NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, July 25, 2012

[VIDEO] : Mewujudkan Persepsi Terhadap Pemerintah Sunnah Khawarij



Parti apa yang mengamalkan konsep mewujudkan persepsi buruk terhadap pemimpin dan kerajaan?

Parti apa agaknya yang mengamalkan sunnah puak khawarij?

Inilah sunnah yang diamalkan oleh parti PAS.

Pada zahirnya PAS dianggap sebuah parti Islam tetapi sebenarnya parti PAS tidak menggambarkan ciri-ciri sebuah parti Islam atau sebuah jemaah yang memperjuangkan Islam. Ini kerana kewujudan parti PAS direstui oleh penjajah British.

PAS merupakan satu-satunya pertubuhan parti politik yang didaftarkan sebelum merdeka sesudah Hizbullah Muslimin diharamkan, PAS yang ditubuhkan dengan restu penjajah British didaftarkan sebagai sebuah organisasi pada 31 Mei 1955 di Pulau Pinang.

Jika Hizbullah Muslimin diharamkan, kenapa penjajah British merestui penubuhan PAS jika benar PAS itu sebuah jemaah atau parti Islam?

Penjajah British yang terdiri dari kaum Yahudi dan Nasrani itu tidak berpuas hati dengan orang Islam selagi mereka bersatu.


Sebab itulah PAS direstui penubuhannya kerana British melihat PAS boleh diperalatkan untuk memecahkan orang Melayu beragama Islam pada waktu itu.

Sebuah parti yang ditubuhkan atas restu penjajah Brisith atau dalam kata lainnya British redha PAS bergerak sebagai sebuah organisasi bukanlah sebuah parti Islam atau sebuah jemaah yang membawa dan mempratikkan Islam sebenar, sebaliknya ianya hanyalah sekadar parti politik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...