NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, July 12, 2011

BerSHIT di Melbourne Pun Tahu Mohon Permit



Ada pemberi komen di laman blog saya mengkritik polis Malaysia kerana bertindak menghalang demonstrasi BerSHIT tempoh hari, beliau membandingkan situasi Malaysia dengan Melbourne, Australia.

Katanya perhimpunan BerSHIT di Melbourne tempoh hari langsung tidak diganggu oleh polis di sana tetapi di Malaysia polis mengikut telunjuk pemerintah. Berikut komen yang dihantar beliau :

"kat melbourne polis x ganggu langsung..tapi kat mesia polis ikut telunjuk pemerintah penakut...buat roadblock mcm rakyat bawa c4...lepaih tu siar dlm arus perdana menyusahkan..cerdik la sikit penyokong umporno....hahahahah" 

Benar perhimpunan mereka di Melbourne langsung tidak diganggu oleh polis di sana, perhatikan video di atas selain tiada halangan dari pihak berkuasa Oz jumlah peserta juga dilihat tidak seramai yang dilaporkan oleh blog-blog pembangkang dan portal pro pembangkang.

Blog mereka melaporkan kehadiran di Oz sekitar 5000 orang manakala portal mereka melaporkan sekitar 750 orang. SINI dan SINI . Jumlah sebenar saudara boleh buat penilaian melalui video di atas.

Kenapa perhimpunan BerSHIT di Oz tidak diganggu oleh pihak berkuasa di sana?

Sudah tentulah sebab penganjur terlebih dahulu memohon permit dan ianya diluluskan oleh pihak polis dan pihak New South Wales City Council. 

Saya tidak perlu ulas panjang-panjang baca komen dari sahabat pembaca menggunakan nama Jimmy Hillhead dari Freemantle, Western Australia sudah cukup untuk menjawabnya :

Di Oz, PERMIT adalah TERSANGAT PENTING. Jika tak ada permit, cubalah berdemo, ISA Oz lebih teruk drpd M'sia. Penjara OZ lebih teruk drpd penjara M'sia. Demo tiada permit, dalam masuk

Di Oz, kalau nak apply Demo Permit, kena submit EVERYTHING. Apa tujuan, siapa dijangka datang, berapa bilangan, apa nak cakap, apa nak tulis dibanner, dimana nak demo, tarikh, waktu.

Bila Polis bagi permit, ditulis dgn terang dan nyata, tarikh, time, dimana etc, etc.

Tak boleh kacau trafik, tak boleh kacau business, not at residential area or school.

Pasukan berkuda digunakan untuk crowd control. Cubalah kalau berani nak buat kacau di Oz, kena tendang kuda, awak saman kudalah,
Kami Melayu Islam di Western Australia MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA Perhimpunan Haram ini.

Thanks

Jimmy Hillhead
Freemantle, WA


Dari aspek lain pula, perhimpunan di Oz tidak menggangu lalu-lintas perhatikan dalam video terbabit, arus kenderaan melintas di belakang kumpulan peserta demonstrasi BerSHIT jelas kelihatan. Malah gedung-gedung perniagaan juga tidak terjejas.

Demontrasi BerSHIT di Melbourne tidak diganggu kerana ada... P.E.R.M.I.T 

Demonstrasi BerSHIT di Malaysia di halang kerana tiada.... P.E.R.M.I.T

Semuanya bergantung kepada P.E.R.M.I.T

Harap puak pencacai boleh faham.




YY : Di Australia demo tanpa permit dalam masuk, di Malaysia demo tanpa permit kasi tangkap lepas tu diberi jamuan buffet. Bertuah perusuh jalanan di Malaysia ni rupanya...



        

4 comments:

wansykes92 said...

betul tu aku sokonh\g

Anonymous said...

mitak P.E.R.M.I.T TAK DAPAT
mintak S.T.E.D.I.U.M TAK BAGI

Suara Bisu

hangkedee said...

It good,looking good.but fucking backside no good.Y generation for "bigshit".

Anak Jawa said...

Ambiga dan sekutunya sengaja tidakmahu mintak permit kerana ini semua serangan provokasi.

ini jelas menunjukkan, di malaysia, korang masih mampu nak berdemo kerana ISA kurang dikenakan berbanding di sana.

hargailah malaysia... Peace no war!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...