NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, April 12, 2012

[VIDEO] : #MejaBulatPTPTN - "Mansuh PTPTN Tindakan Terdesak Pembangkang" - @khairykj


Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menyifatkan Persidangan Meja Bulat Mahasiswa Nasional berhubung isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) mencapai objektif. 
Menurut beliau persidangan berkenaan telah menghasilkan resolusi yang terbaik dalam mencari satu mekanisme berhubung isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).  
“Pemuda kalau nak senang kerja dan mengejar populis boleh sahaja kita penggil satu mesyuarat Exco dan minta dihapuskan PTPTN…Tetapi kita bukannya mahukan populis tetapi melihat perkara itu secara realistik.  
“Atas dasar itu, kita jemput mahasiswa dan pihak PTPTN serta NGO untuk duduk bersama dalam rundingan meja bulat ini dan sama-sama mengeluarkan pendapat serta pandangan untuk kebaikan bersama.

“Alhamdulillah…..hari ini saya telah menerima resolusi berkenaan dan insyaallah saya akan bawa perkara yang dicapai sepanjang persidangan meja bulat ini kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk perhatian dan tindakan selanjutnya daripada kerajaan,” katanya.  
Beliau berkata demikian semasa berucap pada majlis penutup Persidangan Meja Bulat Mahasiswa Nasional berhubung isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di Hotel Vistana, di sini, hari ini.

Terdahulu sebelum itu, Khairy yang juga Pengerusi Pemuda BN menerima resolusi hasil rundingan meja bulat berkenaan daripada wakil mahasiswa, Wan Hazman Wan Yusof.  
Khairy seterusnya menambah apa yang diutarakan oleh pembangkang untuk menghapuskan PTPTN itu adalah lebih kepada janji manis dan cadangan yang tidak realistik berbanding dengan apa yang dihasilkan menerusi rundingan meja bulat itu.  
“Antara yang kita usulkan ialah daripada sudut pinjaman, aspek pembayaran dan beberapa aspek lain dalam usaha memastikan PTPTN terus dipertahankan kewujudannya bagi menjamin kelangsungan agenda pendidikan dan pembangunan negara.

“Inilah usaha kita untuk melihat dan mencari beberapa mekanisme yang terbaik dan bukannya bersikap hipokrot dan populis sepertimana pembangkang. Meja rundingan seperti inilah antara cara kita selesaikan masalah dan bukannya secara emosi.  
 “Janji manis dan cerita dongeng yang datang daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim semata-mata mahu memenangi hati pengundi muda yang sekarang ini nampak kecenderungan mereka kepada BN.,” katanya.

Dalam ucapannya itu juga Khairy turut meminta pembangkang yang hari ini melaung-laungkan janji untuk menghapuskan PTPTN itu agar melaksanakannya di negeri yang dikuasai mereka. 
“Jangan hanya sekadar dabik dada….Mereka boleh mulakan di Selangor dan Kedah yang ada UNISEL dan KUINS. 
Hapuskan segala yuran dan berikan pendikan percuma.Buktikan dan jangan hanya sekadar cakap. Lagipun mereka dakwa reserve Selangor tinggi,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...