BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, July 8, 2011

Muslimat PAS Buat Cabaran Bodoh Kepada KDN

"IQ saya rendah sikit dari Abe Mahfuz..jangan marah"

Menjelang 1 hari lagi kita akan menempuh tarikh 9 Julai 2011 di mana pihak BerSHIT 2.0 merancang satu perhimpunan besar-besaran di tengah ibu kota semakin ramai pihak yang tampil membantah mahu pun menyokong kumpulan ini.

Paling menggelikan hati adalah pihak yang membuat cabaran terbuka kepada Dato Hishamuddin Tun Hussein selaku Menteri Dalam Negeri. Cabaran ini dibuat oleh Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) semalam melalui Ketua Penerangannya Aiman Athirah Al-Jundi (gambar) mencabar supaya Dato Hishamuddin dan Dato Najib Tun Razak membuktikan bahawa BerSHIT 2.0 sebuah pertubuhan haram.

Aiman Athirah Al-Jundi turut mendakwa bahawa Hishamuddin Tun Hussein dan Najib Tun Razak keliru mengenai BerSHIT 2.0  katanya BerSHIT 2.0 bukan pertubuhan sebaliknya satu kempen. Agaknya Ketua Penerangan PAS ini sudah bengong akibat terminum air selipar walinya. Sebab itu kenyataan beliau dilihat agak merapu.

Ayat paling best Aiman Athirah Al-Jundi ialah :

"Ia bertitik tolak daripada pemahaman yang silap mengenai Bersih 2.0. yang dianggap satu pertubuhan,"Selanjutnya di laman lidah bercabang HapraKah Kah Kah Daily
Soalan mudah saya adalah.

Siapa sebenarnya yang menanamkan fahaman yang silap dimaksudkan oleh Aiman Athirah Al-Bendul oppss maaf Al-Jundi?

Siapa yang gila dok canang BerSHIT ini pertubuhan NGO?

Kalau benar BerSHIT 2.0 hanyalah satu gerak kempen bukan pertubuhan mengapa laporan portal pro pembangkang mengatakan BerSHIT sebuah pertubuhan NGO? Kita tengok laporan Malaysiakini semalam yang berbunyi :

"Sambil menolak, amaran, ugutan dan hambatan yang dikenakan ke atas mereka dan juga rakyat yang menyokong tuntutan BERSIH 2.0 sejak dua minggu lalu, pertubuhan yang diwakili 62 NGO itu juga melahirkan kekecewaan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kabinetnya kerana didakwa mengkhianati janji bagi membenarkan perhimpunan itu diadakan di sebuah stadiumSelanjutnya..

Selain itu daripada rekod BerSHIT yang berlangsung pada tahun 2007 juga kumpulan ini mendakwa mereka merupakan sebuah pertubuhan sebagaimana di bawah :

Perhimpunan Bersih 2007 di Dataran Merdeka telah diadakan pada hari Sabtu, 10 November 2007 . Perhimpunan ini tidak mendapat permit Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur. Ia telah dianjurkan oleh pertubuhan BERSIH yang turut disertai pelbagai parti pembangkang, NGO dan pertubuhan lain.

Mereka kerap kali mendakwa bahawa mereka merupakan sebuah pertubuhan NGO hasil gabungan 62 NGO-NGO yang lain. Tetapi pertubuhan BerSHIT 2.0 ini tidak berdaftar di bawah ROS. Jadi tiada salah rasanya jika istilah 'pertubuhan haram' digunakan oleh Dato Hishamuddin dan Dato Najib Tun Razak ke atas pertubuhan ini. Tak mahu digelar pertubuhan haram sila daftarlah wahai Aiman Athirah Al-Bendul oii.. opss silap Al-Jundi.

Jadi siapa yang keliru sebenarnya di sini?

Sungguh memalukan seseorang berjawatan sebagai Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat tidak selidik terlebih dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan. Malah cabaran yang dibuat kelihatan bodoh serta membodohkan diri sendiri.

Sebenarnya sudah banyak kali saya melihat setiap kenyataan yang dikeluarkan oleh Dewan Muslimat PAS yang dibuat tanpa meneliti fakta malah mereka terburu-buru serta kelihatan dungu dalam mengeluarkan kenyataan akhbar.

Saya tertanya-tanya adakah golongan hawa yang ada dalam Dewan Muslimat PAS hari ini semuanya.....

 

B.E.N.G.O.N.G....



YY : Patutlah muslimat PAS susah dapat tempat sebagai calon Adun atau Parlimen, ramai sangat jenis tak cerdik.. puak wanita Isle-mik ni padey jadi 'alat penyedap' tailo-tailo besar dalam PAS je la...

6 comments:

anti bohmau said...

sah buta hati! ambiga sendiri dlm ucapannya menyebut "bersih will be led by CIVIL ORGANISATIONS! ka tak paham bahasa pompuan pas ngok ni? saudara mahpus bean mojo jojo ka ni?

kalau dah pertubuhan mestilah kena daftar & disahkan, baru boleh bergerak jalankan aktiviti. kalau tak berdaftar, HARAM la tu!!!!

Anonymous said...

Hehe, memang muslimah lemah ni adik sket dari Mampuz Omar la. IQ rendah, cakap bagai nak rak...

wakdanial said...

hehehe..memalukan diri sndiri...lepas ni letak jawatan la...hahaha

Anonymous said...

kami mengalu-alukan lebih byk kenyataan bodoh dari muslimah atau sayap pas yg lain..
hanya dengan cara ini jer rakyat malaysia (kecuali yg buta mata dan hati) dapat menilai...siapa mereka ini sebenarnya..
yg minah ni kata Bersih bukan pertubuhan tapi kempen..kenapa dia cakap mcm tu..sebabnya dia tak paham konteks dan yg paling ptg tok guru dia suruh tipu mcm tu..so dia ikutlah..mcm burung kakak tu...
Khalid Samad plak kata Bersih mampu menjana ekonomi sbb 1 juta org akan membanjiri Kuala Lumpur...cuba bayangkan berapa byk peniaga akan dpt apabila 1 juta yg dtg tu belanja duit RM200 yg diterima sbb dtg berarak tu...banyak woiiii..

tp yg pasti segala yg dia org kata tu tak betul..so kita anggaplah ini antara bahan lawak dari PAS untuk program lawak senario dan raja lawak kat astro tu..

So berfikirlah menggunakan kepala otak jgn berfikir gunakan kepala lutut...

-darth vader-

nurul is light said...

Kenapalah pakcik-pakcik yang bercakap pasal politik ni suka sangat guna perkataan-perkataan teruk macam orang tak ada iman dan tak sembahyang. Saudara telah fitnah wanita-wanita Muslimah pada ayat akhir saudara. Berhati-hatilah dalam kata-kata dan menulis, manalah tahu Allah membalikkannya kepada kita.

-Siswi pertama kali akan mengundi, macam mana nak undi BN kalau ramai sangat orang tak soleh tulisannya macam sedara-

YY said...

Nurul is Light,

Nak tengok pemimpin politik yang sembahyang, yang berjubah, yang berpurdah menggunakan prkataan kesat?

Boleh saya kata golongan berkopiah, beragama yang terlibat dalam politik ini sebagai manusia yang tak soleh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...