NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, August 3, 2011

PANAS : Pengguna Facebook Semakin Biadap - PM diancam Bunuh!!!

Ini antara 'capture screen' yang diambil oleh admin facebook 'Isu Politik Semasa'. 

Seorang pengguna facebook yang bernama Shamila Grape menulis kalau diberi peluang, beliau sanggup membunuh PM Datuk Seri Najib Tun Razak dan TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin.

KLIK IMEJ UNTUK BESARKAN

Bila diteliti melalui maklumat profil individu yang meninggalkan komen berbaur ugutan dan ancaman ini beliau merupakan pelajar di USM. Namun kita tidak dapat dipastikan sama ada individu ini menggunakan gambar dan profil yang sebenar atau pun profil palsu.

Tanggungjawab untuk menyiasat isu tersebut terserahlah kepada pihak SKMM atau Cyber Security.

Selepas demontrasi BerSHIT 2.0 tempoh hari, semakin ramai anak muda yang taksub dengan pembangkang dilihat begitu berani mencabar undang-undang negara.

Mungkin pihak berwajib patut menyiasat perkara ini dan pastikan pihak yang terbabit dibawa ke muka pengadilan supaya ianya menjadi pengajaran kepada pengguna facebook yang lain.

Walaupun berbeza ideologi politik, kita tidak sepatutnya meninggalkan komen yang berbaur ugutan lagi-lagi melibatkan individu penting dalam negara.

Baca juga artikel lama saya di SINI


YY : Pihak berwajib sila ambil tindakan dengan segera!!!

5 comments:

Sampai Mati Aku Takkan Undi PKR said...

dulu ada org tinggalkan komen nak bunuh nik aziz.. kena tangkap bai... kasi report la... ajar sikit bdk2 bengong ni.

Horas! said...

Makin melampau & biadab perangai budak2 penyokong PR ni. Bila dah kantoi...tau pulak takut & menggelupur padam profile FB tu. Inilah hasil politik kebencian yang diterapkan pemimpin2 PR kat penyokong diaorang.

Anonymous said...

Assalamualaikum YY,

Akaun pengguna ini sudah hilang, tapi jangan khuatir rasanya SKMM dan cybersecurity mampu jejak pemilik sebenar akaun ini.

Anonymous said...

SAYE JUGA BERHARAP PIHAK SKMM MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS TERHADAP BUDAK NI

Semerah Cili! said...

Salam semua, meskipun berbeza fahaman politik tetapi jgn jadikan kita hingga hilang pedoman...Allah SWT mewajibkan kita menghormati pemerintah meskipun sama sekali pemerintah itu seorang yg zalim...berdoa terus berdoa moga allah memberikan terbaik untuk rakyat Malaysia..Back to de Quality...Pemimpin yg berkualiti pasti disayangi Allah dan rakyat Jelata...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...