NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, July 12, 2011

Warga Internet Desak Najib Undur?

104,709 like page ini, saya berani katakan bukan semua anti Najib!..
Isu Dato Najib Tun Razak didesak berundur gara-gara laman facebook mungkin agak melucukan kerana belum pernah saya dengar dalam mana-mana negara yang demokrasi seseorang boleh didesak berundur hanya kerana sebuah 'fan page' atau laman peminat di facebook.

Inilah yang cuba digambarkan oleh Malaysiakini mengenai kewujudan sebuah laman facebook '100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation'.

Sebenarnya kewujudan laman '100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation' telah wujud sejak sabtu yang lalu dan laman ini dipercayai diuruskan oleh admin berbangsa cina. Malah kebanyakkan komen juga dilihat mempunyai unsur-unsur perkauman yang menebal.

Malaysiakini menjadikan laman ini sebagai satu bahan berita di portal mereka, kita tahu tujuan Malaysiakini sebenarnya adalah untuk menampakkan bahawa ramai pihak mahu mendesak Dato Najib Tun Razak berundur.

Laman yang diwujudkan oleh mereka yang berfahaman pembangkang ini dijadikan satu alat untuk menyerang kerajaan pimpinan  Dato Najib Tun Razak.

Sehingga ke hari ini difahamkan jumlah pengikut di laman ini telah melebihi angka 100,000 orang yang klik 'like'. Dari jumlah inilah mereka menggambarkan bahawa Dato Najib Tun Razak tidak lagi mendapat sokongan rakyat.

Mereka mungkin terlupa bahawa Dato Najib Tun Razak mempunyai peminat seramai 782,534 di laman facebooknya, jumlah peminat laman facebook Dato Najib Tun Razak 6 kali ganda jumlahnya jika hendak dibandingkan dengan angka 100,000 yang mereka sasarkan.

782,534 peminat laman facebook PM


Perkara utama yang harus diperhatikan adalah rata-rata yang klik 'like' laman '100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation' adalah totok pembangkang. Ini dapat dilihat daripada ahli mereka yang majoritinya mempunyai logo BerSHIT di laman profile mereka.

Tetapi mereka yang mengikuti laman facebook Dato Najib Tun Razak terdiri daripada rakyat Malaysia yang lebih bersifat neutral dalam fahaman politik.

Kumpulan kecil 100,000 ini hendaklah sedar bahawa Dato Najib Tun Razak menerajui negara sekarang ini atas mandat yang diberikan oleh rakyat kepada parti yang dipimpin beliau melalui pilihanraya. Mandat ini bukan diberi kepada Dato Najib Tun Razak oleh mana-mana kumpulan dari laman di facebook.

Usah berlagak bahawa kumpulan kecil kamu seramai lebih 100,000 ini mewakili suara majoriti, kerana populasi penduduk di Malaysia adalah hampir 27 juta orang dan mereka yang menggunakan internet mengikut statistik akhir tahun 2010 adalah 16.9 juta orang.

Separuh daripadanya iaitu 8.16 juta orang merupakan pengguna facebook. Jumlah ini mungkin bertambah memandangkan kita sekarang sudah berada pada bulan Julai tahun 2011.

Pada jangkaan saya jumlah pengguna facebook sekarang di Malaysia mungkin mencecah 10 juta orang atau lebih. Kerana facebook sekarang merupakan satu medium penghubung yang paling berkesan untuk kita berkomunikasi dengan rakan, keluarga, pemimpin mahupun artis yang diminati.

Jadi kumpulan kecil ini bagi saya langsung tidak layak mengatakan bahawa mereka membawa suara majoriti warga internet sebagaimana dilaporkan di portal Malaysiakini.

Kerana jumlah 100,000 lebih yang mengikuti atau 'like' laman tersebut hanyalah 1% dari jumlah pengguna facebook di Malaysia.




YY : Wahai admin '100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation' lu tunggu itu pilihanraya kita tengok rakyat Malaysia sokong siapa antara Najib dengan Bro Nuar Berahim.. 

19 comments:

Suzaku05 said...

Setakat FB org indon pun bleh klik like... apa la malaysiakini buat malu jer...

Anonymous said...

the fact that u had to comment indicated that you are scared stiff. Ha ha

Anonymous said...

Facebook Anwar Berahi pula berapa juta like? ;)

Anonymous said...

100 ribu yg klik like jika dibanding dgn ahli UMNO 3 juta, suara siapa patut didengar. Demokrasi ke namanya jika kerajaan kena ikut suara golongan minoriti ni. Majoriti always win.

