NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, July 24, 2012

Slogan 'Janji Ditepati' Tiada Semangat Kebangsaan - Hina Bendera Semangat Kebangsaan?


Slogan 'Janji Ditepati' menjadi trauma kepada PR - sehingga isu ini dibawa ke dalam mesyuarat Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat.

Pelbagai perkara dibangkit, logo dicipta dalam masa 5 minitlah, tulisan 'erdeka' berliku-liku pula dikatakan kerajaan mahu membawa Malaysia ke arah yang berliku.

Aneh hampir 55 tahun merdeka tidak pernah slogan menjadi isu hangat sehingga sidang media diadakan oleh pembangkang. Tetapi sejak bila pula pemimpin Pakatan Rakyat begitu patriotik untuk menyambut hari kemerdekaan?

Bukankah pemimpin PAS tidak mengiktiraf jasa dan pengorbanan pemimpin terdahulu dalam usaha membawa Malaysia menjadi sebuah negara yang merdeka?

Malah Mat Sabu 121 sebelum ini pun lebih mengiktiraf komunis sebagai pejuang, manakala anggota polis pula dianggap sebagai sebagai tali barut British.

Antara kenyataan yang dikeluarkan mereka dalam sidang media siang tadi :
“Jangan buat satu tema yang hanya ikut selera (BN). Kerajaan jangan bawa tema yang tak mencerminkan semangat kebangsaan,” Setiausaha Agung PAS Datuk Mustapha Ali.
“Jangan buat satu tema yang hanya ikut selera (BN). Kerajaan jangan bawa tema yang tak mencerminkan semangat kebangsaan,” - Dr. Dzulkefli Ahmad AJK PAS Pusat.
Hahaha...

Adakah sikap pemimpin DAP si Manoharan ini mencerminkan semangat kebangsaan wahai Mustapha Ali dan Dr. Dzulkefli : 



Baca kembali artikel di mana sikap pemimpin PR yang menghina doa dan bendera Malaysia [KLIK]

Semangat kebangsaan konon...Pirah..!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...