NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, September 7, 2011

HOT : ADUN Kota Alam Shah Manoharan Malayalam Persenda Doa Orang Islam...?


Terbaca tulisan ringkas saudara Dhanyaraam di laman blognya yang mengatakan bahawa Manoharan Malayalam iaitu iaitu Ahli Dewan Negeri untuk kerusi N48 Kota Alam Shah telah persenda doa orang Islam.

Artikel ringkas mengenai Manoharan Malayalam yang dilihat mempersendakan doa orang Islam dengan meletakkan sekeping gambar papan tanda di laman facebook miliknya dengan menulis ayat "I saw this at Jln Duta High Court building".

Inilah papan tanda yang dijadikan bahan gurauan oleh YB berfahaman sosialis

Gambar tersebut 'ditagged' kepada beberapa rakan di laman facebook beliau dan mendapat beberapa komen yang jelas mempersendakan amalan doa umat Islam.  Dari penelitian daripada komen yang dipaparkan jelas Manoharan Malayalam berniat untuk mempersendakan amalan orang Islam. 





Ekoran tindakan bodoh 'paria' ini ada yang membalasnya dengan mempersendakan ajaran agama Hindu pula. Hal berkaitan agama bukan isu yang boleh dipermainkan atau dijadikan bahan gurauan .. Ianya cukup sensitif dan mungkin boleh membawa kemudaratan yang lebih besar.

Saya melihat tindakan Manoharan Malayalam yang berfahaman sosialis ini sebenarnya cuba mempersendakan doa orang Islam. Jika beliau tidak berniat mempersendakan doa-doa orang Islam, kenapa beliau LULUSKAN komen-komen negatif di laman facebook miliknya?

Lagi komen yang mempertikaikan tindakan bengong Manoharan a/l Malayalam :


Tidak cukup Mat Syabu menghina para pejuang negara, kini wakil rakyat pembangkang semakin berani  dan KURANG AJAR kerana amalan dan doa penganut agama lain pun mereka jadikan bahan gurauan. Nampaknya PAS perlu mengajar Manoharan Malayalam tentang doa-doa yang diamalkan oleh orang Islam.

Jelas walaupun sudah 6 tahun PAS 'bersetubuh' dengan golongan ini, mereka tidak pernah faham tentang ajaran Islam dan tidak sesekali mahu memahami tentang pengertian ajaran Islam.

Nampaknya PAS hanya sempat 'mengajar' rakan 'persetubuhan' mereka cara-cara menghafal ayat-ayat suci Al-Quran.

Tetapi mereka terlupa mengajar tentang doa-doa yang selalu diamalkan oleh orang Islam.

Wahai Manoharan a/l Malayalam, boleh jelaskan tujuan sebenar kamu kepada kami umat Islam?

Sedikit peringatan buat YB bangang ini hal agama jangan dibuat main aney!!!

Nak baca komen-komen yang persenda amalan doa orang Islam masuk tandas KLIK SINI...


YY : Terima kasih sahabat saya Dhanyaraam yang peka dengan isu ini... 

12 comments:

Anonymous said...

Geng Al-Wuzara ke ni doa pun nk dijadikan bahan. BODOH!

Anonymous said...

dabing lembu buat rendang sedap,kat india air kencing lembu diaorang minum amik berkat, hua hua hua hua!

Shacklesmith said...

assalamualaikum bro, saya nak amik artikel ni buat bahan kenakan puak2 hamPAS dalam forum Cari.. ;)

izinkanlah sy memetik artikel ini..

Yuseri Yusoff said...

Dipersilakan copy dan paste sahaja di mana-mana bro... :)

Anonymous said...

Rasa macam nak lempang aje si Tania lembab tu. Suka hati je nak samakan Islam dengan agama lain. Islam ada cara sendiri macam mana nak handle things, yang sibuk nak compare dengan christianity blah3 tu buat apa? Bodoh betul

Anonymous said...

latest, manoharan cilaka tu post gambar dia bagi sumbangan RM5000 untuk tokong cina. Katanya mahu rakyatnya percaya pada tuhan. Dia sendiri persenda Islam. Ini orang memang lahanat..

j.udeng

Anonymous said...

INI KE BUKTI TARBIYAH PAS TELAH BERJAYA? MAKIN TERUK ADA LAAAA.. DULU TAKDENYA BERANI BUAT CAMNI.

NAK DENGAR APA PULAK KATA2 PUAK PAS. SURE AKAN KELUAR MCM2 FATWA DAN ALASAN.

BUAT MALU JE PAS NIH!

Anonymous said...

ada juga yg tak setuju dgn si celaka tu. inilah bukti di kalangan rakyat malaysia masih ramai yg mempunyai sikap memahami dan toleransi yg tinggi. tahniah kpd mereka2 yg bijak di atas.
yg memalukan ialah pemimpin celaka di atas dan penyokongnya! sepatutnya mereka jadi agen silaturrahim, tetapi mereka pula yg jadi keldai yg bodoh!

Anonymous said...

Cakap banyak tak guna geng...kalau kita masih punya menteri yang bahlol dan lembab seperti Hishammudin NATO, Berapa ratus repot polis dibuat terhadap Bersih 2.0, Mat Sabun dan dll. tetapi apa dia sudah buat.

Anonymous said...

Nilah salah saorang wakil rakyat bodoh PR. Dahlah bodoh biadap sangat pulak tu. Dei Annei...lu jaga baik2 ya...nasib baik ada rakyat berbangsa India dan agama hindu yg masih waras dan sopan menghormati agama lain. Luu tarak faham doa2 orang Islam keep ur bloody fucking joke to urself laaa....nanti ada orang hina lu punya agama lu nanti marah. Lu saja mau kasi panas hati orang untuk mulakan api kemarahan kaum ya.Bloody BASTARD punya ADUN bangang.
Kepada mereka yg memberikan pandangan menghormati agama lain tu terima kasih kerana bersikap wajar dan waras.
ADUN ni patut diajar tentang menghormati agama orang lain ni... Jangan nak biadap sangat, nak cari lu senang aje. Ni dikatakan kerana mulut badan binasa....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

tangkap-siksa-bunoh-cincang-bakar-buang dlm loji taik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...