BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, July 30, 2011

PANAS : Serbuan ke Atas PM di KL Sentral, Berniat Membunuh PM?

Mohd Fareez Kamal Intidzam ini salah seorang dari 10 orang totok PR yang terlibat dalam 'serbuan' ke atas PM di KL Sentral. Kononnya adalah untuk berjumpa PM dan untuk memberi sepucuk surat. Beliau berkata PM adalah hak rakyat dan beliau berhak untuk menemui PM.

Wahai Fareez Kamal Intidzam, benar PM adalah hak rakyat dan saudara berhak untuk menemui beliau. Tapi adakah tindakan saudara 'menyerbu' PM ketika beliau sedang berjalan sambil diiringi lebih 10 orang pengawal adalah satu langkah yang bijak?

Tiga pengiring VVIP (UTK) mendahului PM sebagai langkah keselamatan.
Saya tahu saudara tidak bodoh dan saudara mampu berfikir, setiap orang kenamaan dalam negara ini keselamatan mereka dilindungi oleh anggota polis dari Unit Tindak Khas Bukit Aman. Lagi-lagi seorang yang berjawatan sebagai Perdana Menteri.

Empat pengiring UTK dibarisan kedua juga mendahului PM.
Dalam masa yang sama majlis ini turut dihadiri oleh Timbalan Perdana Menteri. Jadi dua orang kenamaan ada dalam majlis yang sama, agaknya berapa orang anggota UTK yang ditugaskan mengawal keselamatan dua individu penting dalam negara ini?

Pada kaca mata saya setelah memerhatikan video dari tvpas, saya melihat kehadiran lelaki gemuk dari kumpulan saudara dengan terburu-buru dari celah-celah barisan orang ramai sebagai satu ancaman!

Lihat minit 0.31 hingga 0.37 - Lelaki berbadan gemuk muncul mengejut dari celah orang ramai. 



Muncul secara mengejut dengan membawa beg adakah ini cara yang paling sopan untuk menghulurkan sepucuk surat?
Di sinilah bermulanya drama yang dirancang awal oleh golongan biadap ini. Mereka tahu setiap pengiring VVIP amat pantas dalam setiap tindakan mereka. Mereka juga tahu mereka akan ditahan jika mendekati PM dengan cara tersebut.

Jika benar kumpulan saudara  hanya ingin memberikan sepucuk surat, mengapa selepas dihalang oleh UTK beliau melawan dan masih ingin mara menerpa ke arah PM?

Disebabkan tindakan biadap  kumpulan saudara ditahan lebih 24 jam dibuat berlandaskan undang-undang yang sedia ada. Tahukah saudara polis boleh menahan saudara atas kesalahan cuba mendatangkan kecederaan kepada PM dan TPM.

Akui sahaja saudara memang berniat dari awal bertindak demikian, saudara cuba menggambarkan kepada rakyat yang bodoh macam saudara susahnya PM hendak bertemu dengan rakyat, dan betapa sukarnya rakyat ingin mendekati PM.

Maafkan kami Fareez Intidzam segala drama dan gerak geri kamu, sudah kami perhatikan dan sudah dapat dibaca dengan baik oleh kami. Suka saya mengingatkan saudara bahawa negara Malaysia adalah hak kami juga. Bukan hak saudara dan Anwar Ibrahim jauh sekali hak Zuraida Kamaruddin.

Wahai Fareez Intidzam kami juga ingin mengingatkan jangan cuba-cuba kumpulan kecil saudara mencabar kami. Jangan main bangsat!!!

Nak lawan kita lawan di peti undi. Baca dengan teliti surat di bawah, bolehkah saudara pembaca tafsir maksud sebenar beliau?

Menghasut?

atau

Mengugut?


MY NAME IS FAREEZ - I'M NOT A TERRORIST (28 July 2011)
Susulan laporan penahanan saya dan aktivis Bersih lain semalam, sehingga tempoh 24 jam ini saya telah diserang hebat di twitter, facebook dan blog pro-Umno bahawa kononnya saya ditahan kerana cubaan sabotaj terhadap program edaran Jalur Gemilang semalam.
Malah ada yang melampau sehingga mendakwa bahawa saya merancang mahu memcederakan dan membunuh YAB Perdana Menteri semalam hanya kerana kapasiti lain saya sebagai pengasas Pertubuhan Revolusi Anak Muda Malaysia (PRAMM).

