Ku Nan semalam.

Adakah masih di luar negara sebagaimana ketika kempen tempoh hari. Nak tahu punca kenapa semua AJK Bahagian, Ketua Pemuda jentera semua ada tetapi Khairun Aseh tiada?

[klik sini]

5 comments:

Anonymous said...

Owh..ni baru betul flashmob..yang geng2 pembangkang yg meroyan tu dok wat flash mob taik la kira ya dak hahahahahha kesian aku tengok kebodohan penyokog pembangkang ni...da la bodo otak letak kat lutut tak nak pikiaq...kesian2...

Anonymous said...

aku setuju dengan artikel ini, banyak kali mrk buat kata flash mob, tapi ia sekadar tunjuk perasaan je. rkyt kita mudah terikut budaya luar tapi apa tujuan mrk lakukan org kita tak ambil tahu. sebab itu demontrasi pun dikatakan flash mob.

Anonymous said...

Apa kes lu sakit hati dgn khairun aseh sgt ni??? Dah ada org bayar ko ke baral!!!

Tasek Gelugor Portal said...

slm mohon dipautkan blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

Anonymous said...

bn ni, masa pr wat satu2 benda,musti ckp macam2..x elok la,x betamadun la,buleh bangkrap negara la, x sesuai la...tapi..tgok2 dlm 3-4 bulan...tiru le plak...tu yg tak bes tu...contoh: demontrasi...patriot ikut buat..rega kerete...nk turun gak..flashmob ni pun...nnt masa je tu...esok2 ,ade le tu...adusss....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...