NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, August 24, 2011

Blogger 'Kucing' Akan Memusnahkan Usaha Rockybru - Kenapa Parps Pula Melompat?

link : http://catoutofbag.wordpress.com/
Beberapa hari lepas saya dihubungi oleh 'seseorang' yang cuba mendapatkan pandangan saya berhubung dakwaan bahawa wujudnya gerakan menjatuhkan Najib oleh kumpulan Elit's Bloggers iaitu yang diketuai oleh Datuk Ahiruddin Atan atau popular dengan nama Rockybru.

Saya hanya menjawab, "saya tidak mampu untuk memberi sebarang pandangan kerana saya hanyalah anak kecil dalam dunia politik mahupun dunia blog"...  Lagipun jika benar wujudnya gerakan 'jahat' ini saya tidak berminat menyertainya kerana matlamat saya hanyalah membantu kemenangan BN.

Tetapi individu yang menghubungi saya ini berkata "bro...just bagi pendapat peribadi you sahaja saya hendak baca...." Oleh sebab itu saya lakukan sedikit 'research' tentang apa yang heboh sangat diperkatakan oleh golongan di atas 'sana' sekarang ini.

Jadi artikel ini hanyalah pandangan peribadi saya dan tidak sesekali ada kaitan dengan mana-mana individu jauh sekali dengan mana-mana menteri.

Hasil 'research'  poyo saya ini mendapati ada satu blog baru iaitu 'Cat Out Of Bag' telah meletakkan satu posting berjudul "Ada Batu(Rocky) Dalam Selimut" pada 20 Ogos yang lalu. Blogger ini menyatakan bahawa beliau merupakan penjawat awam di Putrajaya dan juga seorang perunding kepada PMO.

Artikel Cat Out Of Bag pada 20 Ogos

Selepas posting ini disiarkan pada 20 Ogos yang lalu, blogger otai Datuk Rockybru juga bertindak mengeluarkan posting berjudul "Abang Din Gunning For The No.1 Seat? selang dua hari selepas itu iaitu pada 22 Ogos.

Dalam artikel berkenaan Datuk Rockybru menyatakan bahawa jika 'kem Najib' mempercayai bahawa wujudnya gerakan menjatuhkan ketua mereka. Maka PM sekarang ini berada dalam keadaan yang lebih bahaya daripada apa yang beliau fikirkan.

Posting Rockybru pada 22 Ogos

Ini bermakna Rockybru secara sinis cuba menafikan dakwaan-dakwaan yang dibuat oleh golongan tertentu bahawa wujudnya gerakan menjatuhkan PM Najib Tun Razak yang digerakkan oleh 5 orang blogger dan beliau bertindak selaku ketua kepada blogger-blogger ini.

Tetapi beberapa keraguan wujud dalam fikiran saya ketika ini, secara peribadi timbul satu persoalan dalam benak fikiran saya bahawa kenapa perlu kem Rockybru 'melompat' dengan artikel berkenaan jika dakwaan ini hanyalah fitnah jahat ke atas Rockybru?

Individu yang melompat dalam situasi ini bukanlah Rockybru sebaliknya blogger TERSOHORRRRR... si Parpukari.  

Hahaha why Parps...you pula yang 'melompat'?

Dek kerana 'melompat' atau pun 'panas bontot' tidak pula saya ketahui, tetapi hasil pemerhatian saya jelas memperlihatkan bahawa Parpukari 'tidak selesa' dengan dakwaan ini sehingga melakukan sedikit penyiasatan sebagaimana dinyatakan dalam posting terbaru beliau di SINI

Macam biasa hentaman sembrono merupakan asas utama dalam penulisan blogger TERSOHORRR ini. Beliau mula melepaskan 'tembakan' kepada kem Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein. Kita tahu bahawa beberapa desakan supaya Datuk Hishamuddin Tun Hussein melepaskan jawatan dari blogger tersohor ini. Baginya setiap menteri kabinet mesti akur dengan setiap penulisannya.
 




Dengan wujudnya blog Cat Out Of Bag (gambar utama artikel) penulis berkenaan menyatakan bahawa beliau akan membuat beberapa pendedahan mengenai gerakan jatuhkan Najib yang mana isu ini juga dimainkan oleh beberapa blog pembangkang. Kewujudan blog misteri ini juga dilihat sebagai satu usaha untuk memusnahkan sebarang usaha dan gerak kerja 'jahat' ini jika benar ianya wujud sebagaimana diperkatakan.

Dalam artikel Cat Out Of Bag baris ayat yang perlu diberi perhatian adalah :
"Word has been going around about what Rocky of Rocky’s Bru (Datuk Ahiruddin Atan) would do next, after leaving Redberry group at the end of his contract in May. Speculation was that that he would once again be involved in media as point man for a new political campaign..."
Tapi benarkah wujudnya gerakan menjatuhkan Najib sebagaimana didakwa penulis 'Kucing' ini? Pertama kali saya bertemu dengan Rockybru ialah di 1st ASEAN Malaysian Bloggers Conference anjuran Blog House Malaysia. Namun pada waktu itu saya tidak sempat berbicara dengan Rockybru, saya hanya sempat bersapa dengan blogger 'anjing' si Big Dog dan Parps idola saya. Hahaha...

Tetapi dari apa yang saya tahu, Rockybru ketika ini sedang mengusahakan satu portal khas yang diberi nama MOLE untuk singkatan Malaysia On Line dan khabar ini saya tahu sebelum ianya ditulis dalam blog The Unspun. 