Anonymous said...

Demokrasi jenis apa yang Cina ni nak bawa ? boleh percaya ka 100,000 tu semua rakyat Malaysia. atau kaum kerabat mereka dari Cina?

Anonymous said...

3 juta orang mahu Malaysiakini ditutup dan pengendalinya dibuang kepulau.

Anonymous said...

Nak ikut jejak malaysiakini ke? Kahkahkahkah. Main tipu-tipu ni mmg permainan korang apa nak heran! Apsal tak up je ikut jumplah penduduk Malysia yg layak mengundi? Kehkehkehkeh. Senang citer!

Anonymous said...

hehehehehe...dia lum mkn ubat lagi...abaikan je lahhh hahahaha

Anonymous said...

OH YER KE??..ABIS KALO KT BUAT FB SURUH 'ANU'WAR MAPMPOS AGAK2 BAPER YG NAK VOTE DIA MAMPOS EK? KALO 150RIBU TU AGAK2 BAPE NEGERI PUNYA ORG? MALAYSIA ADA BAPE JUTA RAKYAT YG NK NAJIB TERUS JD PM KO ADA TAU KA? SENGAL PUNYA MALAYSIAKINI. PATUT X BLH GUNA NAMA TU. ITU NAMA NEGARA 'MALAYSIA' ADALAH HAK RAKYAT. GUNA LA NAMA BAPAK KO..MALINGSIAL KE, MAKKUSIALKINI KE..BARU NGAM DGN BLOG KO TU.

Anonymous said...

Hmmm..FB ni main tipu bro....dia suruh press F5 untuk refresh dan secara otomatik ia akan like, share and promote (LIKE. F5. SHARE. F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5. PROMOTE. F5 F5 F5 F5)

akupun tertekan F5 ni...kira terkena jugak la...ni keje orang BODOH DAN TAK ADA OTAK..kalau ada otakpun digunakan kearah keburukan.

Yuseri Yusoff said...

Sabar..sabar.. jangan marah-marah kita lawan propaganda mereka..

Terima kasih di atas respon positif dan negatif yang diberikan..

Anonymous said...

salam...mereka buat cerita palsu ttg page tersebut..x jadi kudis pun kalau setakat 300,000 yg sokong page mereka tu..main tipu lak tu..auto like..adeshhh..parah dh pembangkang nih..

najiba ramly said...

salam, kawan-kawan. kawal perasaan anda. kita bertindak ikut perasaan sgt skrng. biar je pak turut pak turut si anwar tu jadi macam dia. kita doakan agar dia dapat balasan setimpal dengan segala kekacauan yang dia telah bawak ke negara ni. amin. persetankan komen2 dan provokasi2 pihat tak bertanggungjawab tu.

Anonymous said...

Masalaahnya bro...aku memang pantang betul kalau kena tipu hidup-hidup ni...ni kalau depan mata memang dah meletup sebiji kena penumbuk sulung ni. kalah-menang belakang cerita.

Anonymous said...

nsafkan diri perjuangan belom selesai renung peristiwa luar negara ...negara islam yang sama agama islamnyer bertelagah last2 amerika masuk campur ...bumi islam dirampas, agama lain take over last dah tak bertanah air org islamnyer nak jadi cam tue kE kita????...andai terus begini sikap sesama islam sebabgsa dan seagama....SEJARAH MUNGKIN BERULANG...WALLUALLAHUALAM...ANDAI ADA PERASAAN MARAH fanatik dengan pahaman masing2 ketahuilah api kemarahan itu datangnya dr syaitan...so kurangkanlah panas baran tue ambik air sembahyang la yer..i love malaysia

Anonymous said...

just untuk makluman je.yang klik f5 tu ialah untuk refresh page,de kena mengena ngan auto like...memang angka tu akan naik selagi ada orang kat luar sana yang like page tu...data facebook xleh nak hack, kecuali mark zuckerberg sendiri yang nak buat camtu. sememangnya kita kena terima hakikat yang setiap saat ada orang like page tu.semua bangsa yang like (sebetul2nya 1 malaysia)

Anonymous said...

buto lah kau menipu auto like konon.g sembang ngan bapak kau lah.

Anonymous said...

Bingailah kau anon 2:01 AM tak paham tapi nk tunjuk 'terra' gak...sembang dgn uwan kau bolehlah he..he..he

Anonymous said...

Salam saudara2 seIslam ku,
Itu COW brain utk mendesak D.S. Najib give way utk bangsat/peliwat Anwar I jadi P.M..
A very stupid/no brain idiot!
Wait for election lah.


Chow Abdullah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...