NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, April 21, 2012

[FOTO] : Ustaz Fathul Bari 'Sekolahkan' Mahasiswa #AmanKampus


'Anak Muda Berakhlak Mulia & Beretika - Pemangkin Generasi Madani' - itulah tajuk yang dikupas oleh 3 panel yang terdiri dari ulamak-ulamak muda dalam program Siswa Taqwa yang berlangsung di Dewan Kolej Pembantu Perubatan Seremban.

Forum keagamaan yang dianjurkan oleh Jelajah Aman Kampus dengan kerjasama Kolej Pembantu Perubatan Seremban.

Tiga ulamak muda yang dijemput sebagai ahli panel antaranya Ustaz Fathul Bari dari (ILMU), Ustaz Shahrizan Ibrahim dari Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan dan Ustaz Khairul Azhar Ghazali juara rancangan program Imam Muda musim yang pertama.


Forum yang mengupas mengenai peranan orang muda sebagai pemangkin ummah madani itu mendapat sambutan menggalakkan dengan kehadiran 200 penuntut kolej serta mahasiswa IPTA/IPTS sekitar Negeri Sembilan hadir mengikuti program yang bermula jam 9.30 malam itu.

Mohd Shahar Abdullah - menceritakan peristiwa yang berlaku sepanjang Jelajah Aman Kampus dari Fasa 1 & 2
Penuntut IPTA/IPTS mengisi borang soal-selidik yang diedarkan oleh Jelajah Aman Kampus

Hadirin yang terdiri dari mahasiswa dan mahasiswi IPTA/IPTS berdekatan meneliti hujah yang dilontarkan oleh ahli panel jemputan.
Alhamdullilah aksi tak berakhlak sebagaimana aksi yang dirakam ketika demontrasi Mansuh PTPTN di Dataran Merdeka tidak kelihatan dalam dewan Kolej Pembantu Perubatan Seremban.


Melihat perangai tak senonoh 'mahasewel' di atas, jauh sungguh bezanya mahasiswi di bawah :



Nak tahu beza dua kelompok mahasiswa? - [KLIK SINI]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...