NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, April 20, 2011

Khalid Samad Sertai Program Keagamaan Kristian - Apa Pula Fatwa Terbaru Akan di Keluarkan?

Dah dapat title Father Khalid ke? Aktif saja sertai program Kristian sekarang YB? 
Khusyuk menyanyikan lagu keagamaan..
Teresa Cock khusyuk dengar nyanyian lagu kegamaan..
Apa sudah jadi?

Khalid Samad sekarang dilihat aktif di setiap majlis kegamaan orang Kristian. Sudah dapat gelaran 'father' daripada Vatican City ke?

Setahu saya melihat suasana gambar di atas ehsan otai Minaq Jinggo kita dapat katakan bahawa itu adalah program kegamaan Kristian, dimana lagu-lagu berunsurkan ketuhanan dinyanyikan oleh penganut-penganut Kristian.

Masalahnya sekarang apa seorang individu beragama Islam yang bertaraf wakil rakyat daripada parti yang dikatakan memperjuangkan Islam buat dalam majlis tersebut? Halalkah orang Islam turut serta program kegamaan agama-agama lain selain Islam?

Apakah PAS sudah melahirkan satu lagi 'fatwa' baru?

Mengikut Mufti Perak Datuk Dr. Harussani Zakaria beliau ada mengatakan bahawa penglibatan orang Islam dalam majlis tertentu yang melibatkan serta berkaitan agama lain dikatakan boleh menimbulkan syak wasangka. Malah menunjukkan bahawa rasa tidak faham serta hormat penganutnya terhadap ajaran Islam yang sebenar.

Umat Islam mesti mempunyai pegangan agama yang kuat dan tidak sewenangnya menyertai majlis yang tiada kaitan dengan agama kita iaitu Islam. Ini kerana dibimbangi pengisian majlis tersebut boleh memesongkan akidah umat Islam.

Khalid Samad tidak faham ajaran Islam atau sengaja buat-buat tidak faham demi meraih undi?

Orang Shah Alam wajib menilai wakil rakyat mereka. Mungkin Mursyidul Am boleh keluar 'fatwa' baru demi menghalakan cara pemimpin mereka ini.


Double Y : Setahu saya Nik Aziz sendiri mengelak jika program tersebut melibatkan upacara kegamaan, selain Islam.. Khalid Samad lebih hebat dari TG Nik Aziz nampaknya..

1 comment:

Anonymous said...

Bodohlah Blogger ni..asik2 kaitkan agama lain..eh eh eh bodohlah Blogger ini...asik-asik agama..tengolah mana kau langkah setiap hari..wahai blogger..kesian anak tuhan ni...mentah sangat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...