NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, April 4, 2012

HOT : Inikah Nazir Masjid Sijangkang (Orang UMNO) Yang Dituduh Lesapkan Wang Tabung Masjid Berjumlah Lebih RM100k dan 35 Ekar Tanah Wakaf?


Sambung dari [SINI]

Kecoh di Kuala Langat kononnya nizar masjid Sijangkang telah melesapkan wang tabung masjid yang dikatakan berjumlah lebih RM100,000 ketika beliau menjadi nazir dan menguruskan masjid tersebut sebelum berubah pihak pengurusan pada tahun 2008.

Pada tahun 2008 selepas Selangor diperintah Pakatan Rakyat, pengurusan masjid Sijangkang telah ditukar sepenuhnya yang mana ketika ini masjid tersebut diuruskan oleh ahli PAS kawasan Sijangkang.

Tuan Haji Yassin dikatakan orang berpengaruh di Sijangkang yang mana 3 generasi keluarganya merupakan orang kuat UMNO di bahagian tersebut, disebabkan itu beliau tidak dibenarkan menguruskan masjid tersebut selepas kerajaan negeri Selangor bertukar pemerintahan.

Cerita yang menjadi buah mulut masyarakat Sijangkang, Kuala Langat ini dimainkan oleh orang PAS manakala Ketua Pemuda PAS Sijangkang Abdul Ghani Abdul Manaf turut menyebarkan cerita ini di laman facebook beliau.


Selain tuduhan ke atas nazir Tuan Haji Yassin (gambar) PAS di kawasan tersebut juga mendakwa UMNO Kuala Langat 'merembat' 35 ekar tanah wakaf yang dijaga oleh nazir dan pihak pengurusan masjid Sijangkang sebelum masjid berkenaan bertukar pihak pengurusan.

Benarkah tuduhan yang dilemparkan oleh orang PAS di kawasan Sijangkang terhadap nazir yang telah berkhidmat lebih 20 tahun di masjid berkenaan?

Benarkah nazir yang dilihat uzur (gambar) iaitu Tuan Haji Yassin tergamak 'songlap' duit tabung masjid dan beliau turut memainkan peranan bersama UMNO bahagian Kuala Langat untuk merampas 35 ekar tanah wakaf di kawasan tersebut...?

ADUN di kawasan tersebut yang baru dilantik sebagai exco iaitu YB Dr. Ahmad Yunus dikatakan tahu mengenai kes ini yang hangat diperkatakan di kalangan penduduk Sijangkang lebih-lebih lagi dikalangan orang PAS...?

Apa sebenarnya yang berlaku...?

Siapa yang lesapkan wang tabung masjid tersebut, dan siapa pula yang kaut 35 ekar tanah wakaf masjid Sijangkang...?

Jeng...jeng...jeng...

YY : UMNO Kuala Langat standby!

2 comments:

Nuar said...

pergh... suspen bhai....

Anonymous said...

Banyak RM100K lebih tu.. dedahkan bro siapa yg terlibat. kalo umno salah kita katakan salah. tranform!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...