BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, July 25, 2012

#SaveKelantan : Bala Tokong Terlalu Tinggi - Kubah Jatuh Menyembah Bumi?


Al-kisah di negeri Kelantan Serambi Mekah, kelmarin kubah sebuah masjid yang dibina sejak tahun 1977 jatuh dan hampir menghempap para jemaah selepas waktu berbuka puasa.

Jika kejadian ini berlaku di negeri yang di perintah oleh BN, sudah tentu pak lebai PAS akan mengatakan ini adalah kerana kemurkaan dari Allah.

Jika tidak pun mereka akan mengatakan keruntuhan disebabkan amalan rasuah, kronisme bla bla bla... lalu meletakkan semua kesalahan kepada UMNO.

Melihat kejadian yang berlaku di Kelantan ini, adakah ini petanda kemurkaan Allah kepada kerajaan yang ditadbir oleh PAS, kerana terlalu melebih-lebihkan tokong buddha dan berhala?

Baca SINI & SINI - untuk melihat bagaimana PAS melebih-lebihkan tokong daripada masjid.

Apa hikmah di sebalik kejadian yang berlaku di bulan yang mulia ini?

Mungkin petunjuk agar rakyat Kelantan TUKAR sepenggal...

Hahaha...
PASIR MAS - Seramai 15 jemaah Masjid Mukim Padang Pauh, nyaris dihempap kubah, selepas ribut petir, jam 8.20 malam, kelmarin. Imam tua, Mohd Zain Omar berkata, kesemua jemaah yang baru sahaja selesai berbuka puasa di masjid, pulang lebih awal, kerana mahu mengelak daripada dibasahi hujan. 
Menurutnya, ada penduduk yang melihat kubah masjid ini berputar beberapa kali, sebelum jatuh di pekarangan masjid. Dentuman kuat itu juga, katanya mengejutkan semua penduduk sekitar yang baru sahaja mahu menunaikan solat Isyak. 
"Kubah masjid yang dibina sejak 1977 ini, terlalu usang dan mula berkarat. 
"Sejak itu, masjid ini tidak pernah dibaik pulih, untuk keperluan penduduk," katanya. 
Sementara itu, imam muda, Ibrahim Daud berkata, pihaknya memohon kepada semua yang prihatin, membantu untuk menambahkan dana bagi pembinaan kubah baru. 
Beliau berkata, pihaknya memerlukan pembiayaan sebanyak RM50,000 bagi pembinaan kubah, di samping bantuan untuk membaiki bumbung yang bocor. Menurutnya, pembaikan masjid ini, akan digunakan 6,000 penduduk dari lapan kampung. 
Sumbangan boleh disampaikan kepada Masjid Mukim Padang Pauh di akaun Bank Islam, 03027010046146. - SH Edisi Kelate
YY : TUKAR!

2 comments:

Anonymous said...

MB Kelate makan gaji buta dekat puluhan tahun. Emas & balak bagi dkt tokey Cina sempena hubungan rapat dijalinkan dgn SingaporK. Ore kelate butala.. buta ke BODOH. Tapi PokNik kata Ore kelate mmg BODOH pasal bagi beliau jadi MB lebih 20 tahun tau.. Lantako lah Ore kelate cakap pandai rupa lagi bodoh serupo lembu.. hakkk..

Anonymous said...

apa ada hal kelantan ada besi, kan dorang cukai punya dasat kat pelabuhan, takkan ah tak mampu nak tolong buat kubah kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...