NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, July 27, 2012

Tanda Putera : Bimbang Diketahui Generasi Muda Dia Kencing Tiang Bendera - Kit Siang Hantar Troopers Dislike?


Trailer filem kontroversi karya Datin Paduka Shuhaimi Baba yang menyingkap peristiwa di sebalik 13 Mei 1969 iaitu 'Tanda Putera' kini mempunyai 3,810 jumlah dislike.

Ramai pihak tertanya-tanya adakah babak Lim Kit Siang yang kencing di bawah tiang bendera Selangor di kediaman Menteri Besar Datuk Idris Harun ketika itu turut diselitkan dalam filem itu?


Kit Siang usah gundah-gulana atau gabrar kerana aksi lu 'kencing anjing' tiang bendera tidak dipaparkan sebagaimana kenyataan seorang penggiat filem yang mengikuti pra tonton filem tersebut sebelum ini.

Budak-budak yang jenis malas baca, malas kaji mengenai peristiwa sejarah. Filem ini mungkin sesuai untuk tontonan kamu - tapi sayang mereka tangguhkan tayangannya.

Kenapa mereka tidak mahu anak muda menonton filem berdasarkan kejadian sebenar ini?



Sinopsis filem yang bakal ditayangkan pada 13 September 2012 ini boleh dibaca di [SINI]

2 comments:

Anonymous said...

OOO Kit siang hantar trooper dislike ya, Bukan ke bangang punya alasan ni! pasal apa UMNO BN tak hantar trooper like?? Makan gaji buta geng trooper UMNO BN nooo. Apa guna bayar 5 angka sebulan tapi nak create 'like' pun depa tak tahu. Bodoh punya blogger, bodoh punya UMNO Trooper! kahkahkah

Anonymous said...

Bagusnya anak pelindung Lim Kit Siang dari orang Melayu.

Bagus, bagus. Orang Melayu macam ni lah DAP sayang.

Tunjukkan aku Cina yang backup Nik Aziz, Hadi Awang?

Ramai tak Cina pergi Like page Nik Aziz? Tak. Melayu suruhan Like page Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, ramai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...