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidah mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.

Maka, demi memelihara keselamatan YAB PM, saya menggesa agar seluruh jentera Umno jangan pernah mencabar kesabaran rakyat lagi.

Penahanan semalam juga menggambarkn seolah saya dan aktivis lain umpama pengganas di negara ini. Hanya sebuah kerajaan yang bersalah pada rakyatnya sahaja akan takut berhadapan dengan rakyatnya.

"Dear PM, my name is Fareez. And I'm not a terrorist."

Saya hanya seorang rakyat. PM adalah hak rakyat. Maka adalah hak untuk saya berjumpa dan menegur PM kerana PM itu milik rakyat. Demi Rakyat, saya sayangkan negara saya. Demi Rakyat, saya mahu PM letak jawatan.

Sekian. Terima kasih.

Mohd Fareez Kamal Intidzam
Political Secretary to YB Zuraida Kamaruddin
Contact No.: 0133367701 (BBM 20C9179)



YY : Bertindak biar matang.. Lain kali nak bagi surat kat PM guna POS Malaysia la bangang!

19 comments:

Anonymous said...

Biadap budak Fareez ni tulis...

Anonymous said...

Celaka punya Fareez... rakyat Malaysia ni tidak akan bertindak begitu.. Rakyat Malaysia ni bijak..

Kalau nak bunuh rasanya dh lama Anwar Ibrahim yg terbunuh dulu.. BODOH!!

Demi rakyat ko mahu PM letak jawatan? Demi rakyat ke demi Anwar? Biadap!

Anonymous said...

manusia paling bodoh di dunia, mcm bos dia juga. entah makan apa, badan gedebab mcm tu.

Anonymous said...

Bila kena tahan, mulalah menyoal polis:
1) mengapa saya di tahan?
2) salah kah saya nak jumpa PM bagi surat
3) saya biasa jumpa PM sebelum ini
Kononnya macam dia ada hak untuk tidak di tahan dan ada hak untuk jumpa PM secara menerjah.
Buat-buat macam bodoh tapi sebenarnya otak penipu.
Semua ini adalah hasil dari ajaran pemimpin dan peguam kaki putar belit yang selalu berselindung disebalik slogan human rights.

Sampai Mati Aku Takkan Undi PKR said...

Aku pernah jumpa PM dlm banyak majlis, kalau betul caranya UTK2 tu takkan halang.

Ni tiba2 muncul dari celah org dengan membawa beg. Mana tau senjata ke bom ke.. bodoh sial AMK ni...

Anonymous said...

mcm babi sondoi.sangat pantas.harap rajagopal amik babi ni main kutip bola ja.lu sapa mau suruh letak jawatan....gampang...

Wak Long Man said...

Dulu Anwar Ibrahim Penzina Cina Doll fitnah konon ada rancangan hendak bunuh dia ... tapi tiada perkataan keluar daripada org lain.
TAPI si keldai , Ambiga pandikutty .. terang2 "malah tidak mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti."Ini merupakan SATU ugutan yg amat bahaya.
Agak2 si bangsat ini dapat berapa ringgit dari Ambiga .. Kalau ikut bersih dapat RM200 . Dia ini mungkin dapat 50sen kot. Sebab itu perangai macam anjing .. Tak ada adab. Sial punya orabg..

YY said...

PKR mendidik supaya anak-anak muda jadi biadap barangkali.

Lepas ini boleh la rempuh Anwar Ibrahim. Kita bagi kondom...

Kikiikikiki....

Anonymous said...

anak babx haram budak tu...mak bapak tak ajar ke....

Anonymous said...

ooooo... SetPol Zuraida rupanya. patut laa bodoh dn hodoh cm boss dia juga

Anonymous said...