Tapi sama ada portal ini akan digunakan untuk menjatuhkan Najib atau tidak saya tidak berani memberi sebarang konklusinya sekarang ini. Oleh hal itu kemungkinan besar saya akan menggunakan khidmat 'kapal korek' untuk mengetahui dengan lebih mendalam apa sebenarnya yang berlaku sekarang ini.


Artikel TheUnspun tarikh 24 Ogos 2011

Sebagai penutup untuk edisi 'geli-geli' mengenai kewujudan gerakan menjatuhkan PM ini saya hanya berani mengatakan bahawa jika benar gerakan ini wujud sekalipun, saya melihat ianya langsung tidak berkaitan dengan Timbalan Perdana Menteri iaitu mereka dari 'kem Tan Sri Muhyiddin Yassin'.

Jadi konklusi si Parpukari bahawa jika PM memikirkan TPM yang merancang segala usaha ini dan akan memecah-belahkan hubungan mereka lalu Tan Sri Hishamuddin Tun Hussein dinaikkan adalah satu konklusi bodoh ciptaan Parpukari yang sentiasa hidup dalam keadaan delusi.

Sebentar lagi akan menghadirkan diri dalam satu majlis rasmi 'seseorang' atas jemputan individu tersebut, khabarnya maklumat secara dalam akan diberikan kepada saya.

InsyaAllah kerja jahat (jika benar wujud) yang dirancang ini boleh dipatahkan oleh bloggers kecil seperti kami. Kerana matlamat kami hanya satu untuk menangkan BN dalam PRU13 yang akan datang.

Oleh hal itu saya melihat Parps tidak perlu 'melompat' lagi pun berat badan kamu tidak mengizinkan kamu untuk 'melompat' ke tahap yang lebih tinggi.

Hahaha...


YY : Oppss... Parps selamat berbuka puasa.. jangan berbuka minum Stout pulak. Hahahaha!




8 comments:

PAPA GOMO said...

bro, gua rasa lu ni makin lama agak biadap. mungkin atas faktor lu yang kurang berpengalaman dalam dunia Blogging namun diangkat sebagai cybertroopers Tun Fuckzal maka lu tak peka dengan keadaan sekeliling.

nak tegur kawan tu tegur lah takpayah lah sampai nak menjilat sangat bro. jangan kerana diusung ke hulu kehilir lu taksub kepada seseorang pemimpin.

ayat lu: YY : Oppss... Parps selamat berbuka puasa.. jangan berbuka minum Stout pulak. Hahahaha!


BIADAP.... Kalau Tun Fuckzal kena serang biarlah si Tun Fuckzal yang jawap tapi bukan lu yang ada bakat dalam berblogg tapi dah dijadikan Macai bila lu pulak tukang jawap.

harap lu faham bro, kita orang lama tu takda lah tapi dah 4 tahun nak masuk ke 5 tahun berbanding lu yang tak sampai setahun ni. So banyakkan belajar lagi dalam hal hal ni.

Kami blogger yang terhasil 2008 tak pernah balun sesama sendiri. Gaduh macam mana pun tak pernah nak balun dan Biadap atas lawan masing masing.

Harap kau faham bro.

mazri said...

setuju ngan PAPAGOMO...kalau nak tegur tuh tegur saja lah...xpayah nak memusing terlalu jauh...
ayat terakhir tu aku rasa terlalu BIADAP juga...bukan maksud aku stuju ngan apa yang HousePk buat tp xmanis dan terlalu pelik bunyi nya datang dari seorang blogger cm kau ni...apabila blogger kerajaan bergaduh sesama sendiri yang untungnya adalah Blogger pembangkang..YY...fikirkan lah...

Yuseri Yusoff said...

Ayat gua kurang ajar? Ayat dia dok perli-perli gua sebelum ni tak kurang ajar ke? Fair sikit nak hukum orang bro...

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Tak payah bohong la tak balun sesama sendiri. Dulu siapa yg selalu kutuk Parpu dan Big Dog?

Mimie said...

Salam YY,

Bila dah keluar n3 mcm ni malas plak nak baca. Mukadimah tu dah ok, tp bila smpi kat postscript note tu tetiba buat saya terfikir mungkin blogger ni emo & rasa kurang percaya pun terbentuk lalu memutuskan utk tidak melawat blog saudara lg. Minta maaf tp saya tidak npk relevannya ayat itu dgn kerja2 yg dibuat. Tidak profesional. Kita boleh perli/sindir tp kena ada cara. Arak adalah benda sensitif utk umat Islam & saudara kaitkan dgn bulan Ramadhan pula. Setuju dgn Gomo.

-Mimie-

Yuseri Yusoff said...

Terima kasih di atas komen saudari Mimie.

Tapi rasanya penulisan saya tidaklah kurang ajar kerana tidak diselitkan dengan makian sebagaimana digunakan oleh Parps dlm menyerang sy sblm ni.

Maaf jika saudari tidak bersetuju dengan cara saya. Anyway saya hargai segala bentuk komen yang diberikan.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam bro.
Jangan lari kuat sangat nanti habih nafas cepat..

Kita sama sam orang baru dalam dunia blog.Kita terima pakai je nasihat otai otai..

Yuseri Yusoff said...

Terima kasih bro A.P.A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...