NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, August 19, 2011

Must Read - Gara-Gara WikiLeaks Terbukti si MiloSuam Kaki Pusing...

Al-kisah terjadilah sebuah kisah yang mana blogger pencacai PR kini terpaksa 'sujud' dan percaya kepada laporan wikileaks kononnya pada tahun 1994 wujudnya satu projek yang diberi nama 'projek Mahathir'. Projek ini digerakkan oleh UMNO bertujuan memberikan taraf kewarganegaraan dan hak mengundi kepada 600,000 rakyat asing.

Warga asing ini dikatakan mereka yang beragama Islam yang berasal dari Mindanao dan Indonesia. Projek ini dimulakan oleh Mahathir Mohammad yang ketika itu menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia sebelum Pilihanraya DUN Sabah 1994.


Inilah nasib blogger pencacai Anu-war, arahan dari langit telah menetapkan jika #mismahgate gagal carilah isu baru oleh sebab itulah apa sahaja yang keluar ketika ini waima seketul taik sekalipun jika ianya mampu memberikan kelebihan kepada PR ianya akan dijaja dan dicanang keliling.

Benar semalam wikileaks melepaskan satu dokumen melalui rangkaian kabelnya sebagaimana dipaparkan di bawah :


Tetapi apa yang membuatkan saya ketawa adalah, sejak bila blogger pencacai tAnu-war ini mempercayai laporan yang didedahkan oleh wikileaks? 

Kita lihat kembali kronologi pendedahan wikileaks melalui kabelnya berkaitan isu liwat Anu-war?

Masih ingat dengan pendedahan wikileaks sekitar Disember 2010, yang mana wikileaks mendedahkan berdasarkan maklumat daripada kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat bertarikh November 2008, iaitu kira-kira lima bulan selepas Anu-war didakwa meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Dalam laporan kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat itu, pegawai-pegawai perisikan Singapura memberitahu rakan sejawatan mereka dari Australia bahawa Anu-war memang terlibat dalam aktiviti liwat sebagaimana pertuduhan yang dikenakan ke atasnya.

Risikan ini dikukuhkan lagi apabila wikileaks juga mendedahkan bahawa Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew, sendiri pernah memberitahu agensi Risikan Kebangsaan Australia (ONA) sewaktu mereka bertukar-tukar pandangan bahawa Anu-war memang terlibat dalam aktiviti liwat.

Ketika pendedahan wikileaks ini apa 'spin' blogger IQ rendah kelahiran PR ini wahai saudara pembaca?

Apa yang ditulis oleh blogger IQ rendah ini untuk menyelamatkan batang tengkuk Anu-war idolanya?

Jadi hari ini saya akan membawa saudara menyelak kain milik si Milosuam... auuwww.. jangan marah tau...



 Itu dia pelbagai persoalan, jawapan mengalahkan soalan-soalan dalam rancangan 'Who Want To Be a Millionaire' kesahihan laporan wikileaks dipersoalkan setiap inci. Pendek kata satu patah perkataan pun dalam laporan wikileaks pada waktu itu tidak layak diterima pakai.

Laporan wikileaks Disember lalu mengatakan Anu-war meliwat, mereka cuba untuk menafikan malah mempertikaikan kesahihan laporan tersebut, cuba bayangkan kalau laporan tersebut kata Najib tidak puasa dan kantoi dengan jabatan agama?

Adakah wujud persoalan-persoalan 'bijak' blogger IQ rendah ini?

Tidak cukup dengan persoalan bengong yang direka untuk menampakkan bahawa Anu-war tidak bersalah, blogger IQ rendah milik PR menimbulkan dakwaan kononnya Anu-war diperangkap sehingga memaksa berlakunya kejadian liwat. Dek kerana perangkap punya pasal maka dapatlah rakan-rakan blogger BN lakarkan gambar rajah perangkap tersebut :

Peringatan : Perangkap ini boleh membuatkan pahala puasa anda hilang!!!

Tapi tiba-tiba semalam blogger IQ rendah si milosuam memperakui, mengesahkan, mempercayai laporan yang dikeluarkan oleh wikileaks?

Hahaha... apa kelas blogger PR ini? ludah sendiri dijilat kembali, blogger macam ini saudara pembaca hendak jadikan rujukan? Orang macam ini kalau jumpa jangan segan-segan baling saja lampin bayi terpakai tepat ke arah mukanya.

Tidak pula dipersoalkan dari mana datang laporan tersebut, kabel telefon mana dipintas, kabel dasar laut mana dicangkul oleh wikileaks sehingga keluarnya dakwaan bahawa Mahathir Mohammad memberi kewarganegaraan kepada rakyat asing seramai 600,000 orang pada tahun 1994?

Kesimpulannya saudara pembaca yang bijaksana di laman blog YY - sebenarnya blogger PR ini hidup dalam halusinasi ciptaan Anu-War. Idolanya mendidik supaya satu-satu perkara yang datang kepada mereka, jika tidak memihak parti mereka katakan saja ianya  palsu, direka bla bla bla...

Jika laporan itu memihak kepada parti mahupun pemimpin mereka katakan saja laporan itu benar, tepat, maklumat sahih, boleh dipercayai, tidak mampu disangkal dan bla bla bla...

Hairan masih ada yang sanggup membaca tulisan penulis IQ rendah macam milosuam. Tapi ada yang kata mereka yang dok baca artikel bengong si milosuam ini hanya jadikan milosuam sebagai bahan ketawa saja.

Wallahu'allam...


YY :  si milosuam ni muka tampal kulit khinzir ke? apa yang kamu tulis dulu-dulu orang korek kejap sajalah! Tolol!!!




4 comments:

Anonymous said...

milosuam ni mmg tak boleh pakai pon..
Teringat kes twitter anwar psal kes chinadoll.. Milosuam ni bukan main nk tunjuk pandai kata utusan,BH,kosmo tak pernah dok oversea sbb tu bodoh bab daylight saving.. Padahal dia tu yg tak.. Daylight saving start bile.. Tapi bukan main nk spin cerita nk menunjukkan anwar dia tak salah.. Yg salah server.. Sbb DST... Milosohai..

Anonymous said...

MILOSOHAIII sedap jugak nama baru dia ni bro... kahKAHKAHKAHKAH.

Anonymous said...

Milosuam adalah blog pencacai PR paling bodoh penah aku baca. Balik2 kantoi menipu..takde class langsung

Anonymous said...

HEHEHE...MILOSUAM? HANYA PENCACAI PR BANGANG JE PERCAYA KAT DIA TU..

INGAT LAGI PASAL TISU TERBANG? NI LA ANTARA ENTRY PALING BANGANG MILOSUAM. YG HERANNYA, RAMAI PENYOKONG BODOH TURUT KOMEN SETUJU 100% TANPA SELIDIK TERLEBIH DAHULU.

INI SEMUA MENUNJUKKAN BETAPA RENDAHNYA IQ SI BLOGGER DAN PENYOKONG2 MILOSUAM TU..DAH LA BODOH, PERCAYA MEMBABI BUTA. SEBIJIK MCM BABI..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...