Inilah wayang terbaru puak-puak pembangkang dan Bersih untuk menjahanamkan imej Malaysia.
Lakonan demi lakonan mereka persembahkan dan semakin ramai aktor dan aktres telah berjaya dilahirkan..dari mamat belakon mati..sampailah kepada mamat rempuh ni...tujuan mereka 1..nak tunjukkan kerajaan BN kejam dan kasar serta suka menganiaya rakyat...
dulu masa Anwar baru jd TPM bodyguard dia lg teruk..tolak org mc hanjing jer..bukan stakat dgn org ramai jer..dg reporter yg dok ikut Anwar kulu-kilir tu pun kena gak...itu baru jd TPM kalau dah jd PM mcm DS Najib entah mcm mana lah teruknya..nasib baik tak lepas...
Nassihat untuk Fareez Kamal(yg perasan kononnya Hero Malaya skrg ni)..jagalah tingkah laku..tindakan menyerbu tu memang dlm SOP dah dianggap sbg satu ancaman..sbb kalau kita tgk sejarah dunia byk berbuatan menyerbu pemimpin kat tempat awam dibuat org yg berniat jahat..apa dah jd dgn julius ceaser..ablincon..indra ghandi..benazir buttho dan ramai lg..so tak salah lah kalau awak kena belasah sampai masuk hospital pun..yg pasti awak yg salah..
So Fareez - berapa banyak lah awak dibayar untuk buat tindakan bodoh ni...kami rakyat Malaysia nak gak tau...

Anonymous said...

tu nasib tak kene belasah dgn polis... kalau kat obersea... dah lame lunyai mamat nih kene belasah b4 dier bole bukak mulut... nasib baik laaa kat malaysia... SOP suh blasah... pak polisi tu ade hati perut lagi... tapi tu pun org pertikai pasal polis ni jahat... bangang tak bangang laaa dier org nih...

Anonymous said...

MACAM BABI!

Anonymous said...

Apa nama pertubuhan yang disebut..anak2 muda revolusi..ni pertubuhan apa??????macam2 lah korang ni!!!korang ingat Malaysia ni mak bapak korang yang punya ke??ada 28 juta nyawa kat sini..bahalol.

Oii bangsat!!!kelakuan ko dan kawan ko semalam sungguh meloyakan..Negara ni ada pilihanrayalah ngok..PM hanya bertukar bila BN kalah pilihanraya bukan bila ko suroh!!!

Kalau nak suroh DS Najib letak jawatan joint UMNO..ahli UMNO jer bolih suroh DS Najib letak jawatan..tapi yang ganti nanti pemimpin UMNO gak..bukan bos kaki bontot korang tu..apa ler puya bangang ko..

Tindakkan ko dan gerombolan anjing2 PKR semalam macam sial jer aku tengok,aku sedikit kecewa kerana polis tak letupkan kepala ko ari tu dengan M16...kalu ko mampus ari tu..aku hantar pisang kat masjid satu KL..

Dammmm you..

Anonymous said...

tengok raut muka dan bentuk badannya menunjukkan dia ini macam ada SINDROM SAKIT MENTAL

Anonymous said...

haha budak gemuk yang sama dalam Drama Matinya Suhardi 2.0...beza rambot je pendek...hampeh~

kamal said...

harap badan saja gemuk macam babi, tapi otak tak ada langsung pun macam babi.....bodoh punya si gemuk,,barangkali mak bapa dia ni puin jenis yang kurang ajar, itu pasallah anak pun kurang ajar juga,,,tidak beradat langsung,,,dasar si gemuk bodoh,bangang,,bulahuk.kianguk...memang pengikut si aljubr ni semua nya bodoh bangang,,sama macam si aljubr juga....kuat makan babi...

YY said...

Sabar bro Kamal...

Bulan2 puasa ni dugaan orang di pihak yang benar macam kita kuat sikit...

Terima kasih sudi meninggalkan komen anda di laman blog ini wahai sahabat...

Anonymous said...

Memang celaka betul si bangsat ini...Nak jumpa PM konon!...kalau betul..buat cara beradap!..bukan main serbu macam samseng...kau nasib baik berhadap dgn polis2 Malaysia...jika dgn polis negara lain dah lame kene belas...aku sendiri baru tengok video pun dah menyirap darah dibuatnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...