BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, July 30, 2011

6 Tahun Berkawan Dengan PAS, DAP Masih Tak Faham-Faham Islam


PAS mendakwa sejak berkawan dengan DAP ini, parti paling rasis di dunia itu mula faham akan pengertian Islam. Kononnya hasil 'tarbiah' yang diberikan oleh pemimpin-pemimpin 'isle' PAS yang terdiri dari lebai-lebai malang.

Kini hampir 6 tahun mereka menjalinkan kerjasama, lebih sepenggal kalau dikira.  Sejauh manakah benar dakwaan PAS kononnya DAP semakin faham dengan ajaran Islam?

Adakah kita sebagai rakyat Malaysia dapat melihat hasil didikan yang diberikan oleh PAS kepada DAP sepanjang tempoh mereka menjalinkan kerjasama?

Saya dapat melihat hasilnya dengan jelas, namun hasilnya tidak seperti yang dimomokkan oleh pemimpin-pemimpin PAS kononnya DAP semakin menerima Islam. Hakikat yang dapat kita lihat adalah Islam 'dihenjut-henjut' orang DAP. Islam terus dicabar DAP itulah hasil 'kejayaan' PAS mentarbiahkan DAP selama 6 tahun.

DAP 'perkudakan' PAS sebaik mungkin kerana mereka amat-amat memerlukan undi orang Melayu Islam. Perkara ini bukan tidak disedari oleh PAS. Tapi pemimpin-pemimpin yang menentukan hala tuju perjalanan parti PAS ini terlalu bodoh dan bongkak. Golongan yang menerajui PAS yang digelar pewaris Nabi-Nabi ini pada hakikatnya mereka hanyalah bakal mewarisi kandang-kandang babi yang akan dibuka oleh DAP.

DAP pergunakan PAS demi mahu menguasai Putrajaya, pada masa itu percayalah PAS akan ditendang lebih hina daripada apa yang berlaku semasa PAS menjalinkan kerjasama dengan UMNO dulu.

Apa bukti kita kata PAS ini hanyalah 'kuda tunggangan' kafir harbi DAP?

Lihat tahun 2008 ada Adun DAP mengarahkan supaya majlis perlantikkan Nizar 'Lambai' Jamaluddin diboikot semua Adun DAP. Kerana DAP tidak mahu memperakui bahawa Melayu itu merupakan boss kepada mereka.

(Gambar Hiasan) Kesian mereka masih tidak sedar....

Selepas perjanjian Pangkor 2 dibuat barulah DAP memperakui Nizar 'Lambai' Jamaluddin sebagai MB Perak. Dalam perjanjian tersebut Nizar dikatakan tidak boleh atau jangan sesekali menyebut ingin melaksanakan undang-undang Islam di negeri Perak. Ini bermakna DAP tidak memperakui agenda negara Islam PAS.

Apa lagi bukti bahawa PAS gagal mentarbiahkan DAP?

Lihat kes di mana Teo Ning Ching yang memasuki ke dalam ruang solat utama dalam masjid dalam keadaan tidak menutup aurat dengan sempurna. PAS gagal mentarbiahkan Teo Ning Ching supaya menutup aurat dengan sempurna, PAS juga gagal menerangkan kepada DAP mengenai Surah At-Taubah ayat 28.

Bukan seorang saja amoi memasuki masjid dengan keadaan tidak menutup aurat. Selepas itu Teresa Cock juga bertindak memasuki masjid ketika majis berbuka puasa dengan mengenakan skirt. DAP tidak pernah faham, dan belajar adab sopan memasuki masjid yang merupakan tempat umat Islam beribadat.

Apa lagi bukti bahawa PAS gagal mentarbiahkan DAP?

Lihat bagaimana Teresa Cock dan Tan Siew Giaw yang mengatakan azan subuh adalah menganggu dan minta diperlahankan. Selain itu masihkah anda ingat dengan konsert pesta hantu lapar di Pulau Pinang yang dihidangkan bunyi muzik yang kuat ketika umat Islam sedang bersolat Terawih.

