NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, November 5, 2011

HOT : Lim Kit Siang Rasis - Memori Hina Ibadah Qurban Muncul Kembali



Sempena umat Islam bakal menyambut perayaan Aidiladha esok, saya ingin mengajak pembaca mengimbau kembali apa yang berlaku pada tahun lepas di mana Lim Kit Siang melalui blognya dilihat mempersendakan dan memperlekehkan amalan orang Islam dengan meluluskan komen-komen negatif di laman blognya.

Komen-komen ini jelas mempersendakan serta menghina ibadah qurban yang dilakukan oleh umat Islam setiap kali tibanya 10 Zulhijjah. Melihat dari komen-komen yang lalu - jelas bahawa Lim Kit Siang serta segelintir kaum cina sebenarnya bersikap anti Melayu dan anti Islam.

Baca kembali komen yang diluluskan oleh Lim Kit Siang di laman blognya pada 16 November 2010 - Jika diteliti apa motif Lim Kit Siang meluluskan komen negatif sebegini sedangkan beliau tahu bahawa individu yang menghantar komen ini secara jelas menghina ibadah Qurban yang dikerjakan oleh orang Islam?




Jika Lim Kit Siang bertanggungjawab dan seorang pemimpin yang menjaga serta menghormati sensitiviti semua kaum - tidak mungkin komen sebegini diluluskan oleh beliau di laman blognya. Nampaknya PAS masih gagal menjelaskan kepada rakan 'setubuh' mereka tentang pengertian ibadah qurban.

Adakah saudara percaya Lim Kit Siang tidak mempunyai sebarang motif bila meluluskan komen-komen negatif sebegini? Lim Kit Siang memang cukup terkenal dengan sikap chauvanist dan anti Melayu maka tidak hairan jika komen negatif begini diluluskan untuk dipaparkan di laman blognya.

Terang lagi bersuluh bahawa hubungan kaum dan etnik di negara ini sebenarnya berada di tahap yang membimbangkan, dan ianya semakin menjadi-jadi sejak keluarnya si durjana Anwar Ibrahim.

Masih tidak nampakkah wahai bangsa melayu Islam siapa sebenarnya musuh yang nyata?


YY : Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua sahabat pembaca -Alhamdullilah tahun ini YY turut menjalankan ibadah qurban... syukur...

7 comments:

Anonymous said...

Lim kit siang berani hina Islam sbb tahu akan dpt restu tok guru PAS

Anonymous said...

racist perlu diberhentikan.....kita semua manusia biasa, yg menghina sesuatu agama adalah mereka yg pengecut. kalau LKS tak cakap, dia tak deny tapi dia lulus posting tu kenapa? mcm mana org tak marah dia?

Anonymous said...

Bila cina tua LKS ni nk mampos!

Anonymous said...

Satu penghinaan besar kpd ibadah umat Islam. Tq bro sbb imbas kembali kes tahun lps. Aku pun tktau yg tahun lps ada org cina sial kutuk ibadah yg kita buat setiap kali tibanya 10 Zulhijjah.

Anonymous said...

LIMKITSIANG BAPA BABI!,LIMGUANENG ANAK BABI!, SEMUA YB DAPig ADALAH YB BABI!, PARTI DAPig ADALAH PARTI BABI!, SESIAPA BERSEKONGKOL DENGAN MEREKA ADALAH TERGOLONG BABI!!!...

hitch said...

apa yg lu org kecoh ni...lu org patut marah pada hishamudin dan Najib yg lembik dlm menjalankan tugas2 depa ni..!najib x abis2 dgn program 1malaysianya...hishmaudin x abis2 dgn sikap ampu dan amaranya...!kalo sikap kedua2 pemimpin still mcm ni...nescaya kes macam ni xkan abis la....

Org melayu Islam boleh maki dlm blog aje la....

Pejuang said...

Orang MELAYU masih tak sadar diri berbalah sama sendiri berebut kuasa. Untuk mendapat kuasa kaum lain jadi KUASA PENENTU dan Akan memegang KUASA apabila berjaya.
Walau pun DAP terang terang ANTI MELAYU Dan ISLAM Demi KUASA sanggup MENGKHIANATI BANGSA DAN AGAMA.
Bersatulah Orang MELAYU Dan carilah pertemuan. Orang ISLAM itu BERSAUDARA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...