NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, April 30, 2012

#BersihStories : Surat Terbuka Dari Anak Polis Kepada Demonstran #Bersih

Jika saudara-saudari mengenali wajah-wajah samseng-samseng Bersih 3.0 sila beri kerjasama sewajarnya agar mereka diberikan hukuman setimpal di atas tindakan zalim mereka kepada pihak berkuasa.

Samseng kebanggaan Nik Aziz Bin Nik Mat :




Pihak polis telah cuba menjalankan tugas mereka dengan profesional dari malam kejadian hinggalah sekitar jam 2.00 petang di mana para demonstran mula bertindak luar kawalan.

Polis juga manusia biasa sama seperti kita, mereka juga ada perasaan marah, geram, sakit hati bila melihat rakan sejawat mereka diserang secara keterlaluan oleh demonstran Bersih 3.0 - maka tidak hairanlah jika mereka juga turut hilang sabar dan marah lalu menggunakan kekerasan dalam tindakan mereka.

Jika bukan bangsat bernama Anwar Ibrahim dalam video di bawah ini yang membakar semangat kebencian kepada pengikut tegarnya mana mungkin semua ini berlaku. Kerana kita tahu polis langsung tidak melayan sebarang provokasi mereka sejak malam kejadian.



Justeru itu berilah seribu alasan, hujah atau beratus rakaman video sekalipun bagi saya kejadian sebegini sebenarnya boleh dielakkan.


KEJADIAN INI TIDAK AKAN BERLAKU JIKA AMBIGA, ANWAR IBRAHIM, A.SAMAD SAID & SEKUTU MEREKA BERHIMPUN DI DALAM STADIUM!

Surat terbuka dari seorang anak polis yang menuntut di IPTA tempatan :
Assalamuailaikum dan salam sejahtera

Sahabat-sahabat mahasiswa UUM sekalian,

Saya juga seperti kalian, mengambil berat apa yang berlaku pada hari semalam.
Jujur saya katakan, mereka keterlaluan, keterlaluan dalam erti kata menggelar Polis sebagai Anjing, melakukan provokasi dan sebagainya.
 
Saya anak Polis, apa salah Polis sehinggakan sahabat saya menggelarkan POLIS itu zalim, anjing!! Setiap yang polis lakukan itu kerana tugas mereka! Tugas menjaga keamanan. Hinakah pekerjaan ayah saya sebagai seorang POLIS??

Sedangkan sahabat-sahabat UUM ada yang menuduh polis zalim, kejam, berhati anjing dan sebagainya, pernahkah sahabat fikir yang dipanggil anjing itu adalah ayah saudara? Pernah?? Saya mohon maaf, saya percaya mahasiswa UUM tiada yang terlibat.

Cuma inilah luahan saya selepas membaca berita di Harakah Daily, dan sebagainya. Adakah apa yang dinyatakan oleh Tuan Guru sebagai mengikut arahan? Adakah arahan itu termasuk menggelar polis anjing, merosakkan harta benda semua? Saya percaya tidak. Namun apabila disebut demostrasi perkara ini tak kan terlepas.

Mohon sahabat-sahabat sedar perjuangan seorang anggota polis. Andai sahabat terus menggelarkan mereka anjing, saya tiada pilihan untuk bangga diri saya sebagai anak anjing. Kerana Anjing yang dipanggil oleh pihak tertentu itu lah orang yang sentiasa sebelum tidurnya memikirkan mengenai ketenteraman awam.

Maafkan saya andai surat ini mengecilkan hati sahabat sekalian.

Terima Kasih kerana menyiarkan surat saya.

6 comments:

CCTV said...

mencerca, menfitnah dan merusuh dihalalkan hanya seorang manusia bernama ANWAR IBRAHIM. Manuasia ini yg patut di panggil ANJING ISRAEL.

Unknown said...

teruk betul penganjur Bersih ni...

HOT!! BUKTI ANWAR ARAH AZMIN CETUS REMPUHAN DI DATARAN MERDEKA! Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Ya, sebarkan slogan- ANWAR BAPA ANJING ISRAEL.!!

media said...

salam. Mohon pautkan link blog saya
pemikirkampong.blogspot.com

Anonymous said...

Kita lupa sebenarnya punca kita dapat tidur lena setiap malam kerana adanya mereka ini.

Anonymous said...

CCTC, bukan anjing isreal, hyenas spesis makan bangkai isreal.

mengalir air mata saya, bapa saya pun polis juga tetapi meninggal setelah dibom oleh komunis awakl tahun 70an semasa menjalan tugas mengawal. Say baru berusia setahun. Malang orang melayu yg punya jati diri dan iman sanggup luahkan kata kata kesat sedemikian rupa, ulama jenis apa nik ajis ni? Hati perut dah hitam kah sehingga boleh menghalalkan apa yg yg patut diharamkan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...