Bunyi muzik yang kuat ini menyebabkan para jemaah membantah kerana lokasi konsert tersebut terlalu hampir dengan masjid. Namun bantahan ini tidak diendahkah oleh kerajaan DAP Pulau Pinang. Jelas bahawa DAP tidak faham dan tidak akan sesekali cuba untuk memahami kepentingan umat Islam negara ini.

Bukan PAS yang mentarbiahkan DAP, tetapi saya melihat DAP berjaya mentarbiah serta memperbodohkan orang Islam PAS dengan hanya menyajikan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran. 

Selepas ini mungkin bolehlah Nik Aziz dan semua pemimpin-pemimpin PAS menggunakan taktik yang sama dengan DAP. Iaitu memperakui Jesus itu Tuhan, masuk ke mana-mana gereja sebagaimana DAP masuk ke dalam masjid. Mudah-mudahan orang bukan Islam terpukau dengan PAS pula.


Perkara ini tidak mustahil, DAP sudah membuktikan bahawa taktik menggunakan bahan-bahan berbentuk keagamaan amat mujarab untuk menambat hati rakyat dalam negara berbilang agama ini.

Tidak mustahillah ada pemimpin PAS yang merayu belas ehsan supaya UMNO terus melakukan serangan dengan harapan PAS keluar daripada menjalinkan kerjasama dengan DAP & PKR. Mereka kata tidak mahu sertai UMNO/BN pun tiada masalah bagi mereka. Asalkan PAS tidak 'bersetubuh' dengan DAP.

Nampaknya tepat sekali apa yang kita katakan, PAS tidak mampu menggantikan UMNO tetapi DAP yang bakal menggantikan kedudukan PAS.

Masih tak sedar-sedar lagi siapa musuh Islam sebenar.... Bodoh dan bangs** betul totok-totok yang ada dalam parti PAS hari ini.





YY : Nak jalankan 'kempen selamatkan saudara kita di dalam PAS'...

5 comments:

Anonymous said...

walau pun semua terbukti, namun adakah pengikut-pengikut PAS ini akan sedar......

mampukah pengikut PAS ini sedar, dengan adanya janji-janji syurga dan fitnah yang ditabur oleh pemimpin mereka ini.

hanya pengundi atas pagar sahaja yang mampu sedar... pengikut tegar pasti akan menolak sebarang bukti dan tidak akan sedar dari kesilapan mereka dan pemimpin mereka kerana mereka dijanjikan syurga jika mengundi bulan.

jika pengikut tegar PAS sedar buktinya akan dapat dilihat dalam PRU nanti

YY said...

Setuju pendapat Anonymous July 30, 2011 11:27 AM.

Pengundi atas pagar ini mereka guna akal untuk menilai berbeza dari totok yg ada dalam PAS...

Terima kasih ada pendapat saudara..

Sampai Mati Aku Takkan Undi PKR said...

Kesian bilalah agaknya mereka nak sedar...sedih gua tengok

Anonymous said...

Susah nya kerana PAS sejak awal2 lagi sudah merosakkan minda mereka dari sekolah tadika. Di tanamkan perasaan untok membenci kerajaan sejak mereka dari kechil lagi.
Very disappointed !!!!

Anonymous said...

Sapa kata DAP tak paham-paham pasal Islam...salah statement tu.. sebenarnya DAP tu lg IsSELAM dari PAS...kalau tak masakan Lim Guan Egg kata dia amalkan corak pemerintahan Khalifah Ar-rasyiddin..sehingga menyaksikan ramai umat islam dan melayu Pulau Pinang ditindas ekonomi mereka..

dan lagi bukti adalah betapa kekerapannya ADUN dan MP DAP guna ayat suci Al-quran dalam hujah mereka...sehingga mereka mampu mengeluarkan fatwa sendiri termasuk mengatakan beer tu halal

Dan yang paling penting sekarang ni adalah ADUN dan MP DAP dah pandai turun gi masjid untuk sampaikan ceramah...walaupun ada yang pakai skirt atas lutut jer..

so dah terbukti bahawa PAS itu berjaya "mengisSELAMkan DAP dan menjadikan DAP itu lebih isSELAM dari PAS sendiri..tahniah untuk PAS.

so berfikirlah dengan menggunakan kepala otak dan bukannya kepala lutut...

-darth vader-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...