NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, July 12, 2011

Satu Penghinaan Besar Kepada Raja & Lagu Negaraku

Klik gambar untuk imej jelas.

Saya agak terkejut bila melihat paparan skrin di beberapa blog sahabat-sahabat saya pagi ini. Ia memaparkan komen seorang pengguna facebook yang bernama Mohd Farizal dilihat begitu biadap mempersendakan lagu Negaraku selain itu kenyataan yang ditulis oleh beruk ini juga mengandungi penghinaan kepada Raja-Raja Melayu.

Difahamkan kepada saya beruk bernama Mohd Farizal ini merupakan pelajar di Universiti Malaysia Terengganu (UMT).

Masih ingat dengan seorang penyanyi yang menyanyikan lagu Negaraku mengikut melodi tersendiri? Seluruh warganegara Malaysia mengecam artis terbabit walaupun artis terbabit tidak sedikit pun mengubah liriknya.

Tetapi beruk ini mengubah lirik lagu Negaraku mengikut selera kepala bangang dia.

Selain itu lahanat Farizal ini turut mengeluarkan komen yang menghina serta mengancam Perdana Menteri Malaysia, dibaris ke-6 komen di atas berikut komen yang ditulis :
"Bunuh Najib Razak anjing..yeahh :)"

Jika dahulu terdapat satu kes di mana seorang individu mengeluarkan komen kononnya ingin membunuh Nik Aziz puak PAS segera melaporkan kepada pihak berkuasa.

Bagaimana dengan lahanat bernama Farizal, ayuh kita seru NGO 1Agenda yang ditubuhkan untuk memantau sebarang salah laku, komen di internet melaporkan kepada pihak berkuasa mengenai kebiadapan lahanat Farizal ini.

Sudah banyak kes-kes komen melampau dilaporkan dan sudah ada yang dipenjarakan, nampaknya kes-kes sebelum ini tidak dijadikan pengajaran bagi sesetengah pengguna internet.

Harap SKMM menyiasat individu bernama lahanat Mohd Farizal ini.



YY : Fikir sebelum menulis....

2 comments:

Anonymous said...

kenapa msih simpan org mcm ini... ambil tindakan. supaya mjadi pgajaran pada sume org.... kerana mulut bdn binasa... kerana mengikut kata hati, kita boleh mati

Anonymous said...

makhluk camni baik buang kerakyatan jek. tak sedar diri sungguh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...