NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, July 2, 2011

10 Orang Anggota Patriot Pemuda di Tahan Bukti Polis Tidak Pilih Bulu


Petang tadi selesai sahaja solat jumaat satu demontrasi anti Lim Guan Eng diadakan di Pulau Pinang di mana lebih 2,000 pemuda Patriot berarak dari Masjid Kapitan Keling menuju ke Komtar yang menempatkan pejabat Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Dalam perhimpuan tersebut saya difahamkan bahawa seramai 10 orang telah ditahan oleh polis termasuk Senator Ezam Mohd Noor. Demontrasi yang diadakan siang tadi antara lain juga dilihat bertujuan untuk memberi 'amaran' kepada pihak BerSHIT yang akan mengadakan perhimpunan haram pada 9 Julai ini.


Bukan sahaja ada anggota Patriot Pemuda turut ditahan, malah rakan dari Penang juga ada memaklumkan kepada saya ada beberapa peserta turut dapat merasa 'nikmat' pukulan cota daripada FRU.

Mereka yang ditahan oleh pihak Polis siang tadi difahamkan dikenakan tahanan reman selama dua minggu oleh pihak Polis. Namun berita yang baru saya terima sebentar tadi memaklumkan kepada saya bahawa kesemua mereka ini telah pun dilepaskan.


Rentetan daripada kejadian ini, jelas membuktikan kepada kita bahawa pihak Polis tidak berkompromi dengan mana-mana pihak waima daripada UMNO sekalipun jika terbukti mencetuskan kekecohan serta menganggu ketenteraman awam.

Walaupun terdapat dakwaan daripada Elizabeth Wong yang mengatakan bahawa pihak Polis berat sebelah dalam mengenakan tindakan terhadap pihak Pemuda Patriot. Dakwaan ini dibuat bertujuan menimbulkan presepsi buruk rakyat terhadap pasukan Polis yang kononnya dikatakan sering menjadi alat tunggangan BN.

Lilitan Kepala "Fisabilillah" dipakai hampir kesemua Anggota Patriot Pemuda

Adakah pihak Polis masih tidak adil dalam menjalankan tugas mereka? Jelas dakwaan jahat yang dibuat oleh pembangkang bahawa jika puak UMNO yang mengadakan perhimpunan mereka dilihat mempunyai keistimewaan di mata pihak Polis merupakan satu dakwaan jahat serta tidak berasas.

Namun diharap pihak Polis dapat memberi kerjasama yang wajar kepada Patriot memandangkan niat kumpulan ini jauh dilihat berbeza serta tidak mempunyai sebarang agenda tersembunyi sebagaimana BerSHIT.

Kepada siapa itik ini ditujukan?
Akan tetapi kita sebagai rakyat Malaysia hendaklah patuh kepada undang-undang yang sedia ada dan jika kita ingar serta melanggar undang-undang yang ditetapkan maka terimalah hukuman dengan hati yang terbuka. Syabas buat Pemuda Pulau Pinang kerana berjaya mengoncang telur Lim Guan Eng hari ini.

Akhir sekali syabas buat PDRM kerana berjaya melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan sempurna. Tahan saja mana-mana pihak yang melanggar undang-undang tidak kiralah pemuda UMNO sekalipun.


Double Y : Jangan marah dengan polis wahai saudaraku..mereka hanya menjalankan tugas yang diamanahkan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...