NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, September 12, 2011

HOT : JAKIM, SKMM, Jingga 13 dan Sitt Al-Wuzara...


Hari ini satu memorandum akan dihantar kepada DYMM Yang di Pertuan Agung oleh NGO bernama Jingga 13 iaitu budak-budak facebooker, blogger pro pembangkang.

Memorandum tersebut bertujuan mengadap membawa isu HINA ISLAM yang dilakukan oleh seorang betina yang bernama Adlin Bt. Abd Jalil atau Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara (MHSAW). Saya sendiri ada tulis artikel sebelum ini mendesak pihak berwajib supaya siasat dan bertindak ke atas betina ini. Rujuk SINI...

Dari apa yang hendak dilakukan oleh Jingga 13 sebagai umat Islam kita sokong, tapi dalam mendesak pihak berwajib bertindak. Kumpulan ini juga sebenarnya cari salah badan kerajaan dengan tujuan memburuk-burukkan kerajaan BN.

Menyelam sambil minum todi...

Dari apa yang saya tahu, Polis dengan kerjasama SKMM memang sedang melakukan penyiasatan ke atas betina ini. Malah Menteri Keselamatan Dalam Negeri sendiri mengikuti perkembagan dan meneliti tindakan yang bersesuai ke atas MHSAW.


SKMM sebelum ini telah beberapa kali menutup laman blog betina itu, namun dia terus bangunkan blog yang baru dan terus menerus menghina serta mencaci umat Islam. Adakah pihak polis dan SKMM masih tidak dapat mengesan lokasi MHSAW?

Cuma silapnya kenapa rakyat tidak dimaklumkan apa perkembagan terkini kes MHSAW? Disebabkan pihak terbabit dilihat berdiam diri maka timbullah pelbagai tohmahan kononnya kerajaan gagal serta tidak mampu bertindak ke atas MHSAW.

Twitter MHSAW terus hebat menghina Islam, takkan kumpulan penyiasat SKMM tak mampu mengesan lokasi MHSAW?



Antara petikan twitter MHSAW, betina ini memang hebat. Kalau berani cakap depan-depan la. Baru sedap sikit kita berhujah wahai MHSAW...

Buat masa ini pihak JAKIM tidak dapat melakukan apa-apa tindakan ke atas MHSAW memandangkan pihak berkuasa iaitu polis dan SKMM gagal menangkap betina ini. Apa yang diharapkan dari JAKIM? Adakah kumpulan Jingga 13 berharap Jamil Khir arahkan ustaz-ustaz di JAKIM menangkap MHSAW?

Kumpulan ini sebenarnya tidak ikhlas dalam membuat memorandum atau desakan. Ianya jelas bermotifkan kepentingan politik. Kalau tidak mana mungkin nama UMNO diselitkan dalam sidang media mereka. Ini bertindak demi kepentingan agama atau kepentingan politik?
"Perletakan jawatan yang dilakukan oleh Jamil Khir dapat memulihkan kembali maruah Jakim dan kita lihat selama ini beliau hanyalah bertopengkan Islam dalam setiap urusan tetapi agenda utamanya hanyalah untuk kepentingan politik Umno.
Dalam kenyataan kepada Haprak Kah Kah daily, nama UMNO asyik diselit oleh kumpulan Jingga 13, nak pertahankan martabat Islam atau hendak mempergunakan isu MHSAW sebagai 'senjata' untuk serang kerajaan?
"Jamil Khir dan JAKIM perlu bertindak tegas dan jangan hanya tertumpu kepada isu politik rancangan Umno serta serangan mereka kepada Pakatan Rakyat dan kita lihat seperti apa yang berlaku di Selangor sekarang ini,"
Baca penuh di sini... 

Dari awal sudah agak, mana mungkin pembangkang melakukan sesuatu dengan ikhlas. Mesti ade motif dan kepentingan politik setiap tindak-tanduk mereka. Wahai Jingga 13, kes MHSAW di bawah bidang kuasa polis sekarang ini.

Jadi JAKIM tiada kuasa untuk campur tangan dalam penyiasatan polis, buat masa ini proses siasatan mungkin terbantut ekoran kegagalan mengesan lokasi MHSAW. Kalau betina ini dikesan dan ditangkap, polis sediakan kertas siasatan dan betina ini sudah tentu didakwa di mahkamah Syariah.

Kes dalam kuasa polis takkan Jingga 13 terlalu bodoh tidak tahu membezakan bidang kuasa setiap jabatan kerajaan? Jadi tidak mustahillah JAKIM enggan menerima memorandum kamu. Alahai dalam PR ini tiada yang cerdik ke?

Jika MHSAW berada di luar dari Malaysia, apa yang Jingga 13 harapkan? PDRM masuk negara orang lain untuk menahan MHSAW? Alahai...

Orang buat desakan dia nak buat desakan, tapi dia desak tunjuk yang dia bodoh.

Barangkali blogger MiloSohai yang menasihati gerak kerja kumpulan ini. Tidak mustahillah kenyataan dan tindakan bodoh keluar dari mereka. Hahaha.

Apa yang perlu dilakukan sekarang adalah SKMM menutup akaun twitter, blog, yotube dan apa sahaja yang berkaitan dengan MHSAW. Saya percaya SKMM mampu melakukan ini usah berbohong!

Atau pun susah-susah sangat Jingga 13 pergi bunuh sajalah betina MHSAW ini, bukankah hukum bunuh orang murtad merangkumi hukum hudud yang ke-6? Inilah peluang terbaik untuk orang PAS berjihad.

Macam mana...setuju?


YY : Cuba umum kepada rakyat apa status siasatan, tiadalah timbul fitnah. Itu pun tak boleh fikir.. alahai!

1 comment:

Anonymous said...

AKU HAIRAN BETUL DGN PIHAK KERAJAAN NI.. ADA KUASA, ADA SUMBER, ADA KUDRAT, TAPI ISU2 PENTING SEPERTI NI BUAT TAK TAHU JE KE? BERTINDAKLAH WOI. SEGERAKAN KENAKAN TINDAKAN TERHADAP IBLIS PENGHINA ISLAM NI!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...