NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, August 15, 2011

Nik Aziz 'Kepanasan' Bila Dengar Orang Mengaji Guna Speaker?


Nik Aziz sudah bengong sejak 'bersetubuh' dengan DAP, demi menyokong perbuatan 'abang besar' mereka DAP Nik Aziz sanggup kata mengaji guna pembesar suara adalah perkara yang bising dan mengganggu masyarakat dan orang sakit.

Jika puak bengong ini memerintah negera kelak, nampaknya kita umat Islam tidak lagi dapat mendengar alunan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran demi menjaga hati penganut agama lain. 

Sepanjang 50 tahun lebih negara kita Merdeka inilah pertama kali saya mendengar orang Islam sendiri yang mengatakan bahawa bacaan ayat-ayat suci Al-Quran menggunakan pembesar suara itu adalah bising dan membingitkan suasana.

Jika puak celako ini memerintah kelak, barangkali kita umat Islam tidak lagi dibenarkan mengadakan pertandingan Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa sebagaimana kita adakan sepanjang tahun, semuanya kerana bacaan ayat-ayat suci Al-Quran yang dibacakan oleh Qari dan Qariah dikategorikan sebagai bunyi 'BISING'.

Anak haram celaka balaci DAP - sebagai penutup, satu soalan untuk kamu semua, mana yang lebih bising dan membingitkan telinga di antara ceramah maki-hamun kamu menggunakan pembesar suara dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran?

Di Mekah dan Masjidil Haram pun alunan ayat-ayat suci Al-Quran dibacakan melalui pembesar suara la wahai Nik Aziz oiii, beranikah Nik Aziz berjumpa dengan Imam Besar Masjidil Haram dan mengatakan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran melalui pembesar suara itu adalah perkara yang 'BISING' dan menggangu ketenteraman masyarakat?

Sudah banyak kali saya katakan bahawa DAP tidak pernah faham dan tidak sesekali mahu faham sensitiviti umat Islam, hanya puak BODOH yang ada dalam PAS sahaja yang mempercayai kata-kata cina DAP itupun gara-gara kepentingan politik sempit mereka.

Nik Aziz Sokong Larangan Baca alQuran Guna Pembesar Suara
KOTA BAHARU: Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh.

"Kita (umat Islam) hanya dibenarkan melaungkan suara ketika azan untuk mengerjakan solat. Oleh itu, saya tidak bersetuju jika masjid menggunakan pembesar suara sehingga menjejaskan orang lain yang sedang tidur atau sakit," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Koperasi Rakyat Kelantan Berhad (KRKB) di sini, Ahad.

Beliau ditanya mengenai tindakan Kerajaan Pulau Pinang melarang penggunaan pembesar suara semasa mengaji al-Quran pada waktu subuh di masjid dan surau di negeri itu.

Terdahulu dalam ucapannya, Nik Abdul Aziz menggesa wanita negeri ini yang suka membeli atau menyimpan barang kemas supaya menjualnya untuk dilaburkan dalam KRKB yang baru dilancarkan itu.

Ini kerana, katanya, ia akan memberi pulangan yang menguntungkan kesan kenaikan harga emas dunia yang menjadi bahan pelaburan urusniaga koperasi menerusi Permodalan Kelantan Berhad (PKB).

Semasa ditanya sama ada kebimbangan sesetengah rakyat Kelantan yang ingin melabur dalam koperasi itu kesan kegagalan Koperasi Kohilal yang kebanyakannya dianggotai PAS, Nik Abdul Aziz berkata kegagalan koperasi itu ekoran kejatuhan saham dan keadaan ekonomi merudum pada 1998. - BERNAMA



YY : Harap puak 'sial' balaci DAP ini tidak guna speaker setiap kali ceramah!!! kerana ia mengeluarkan bunyi bising dan menyebabkan saya sakit telinga dan muntah darah dengar ceramah 'sial' mereka...

6 comments:

Keris 7 Lok said...

muntah darah..haha..untung muntah darah..org lain siap sanggup jadi pekak dr dgr ceramah dia..celako celako celako..huhu

Mat said...

Kalau berani buat kat kelanatan jugak baru aku respek la kat TOK NIK ni jgn nak main api kat negeri lain. Kalau Tok nik dah setuju yang bacaan al quaran tu boleh ganggu orang lain dan orang sakit dan anak kecil,perewmpuan datang bulan haram kan lah jugak kat kelanatan amacam ada berani kaaaa

PemikirpolitikJerantut said...

Mohon Link Tuan,
http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

Anonymous said...

ko sgt ternyata bodo dlm artikel sblom ni, dlm aritikel ni jelas tunjuk kebodohan ko lg..

aku tuntut mane laporan JPN ni??

mcm yg ko ckp mase 12 ogos

"Dimaklumkan kepada saya bahawa JPN akan mengeluarkan laporan rasmi hari ini. "

yg aku dgr kenyataan dari pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof ade la

"Janganlah perbesarkan kesilapan ini, semua yang berlaku ini tidak dirancang oleh SPR, SPR bukan sengaja mahu benarkan mereka mengundi dua kali, kadang-kadang akan berlaku kesilapan semasa pendataan (oleh JPN), silap letak dan kami akan semak, kalau tak betul kami akan buang,”"

SPR dgn JPN dua2 tunding2 jari ko lak still nk reka satu situasi bangang yg xlogik langsung nk tutup isu, hahahahaa

aku siap jumpe lg bnyk bukti pengundi klon ade, siap tgk2 ahli umno, haha

aku masih menanti kalau btol ape ko ckp, kredibiliti ko sbgai penulis blog sah3 hancur dah bg aku

oh ye, ko mmg xde kredibiliti langsung stat dari awal, hahaha

Anonymous said...

Pork Nick brani ke isytihar semua negeri yg diperintah Fuckatan melarang bacaan Al-Quran sebelum subuh menggunakan speaker?? Setakat sokong utk Penang demi undi je tak payah nak dengar la fatwa merepek Pork Nick ni... ni la bile agama pun sanggup dipergadaikan utk politik.

wb16250 said...

kalo gitu..minta sangat wahai nik ajis..supaya tiada lagi ceramah yang bergema seluruh bandar kota bharu tiap hari jumaat dihentikan..kalo nak buat jugak..sila jgn guna speaker...menyakitkan telinga ler..kalo isu tentang agama tak kesah..ni tak kutuk mengutuk maki memaki yg jadi intipati ceramah....berani ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...