NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, July 11, 2011

Eksklusif : Video Menyentap Emosi Peserta BerSHIT



Mungkin ada yang mengatakan "ah..pakcik ni bukan waras pun".

Mungkin ada yang mengatakan "buat apa aku nak dengar cakap peminta sedekah".

Mungkin ada yang mengatakan "jangan layan orang gila".

Mungkin ada yang mengatakan "diri sendiri pun tak mampu nak urus, nak campur hal orang".

Tapi....

Jika warga emas yang bergelandangan ini pun tahu meluahkan perasaan tidak puas hati kepada demonstrasi BerSHIT bagaimana dengan anda yang dapat hidup dalam keadaan selesa?

Ayat yang diungkapkan oleh warga emas ini cukup menyentap emosi :

"Orang nak bawak anak seminggu sekali berjalan pun tak dapat, Allah macam itu ke orang ada tamadun?"

"engkau tak sedar.. tanya diri kau apa bakti kau pada negara, jangan tanya negara berbakti pada diri engkau"

Warga emas ini nampaknya lebih bertamadun dari peserta BerSHIT!

Tengku Azman Exco Pemuda UMNO selaku pengerusi SHEB sila periksa warga emas ini yang khabarnya di sekitar Sogo, beri bantuan sewajarnya!!

Datuk Seri Shahrizat Jalil menerusi Jabatan Kebajikan Masyarakat open your eyes!!


Baca juga apa kata Anak Watan 



YY : Pakcik ini mampu luahkan perasaan tidak puas hati dia.. anda?

7 comments:

Anonymous said...

respek giler kat pakcik ni.. biar miskin harta, bukan miskin ilmu...

Anonymous said...

PAK CIK NI SERIBU KALI LEBIH BERTAMADUN DARI KUMPULAN BERSIH. SEBAB DIA SUDAH MELALUI ZAMAN SEBELUM MERDEKA. HIDUP DIZAMAN PENJAJAH. LAMA HIDUP BANYAK PENGALAMAN. GUA TABIK SAMA LU

njah50 said...

Aku memang terharu dengan komen pakcik ini. Pemikirannya tidak seperti pemikiran orang-orang Melayu yang terpekik terlolong dikudakan oleh puak-puak yang tidak bertanggung jawab. At the end of the day orang Melayu tak dapat apa-apa tapi orang bukan Melayu tersenyum melihat gelagat mereka. Dahlah tak kaya, tapi malas nak cari rezki dan menyusahkan orang lain mencari rezeki

Lion-O (Thundercats) said...

elok tnjuk sama abg rmbut putih tu, sasterawan negara konon..ini dia pejuang sebenar..

SpyMASTER said...

Aku terharu dgn pakcik ni.. Apa yg dia ckp mmg btul.. Pemikiran mcmni la yg perlu ada pada setiap org..

Anonymous said...

apa yg dickpkan pakcik tu memang seorang berckp melalui akal..x sangka apa yg dicpkan pakcik tu memang tersentuh..kita yg selesa kene aircond pegi blk keje x tau bersyukur..org camni pun tau bersyukur..aku pun malu amat sgt..apa bakti aku pada malaysia selama 34 thn ni?...

cek_suhana said...

"ask not what your country can do for you — ask what you can do for your country." - John F Kennedy, Inaugural Address, 1961

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...