NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, July 27, 2011

SKMM Buru Mereka Yang Menyerang FB Najib Tun Razak?

Siapa yang menguruskan akaun facebook Dato Najib?

Kelmarin wall laman facebook Perdana Menteri 'diserang' oleh sekumpulan remaja yang tidak bertanggungjawab. Mereka bertindak membanjiri wall facebook Najib Tun Razak dengan perkataan "Diam Lar" secara berteruskan dan berkumpulan.

Saya sempat membalas tindakan bodoh anak-anak kecil yang majoritinya berbangsa CINA pada jam 3.00 hingga ke 5.00 pagi kelmarin. Ekoran tindakan saya dilihat pro Najib mereka bertindak menyerang saya dengan menghantar inbox dengan menggunakan perkataan yang kesat.

Bila hujah tidak mampu dijawab inbox saya dipenuhi dengan cacian dan makian.
Bila saya teliti akaun gadis cina ini rupanya menetap di Singapura :

Kenapa remaja cina hari ini dilihat cukup biadap?

Ada juga beberapa lelaki Melayu yang bertindak mengikuti jejak anak-anak cina yang kebanyakkannya masih bawah umur. 

Lelaki ini menggunakan profile Arif Slim Boy walaupun hakikatnya dia gemuk macam 'babi' menyerang facebook Najib Tun Razak malam kelmarin.

Rata-rata dari mereka menggunakan logo Bersih 2.0 di profile masing-masing. Namun kebanyakkan dari mereka dilihat menggunakan akaun palsu bertujuan untuk menggangu serta menyerang facebook-facebook pemimpin kerajaan.

Agama Islam diletakkan di status mereka. Adakah mereka mualaf?

Bukankah ini tindakan biadap seolah-olah mempermainkan kesucian agama Islam, jika mereka benar-benar Islam tidak mengapalah. Tetapi saya yakin rata-rata dari mereka bukan beragama Islam!!

Hari ini tindakan provokasi tidak matang ini masih lagi berterusan, sehingga artikel ini ditulis masih ada lagi anak-anak cina ada juga Melayu bertindak biadap serta menjelekkan.

Perkataan provokasi terus dihantar oleh golongan tidak bertamaddun.

Kenapa wall facebook seorang Perdana Menteri disediakan tempat untuk orang posting?

Contohi wall Dato Saifuddin Abdullah rakan-rakan hanya dibenarkan komen tapi tidak dibenarkan menulis di wall tersebut. Ini dapat mengelakkan tindakan provokasi pihak tidak bertanggungjawab,

Admin facebook laman rasmi PM dilihat bodoh yang amat dalam menguruskan tindakan sebegini. Adakah PM menguruskan sendiri akaun facebook beliau? 

Saya dapat tahu bahawa ada individu yang mengawal-selia facebook PM Najib Tun Razak. Tetapi kenapa beliau tidak bertindak mengubah tetapan supaya diruangan wall dikunci kepada sesiapa sahaja.

Sepatutnya ruangan posting itu ditutup dan cukuplah ruangan komen sahaja dibuka untuk sessi perbincangan rakyat Malaysia.

Beginilah biadapnya anak-anak remaja majoriti berbangsa cina yang ditanamkan dengan sifat benci kepada kerajaan. Bersih 2.0 mungkin patut keluarkan kenyataan kerana kebanyakkan penyerang memakai logo mereka.

Akhbar Utusan Malaysia juga kesal dengan kejadian ini :

Mereka yang membuat 'serangan' melalui laman sosial ini dipercayai berpura-pura menjadi peminat beliau sebelum mengambil kesempatan mengeluarkan komen buruk terhadap pemimpin nombor satu negara itu.
 Hasil semakan Utusan Malaysia di Facebook mendapati, rata-rata individu yang mengeluarkan komen negatif merupakan penyokong Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kerana pada profil mereka terdapat logo Bersih dan warna kuning.
Selain Perdana Menteri, turut menjadi sasaran kemarahan dan fitnah kumpulan terbabit melalui Facebook itu ialah isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan akhbar Utusan Malaysia.
Baca selanjutnya KLIK SINI....

Laman rasmi PDRM turut 'diserang' nampaknya tindakan harus diambil untuk memberi pengajaran kepada semua pengguna facebook di masa akan datang!!!

YY : Jangan biadap sangat.... 

7 comments:

abidin tawau said...

bro, yg saya hairan sangat tu saya kena blok dan diberi amaran akaun fb akan ditutup sekiranya meneruskan komen saya....apa sdah jadi

Yuseri Yusoff said...

Abidin Tawau,

Saya juga kena block bro...dari malam semalam.. itu yang pelik...

Anonymous said...

kadang2 wa rasa geram jgk lah bila tgk bangsa2 asing ni amik ksempatan hentam najib ni walhal kafirun ni sbnrnya xtau papepun psl najib,melayu kita pun mcm lagi kipas2kan adalah,malu bai malu...bg wa alhamdulillah wa msh lg rasa takut berdosa dgn org,mati x tenang beb,dosa dgn org x terampun ooo....

Anonymous said...

sape suruh halang kebebasan bersuara..haa kan dah kena :P..padan muke

Anonymous said...

Anonymous July 28, 2011 2:30 AM ,kebebasan hang besuara terhalang ka?ni yang hang buleh komen lagi ni menatang pa?-wan

Anonymous said...

heran gak orang kiter nie...cepat menuduh-nuduh..da siasat betul2 ker sapa yang buat komen-komen tue...melayu ker, cina ker, india ker, bersih 2.0 ker, ...jagan buat buat fitnah..jangan sebar fitnah...lagi satu..kalu da betul2 pasti..tangkap jer.. ISA jer..ngaper biar melarat...cam slow jer..

Anonymous said...

heran gak orang kiter nie...cepat menuduh-nuduh..da siasat betul2 ker sapa yang buat komen-komen tue...melayu ker, cina ker, india ker, bersih 2.0 ker, ...jagan buat buat fitnah..jangan sebar fitnah...lagi satu..kalu da betul2 pasti..tangkap jer.. ISA jer..ngaper biar melarat...cam slow jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...