BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, October 8, 2013

#PemilihanUMNO : Dua KPI @khairykj Tingkatkan Sokongan Muda & Lahirkan Pemimpin Muda


Bila tiba musim pemilihan parti Melayu terbesar yang dianggotai lebih 3.3 juta ahli, antara perkara yang kita dapat lihat ialah kemunculan hero-hero Melayu.

Kita tidak hairan jika mamak tampil mengaku dialah melayu sejati tetapi agak menghairankan apabila keling pun tiba-tiba muncul mengaku dirinya pejuang Melayu sejati.

Hahaha...

Pertandingan lima penjuru bagi jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia dilihat semakin panas. Calon-calon yang mencabar penyandang kerusi tersebut pula dilihat tidak segan silu mengkritik malah ada yang menghina peribadi KJ.

Saya melihat gelagat penyokong dan calon-calon yang mencabar KJ, kebanyakkan dari mereka sengaja cuba mencari kesilapan taknikal KJ dengan harapan mereka menang mudah (baca free).

KJ dikatakan menggunakan Kementerian Belia & Sukan bagi kepentingan kempen, KJ dikatakan menyalahi peraturan pemilihan serta pelbagai lagi perkara sengaja dibangkitkan semata-mata mahu memastikan KJ dikenakan tindakan.

Pendek kata semuanya salah KJ, yang betul hanya calon mereka, maka tidak hairan apabila KJ naik motor keliling kampung tanpa memakai helmet juga dijadikan isu oleh mereka.

Ironi di sebalik serangan ke atas KJ, calon-calon ini tidak pula tampil dengan tawaran kepada pemuda iaitu perkara-perkara yang ingin mereka lalukan jika diberi peluang, sebaliknya modal kempen mereka ialah - "saya akan pertahan melayu, melayu akan diutamakan, bla bla bla...."

Modal kempen mereka setiap ayat yang hendak diucapkan diselitkan dengan perkataan melayu, itu melayu, ini melayu, KJ bukan melayu, dia saja melayu. 

Lain pula dengan KJ di mana dalam kesibukkan calon lain menyerang dirinya, dua (KPI) untuk dirinya bagi penggal kedua telah ditetapkan. Iaitu peremajaan UMNO dengan memfokuskan pengkaderan pemimpin bagi melahirkan lebih ramai pemimpin muda dalam parti.

Apakah pemuda nak kepada seorang Ketua Pemuda yang hanya tahu bawa retorik sahaja tetapi tak tahu macam mana nak mendekati dan 'engage' dengan orang muda?

Apakah kita mahu seorang Ketua Pemuda yang tidak berani berdebat bersama pembangkang sebaliknya hanya tahu berkokok di media sahaja?

Aku tak mahu, mungkin Din Turle mahu...

Hahaha...

AMU boleh debat macam ni tak AMU?



8 comments:

Anonymous said...

Please la..... sudah2 la bodek kj tu... mmg 'people around him' sj kt yg dia buat itu buat ini bla bla bla.. Masalahnya apa yg dia buat tu x smpi ke jiwa kami, ke naluri hati kami... byk tindak tanduk dia yg melukakan hati kami...(cth... tingkah agak kurang ajar dgn tun m, statement dlm utusan, imej anak org kaya yg elitis dll) kami x berkenan dhati... Sekadar renungan utk kj... "ular menyusur akar x akn hilang bisanya"....

Anonymous said...

nak muntah aku baca tulisan ko ni...

kalau setakat debat...Anwar pun lagi bijak debat dari Najib...Habis takkan nak ambik Anwar jadi PM?

Kalau nak tengok saudara Akramsyah berdebat...lantiklah dia jadi ketua pemuda UMNO....

Kalau nak tengok apa jasa dia buat pada UMNO..pilih lah dia jadi Ketua Pemuda UMNO...

amacam ada berani?

Anonymous said...

Anon 11:09 AM.

Aku lagi nak muntah baca komen ko. Entah mana muncul terus mudah-mudah nak bagi jadi Ketua Pemuda kalau yer pun suruh Akram tu buat kerja dulu tonjolkan kebolehan dia. Lagi 3 tahun baru pikir cabar Khairy.

-AMA

Anonymous said...

aku 2x lagi la nak muntah baca komen ko...

Manusia liberal kaki rasuah pun sanggup ko jilat....

Setakat debat dan pandai cakap bukan kriteria untuk jadi pemimpin!

Buat apa menang debat kalau kat belakang habis harta anak bangsa disapu?

Apa punya komen la? tak kira la mana muncul pun....yang penting kita tengok apa misi dan visi dia berbanding dengan misi liberal si KJ ni...

Masa KJ mula aktif dalam UMNO dulu (Secara "kebetulan" masa pak mentua dia jadi PM)...KJ tu muncul dari mana? apakah kerana sebab bapak mentua maka hang tak kira dia muncul dari mana? bila dengan akhram hang melompat tak tentu pasal...

sebelum KJ jadi KP Pemuda UMNO dulu..cuba hang cerita sikit apa jasa dia pada org Melayu? ada? yilek bro!

apa ada? tubuhkan Myteam atas duit pak mentua? dapat share ECM libra 9 juta?

Anonymous said...

dey AMA
kita mau melayu totok bukan melayu liberal dan elitis
en khairy tu dah elit nak perjuang pe lagi

Anonymous said...

Hellooooo brother...anuwau lahabau dulu pn mana ada jasa apabenda pn... tup2 naik jd timbalan pm...bijak berdebat x semestinya excell dlm tugas... Kj naik sbb pak mertua dia.. sebelum tu x de sape kenal pn... kes rasuah dia masih bernanah lg klau dikenang..org lain siap kena gantung keahlian..dia cuma dberi amaran sj.. sbb apa? Sbb pak mertua pm masa tu!!! YB KJ, U've been given the chance to lead pemuda and yet...hampeh!! Lets give Akramsyah this resposibility and see how it goes.. KJ.. u jaga KBS elok2 .... setakat ni x de improvement pun...

bro jinggo said...

haha... tak yah cita banyak la... yang pasti member2 kat sini meroyan sebab tak boleh nak terima kenyataan! Siapa yang terbaik pasti akan menang!

Anonymous said...

Baru jaga KBS berapa bulan mana nak tgk improvement. Sekurangnya isu Audit KJ amik langkah menjawab ketirisan tersebut berbanding lain2 kementerian. Kalau gitu baik cerita improvement Akram bwk di cawangan dia selaku baru KP Cawangan yg baru. Baru jd KP Cawangan dh nak lawan KP Msia. WAKAKAKAKAKAK!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...