NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, April 28, 2012

[FOTO] : Demonstran #Bersih Melampau - Kereta Dirosakkan, Senjata PDRM Dirampas

Inikah yang dikatakan aman? Ini bukan aman tapi ini kerja orang bangsat!

Bersorak gembira selepas berjaya hancurkan kereta milik PDRM?
Keadaan sekitar Dataran Merdeka, Petaling Street dan Masjid India setakat ini dilaporkan terkawal. Sebentar tadi menerima maklumat dari rakan bloggers bahawa sepucuk senjata milik anggota PDRM dirampas oleh para demonstran.

Kereta milik PDRM turut dimusnahkan oleh demonstran membuktikan bahawa kehadiran kumpulan ini bukan mahu berhimpun secara aman sebaliknya mahu mencetuskan rusuhan bagi memusnahkan imej kerajaan.

Sebarang kemungkinan boleh terjadi contohnya tembakan dari pistol ini dilepaskan kepada sesiapa sahaja lalu pihak PDRM disalahkan untuk menghalalkan tindakan jahat mereka!

Oleh itu pihak PDRM menasihatkan orang ramai agar berhati-hati jika berada di sekitar kawasan panas yang menjadi lokasi demonstran Bersih 3.0 berkumpul.

Pihak berkuasa terpaksa melepaskan gas pemedih mata selepas demonstran mula bertindak liar dengan membaling pelbagai objek serta cuba merempuh halangan yang dibina di Dataran Merdeka.

Sehingga kini kelompok demonstran sudah berpecah kepada kumpulan kecil yang mana kebanyakkan daripada mereka sudah bersurai.

Foto sekitar KL 


BERSIH...???

Helikopter milik PDRM kelihatan masih berlegar-legar sehingga kini bagi memantau pergerakkan demonstran
Bertempiaran lari setelah gas pemedih mata dilepaskan
Arahan kepada pengikut Bersih dari seorang apek - buat sampai polis marah?
Syabas PDRM kerana pantas kemaskini berita serta memuat-naik video-video terkini. Nampaknya mereka telah belajar melalui pengalaman demonstrasi Bersih 2.0

Sekali lagi syabas!

AMBIGA PATUT BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS SEMUA KEROSAKKAN INI!

1 comment:

athirah said...

admin .betul ke merekaII yg terlibat dgn BERSIH tu cakap, pihak polis yg start langgar dulu ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...