NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, August 11, 2011

Dari Khalid 'Gagap' Kini Beliau Bergelar Khalid 'Jamban' - Sin Chew Daily Baik Punya Cilok!

Sumber gambar dari DET
Hahaha...

Maaf saya tidak mampu untuk menahan ketawa apabila seorang yang berjawatan Menteri Besar dihadiahkan dengan mangkuk jamban oleh rakyat negeri yang ditadbirnya sendiri.

Selain dihadiahkan dengan mangkuk jamban atau bahasa bakunya adalah 'mangkuk tandas' Khalid Gagap (kini disebut Khalid Jamban) turut dihadiahkan dengan penyapu dan mop lantai oleh dua kumpulan NGO Pemuafakatan Warisan Melayu Malaysia (Warisan) dan Gerakan Memantau Perkhidmatan Agensi Kerajaan (Gempak) 



Ini semua gara-gara tindakan Menteri Besar paling bengong dalam sejarah negeri Selangor berhubung isu 'JAIS memeriksa satu gereja di Damansara' yang mana kini hangat diperkatakan setiap umat Islam di Malaysia. Khalid Jamban dilihat cuba untuk 'memperdagangkan' kesucian Islam demi memenuhi kehendak politik bengong PKR dan DAP dengan memohon maaf kepada pihak DUMC.

Konsep memohon maaf memang bagus dan perlu diterapkan, tapi kita seharusnya bijak menilai situasi yang bagaimana memerlukan kita tunduk memohon maaf kepada mana-mana pihak. Dalam kes DUMC Khalid Jamban bertindak memohon maaf kepada pihak gereja sebelum meneliti laporan kes dari JAIS dan Hasan Ali. 

Tindakan bengong Khalid Jamban ini telah memperlihatkan bahawa kita umat Islam yang bersalah mengganggu rumah ibadat penganut agama Kristian. Walhal jelas wujudnya percubaan pastor 'merasuah' penganut agama Islam yang dalam kesusahan dengan wang ringgit dengan niat agar mereka memeluk agama Kristian.

Rasanya sudah banyak rakan bloggers yang mendedahkan bahawa 12 orang melayu Islam yang hadir dalam majlis tersebut diberikan dengan kitab Bible, soalan-soalan kuiz berunsurkan fahaman agama Kristian. Jelas di sini tindakan pastor di DUMC telah menyalahi Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor tahun 1955 iaitu menghina atau menyebabkan dipandang hina agama islam.

Selain menyalahi Seksyen 10 Jenayah Syariah Negeri Selangor tindakan pastor di DUMC telah menyalahi Fasal 11 Perlembagaan Persekutuan yang mana ada disebut bahawa setiap masyarakat dalam negara ini berhak mengamalkan fahaman agama masing-masing namun perlu patuh kepada undang-undang agar tidak menyebarkan fahaman agama mereka kepada orang Islam. 

Sepatutnya kalau Khalid Jamban tidak bengong beliau mampu menamatkan isu ini di sini tanpa perlu mengheret Sultan Selangor dek kerana kebangangan yang dimiliki oleh beliau sendiri. 

Dalam masa yang sama penganut agama lain tidak akan bersikap prejudis terhadap JAIS dan Hasan Ali. Kini penganut agama lain melihat seolah-olah JAIS dan Islam itu 'ganas' main serbu rumah ibadat orang, walhal bukan serbu pun, yang berlaku hanyalah pemeriksaan biasa selepas mendapat laporan dan kehadiran JAIS sebenar lebih kepada untuk berbincang dengan pastor dan DUMC.

Cina Ambil Kesempatan?

Dek kerana kebengongan Khalid Jamban ini, pihak akhbar cina mengambil kesempatan untuk membelasah Hasan Ali (orang Islam) dan dalam masa yang sama turut menghasut kepimpinan PAS supaya menilai semula pemimpin yang dilihat sudah tidak sehaluan dengan PR dengan mengaitkan rekod-rekod Hasan Ali sebelum ini dalam isu penjualan arak. 

Artikel yang ditulis oleh Lim Swee Guan dalam akhbar Sin Chew Daily juga bagi saya ada unsur-unsur menghina pengawai agama yang bertugas di JAIS kononnya pengawai-pengawai ini perlu disekolahkan semula. 

Pada pandangan saya yang perlu disekolahkan semula ialah Lim Swee Guan sendiri kerana saya begitu kasihan melihat seorang penulis cina begitu BODOH sehingga tidak dapat membezakan majlis amal dengan aktiviti penyebaran agama. Rujuk di S.I.N.I

Ini mungkin kerana Lim Swee Guan bersekolah di sekolah jenis kebangsaan Cina yang tidak cuba untuk keluar daripada dunia kepompong 'kecinaan' yang telah sebati dalam diri setiap masyarakat berbangsa cina di Malaysia.

