BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, August 6, 2011

Blogger PAS Mula Tuduh UMNO Dalang 'Serbuan' JAIS ke Atas Gereja


Saya sudah menjangkakan perkara ini akan berlaku dalam artikel saya yang di siarkan semalam. Mereka bertaki sesama sendiri, kesudahannya yang bersalah adalah UMNO.

Blog MalaysiaWaves a.k.a 'Rahman Sluaq Dalam', mengeluarkan artikel menyalahkan UMNO dalam tindakan JAIS 'menyerbu' sebuah gereja yang mana tindakan itu dipertahankan oleh Hasan Ali. Walaupun rakyat dapat melihat dengan jelas masalah ini berlaku di bawah kerajaan negeri yang ditadbir oleh mereka sendiri.


Tulang 'Babi' eh silap.. Tulang Besi (TB) sebenarnya mengambil peluang ini untuk mengenakan Hasan Ali kerana dari apa yang saya tahu TB ini memang bermasalah dengan Hasan Ali dari dulu lagi ianya berpunca daripada kegagalan TB yang inginkan jawatan di Selangor setelah Pakatan dapat memerintah di Selangor.

Sehingga kini dakwaan ini tidak pernah disangkal TB.

Setelah gagal mendapat jawatan yang diinginkan, blogger celaka (gelaran dari Hadi Awang dalam muktamar PAS) menjalankan satu misi untuk membunuh karakter Hasan Ali dengan menulis bermacam artikel memburukkan Hasan Ali.

Malah dendam TB dengan Hasan Ali tidak pernah luntur. Kisah ini diceritakan oleh blogger PAS sendiri sehinggakan ada blogger PAS mewujudkan satu blog semata-mata untuk menbongkar perangai jelek blogger celaka ini (rekod tulang babi)

Berbalik kisah serbuan di gereja yang dilakukan JAIS blogger celaka ini mengambil kesempatan dengan menyalahkan UMNO sebagai dalang disebalik tindakan tersebut.

Dakwa beliau Hasan Ali 'bekerjasama' dengan UMNO untuk sebotaj kerajaan negeri Selangor dan PAS hukuman ini dijatuhkan ke atas Hasan Ali kerana beliau dilihat pro kerajaan perpaduan sebelum ini.


 
Datuk Hishamuddin Tun Hussein juga diheret sekali dalam permainan bodoh ciptaan TB ini kerana polis yang terlibat dalam melakukan 'serbuan' itu berada di bawah KDN.

Inilah maksud saya bahawa orang yang ada dalam PAS hari ini hanyalah terdiri dari mereka yang bodoh, dungu serta bangang.

Sekarang tunggu apa lagi, dedahlah sumber-sumber yang kau dapat wahai Rahman Sluaq Dalam kononnya wujud penglibatan UMNO.

Semua orang tahu la Khalid Gereja dengan Hasan Ali bersengketa walaupun berada dalam satu parti.

Mereka dok balun sama sendiri, akhirnya yang salah...

Adalah UMNO...

Dasar munafik!



 YY : Selain fitnah orang apa lagi yang blogger PAS mampu buat?

7 comments:

Anonymous said...

Kalau benar ada gerakkan MEMURTADkan orang Melayu terutamanya Remaja Melayu ELOK BENAR BENARlah serbuan ini dilakukan tak kiralah SIAPA Dalangnya.

Tulang Babi ni bagi pada Anjing je..

Anonymous said...

Kalau UMNO yg dalangnya. Alhamdulilah...ini memang kerja yg patut, tk kira UMNO ke PAS ke...ini memang sesatu yg harus dilaksanakan...yang di TB marah pulak apa hal.kalau ya pun UMNO yg buat..? Dah org PAS dok sibok nak berpolitik memanjang, ada MB Islam pun bengdhap...dok inguk telunjuk orang...ibarat..lembu yg digembala olh sibabi...

Anonymous said...

Masalah yang asas ialah untuk menjaga aqidah umat Islam.
Tolong jauhkan tuduh-menuduh untuk kepentingan politik.
Sebagai orang Islam, tidak kira dari parti mana ataupun yang tidak berparti wajib memelihara maruah Islam dan aqidah umatnya.

Tulang Besi said...

kenapa UMNO halalkan murtad di Wilayah Persekutuan?

duke said...

cerita pasal selangor di bawah pakatan PAS-PKR-DAP yang melibatkan JAIS .. dia dok sibok ngan wilayah persekutuan lak. bila di kasik penjelasan Tulang Babi nih akan tanya mengapa murtad berluasa di Indonesia lak negara penduduk Islam teramai di dunia.

mamat tuu jenis sewel.

Anonymous said...

aku tk phm knpe skrng mengtakan UMNO halalkan murtad sedngkan knpe PAS memikah malah sakahkan Jais sedngkan peganag jais ialah PR!!!! so umno dislahkan malah Islam skrng ramai bukan Islam mencabr ttp pak kaduk boneka DAP megtakan kena adil ttpi adil emihak yng salah...

Anonymous said...

tulang besi memang dasar munafik... tak boleh dipercayai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...