Jangan kata saya rasis, contoh mudah untuk melihat golongan ini mereka hanya memberikan ruang kepada sesama bangsa mereka baik dalam urusan perniagaan, kerja (kenaikkan pangkat) dan banyak lagi. Inilah yang dimaksudkan dengan orang cina yang hidup dalam 'kepompong kecinaan'.

Majlis amal kepala bapak lu wahai Lim Swee Guan, jika majlis itu hanyalah majlis makan malam kenapa pastor DUMC menyelitkan dengan nyanyian, soalan-soalan kuiz dan kitab Bible?

Kenapa soalan-soalan kuiz dikoyakkan ketika pihak polis dan JAIS memeriksa (BUKAN SERBUAN) gereja tersebut?

Kenapa pihak polis yang mana merupakan agensi berkuasa penuh dalam semua bidang dihalang dari melakukan pemeriksaan jika benar majlis ini tidak diselitkan dengan perkara-perkara yang salah?

Secara kesimpulannya saudara, Khalid Jamban bercakap dan membawa kepentingan suara penganut agama lain melebihi agama yang dianuti oleh beliau sendiri. Inilah susahnya bila seorang yang 'berTuhankan' sosialis mentadbir negeri.

Ini baru MB di satu negeri, bayangkan jika golongan bengong macam ini mentadbir negara?

Namun walaupun Khalid Jamban mencatat rekod MB pertama menerima hadiah 'mangkuk jamban' beliau masih tidak mampu untuk memecahkan rekod Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang yang dihadiahkan dengan pakaian dalam wanita (underwear & coli) yang bercorak harimau.

Untuk rakyat Selangor nasib kamulah yang memiliki seorang MB dengan pakej yang lengkap iaitu GAGAP & BENGONG!

Pakaian dalam wanita sudah...

Mangkuk jamban sudah...

Lepas ini 'gadget;' apa pula yang akan dihadiahkan rakyat kepada pemimpin-pemimpin PR yang dikategorikan sebagai pemimpin bengong?

Apa kata kita hadiahkan air kencing lembu dalam plastik yang diikat ketat, setiap kali mereka ceramah kita baling tepat ke atas muka. Supaya mereka sedar setiap ucapan yang dilafazkan baunya sama 'hancing' dengan air kencing lembu.


Hahahahaha.....




YY : Kata anggota Polis yang menonton laporan Buletin Utama semalam, "Khalid Jamban ni dah join group FB murtad sekali dgn Faekah ke, maklumlah dia bantai Hasan Ali lebih kristian dari orang kristian sendiri..."



9 comments:

Anonymous said...

Bro
Kesabaran umat Islam ada hadnya...pihak berwajib tolong bantu menyejukkan yang panas dan ambil tindakan kepada Puak-piuak gereja dengan segera..Atau Peristiwa di LONDON akan berlaku di Selangor...

YY said...

Sabar bro Anon 7:48 AM...

Sbg orang Islam sy faham bawah org islam sudah mula hilang sabar dgn tindak tanduk PR sejak mereka menang kecik dlm PRU12.

Kita tak perlu ikut style london, yg kita perlu hanyalah sekeping kertas undi. Pangkah saja lambang Dacing yang tak pernah senget sebelah tu.

Itulah baru tindakan bijak bro.... :)

Anonymous said...

hehehe... cun jgk idea tu baling air kencing lembu dalam plastik hahahaha.

man said...

Jangan la tunjuk kebodohan kita.. Memang dah jadi tabiat orang UMNO memalukan sesama umat Islam..

khmer news said...
This comment has been removed by a blog administrator.
YY said...

Man, jelaskan terperinci malu bagaimana yg kamu maksudkan?

PR malukan pemimpin negara di celah mana kamu hendak sorok?

anti bohmau said...

pas yg malu2 kucing nak mengaku dato hj hassan ali telah bertindak dgn betul, tak pulak kamu nak komen, ye?

asyik2 umno yg kena kutuk.

pas yg bersalah krn mempunyai orang yg jujur & berani mcm dato hj hassan ali. pas juga bersalah krn mempunyai orang yg lembik tengkuk dgn dap mcm khalid gereja tu! pas juga bersalah krn mempunyai murshitdol ampasnya yg takut nak katakan hal yg benar tentang melayu Islam yg dimurtadkan gereja damansara tu!

psychic betulla word verification ni! ada ka dia bagi "inulama"? dekat2 dah dgn un-ulama' bro!

YY said...

Mati esok2 pemimpin2 PAS pakat menjawab la tak gitu anti bohmau :)

Anonymous said...

Di akhirat nanti, org2 yg murtad akan masuk neraka bersama-sama orang2 yang mengundi PAS-DAP-PKR sebab bersubahat dengan memberikan dan memangkah UNDI-UNDI mereka.. nauzubillahminzalik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...