NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, April 16, 2011

SIBU : PENYOKONG DAP TAK PUAS HATI - KEPUNG DEWAN SUARAH!!


Tadi selepas dapat keputusan rasmi di pusat penjumlahan undi untuk DUN N49 Nangka, saya bergegas ke pusat penjumlahan untuk Dun N47 Bawang Assan di Dewan Suarah Sibu sebab dilaporkan di sana berlaku kekecohan.


Bila sampai ke sana saya melihat penyokong DAP bertindak mengepung Dewan tersebut dan memaksa ramai anggota Polis terpaksa mengawal keadaan.



Penyokong DAP dipercayai tidak berpuas hati dengan keputusan di Dun Bawang Assan yang menyaksikan BN menang untuk kerusi Dun tersebut.



Apa benda si penyokong bengong ini tidak puas hati saya tidak mendapat kepastian. Yang pasti Dun Bawang Assan BN menang lebih 2 ribu bukan 200 lebih.

Tahniah rakyat Sarawak kerana masih memberi mandat kepada BN.

Alhamdullilah BN menang 55 kerusi daripada 71 kerusi yang dipertandingkan. PKR tanding 49 kerusi tapi menang 3 kerusi.

Kah Kah Kah..

Double Y : Alhamdullilah Dun N49 Nangka tempat saya membuat liputan menyaksikan calon BN Dr. Annuar Rapaee menang besar!!..

15 comments:

Anonymous said...

it is not a level playing field, shame on U

Anonymous said...

Tulah..kuat sgt makan babi..
Perangai pun dah mcm babiiiii

Anonymous said...

biasalah puak ni dah kalah memang macam macam tuduhan diberikan
dah kalah buat kalah

buat ler kaji selidik apesal kalah
jgn cari salah org lain
tgk George chan die kalah
tak bising pun
sbb tu pilihan pengundi cina

Anonymous said...

memang pun BN selalu win,
selalu win mala jak tengok muka sama dlm tv, tidak boring ke?

mun BN kalah lagi teruk dari nie.

nasib baik la, geng tak puas hati tu buat mcm tu shj.

ahhh la...small matter

tiara said...

anon 11.22 u talk cock ke? Tu la makan lagi babi banyak2...padang tak rata la...mcm2 alasan...SORE LOSER!

Anonymous said...

Darah muda katakan. Itulah politik Dajal yang diajar oleo Nuar Citot(cibai bontot). Kalah menang adat pertandingan Dan biarlah diterima dengan hati terbuka. Saya tak nampak macam mana nak tipu dalam pengundian bila wakil calon juga Ada dalam pusat membuang undi untuk mengesahkan pengundi. Kertas undi juga dikira dalam bilk membuang undi Dan dengan senang boleh dikes an jika Ada penipuan.

Undi Melayu sudah kembali ke BN kecuali undi Cina. Golongan muda Cina lebih taksub kepada pembangkang. Hanya golongan tua yang masih percaya kepada sistem BN yang lebih prakmatik. Golongan muda ini percayakan Nuar Dan politik dinasti keluarga dalam DAP.

Kepada ADUN SUPP yang menang tahniah tetapi pandangan saya adalah jangan terima sebarang jawatan dalam kabinet baru TS Taib walaupun ditawarkan. Ini adalah untuk memberi kesedaran kepada pengundi Cina agar lebih berhati-hati bila memilih pemimpin mereka. Jika mereka memperjuangkan meriktorasi dan hak asasi biarlah mereka rasakan sendiri.

Jawatan Datuk Bandar juga hendaklah diberikan kepada orang Iban seperti Datuk Bandar Miri. Walaupun beliau bagus tetapi disebabkan orang Iban lebih percaya kepada kepimpinan BN jadi wajarlah diberikan jawatan terse but kepada mereka.

Cina BN

Anonymous said...

Anon 11.52, saya sokong 1000% kpd cina kau sokonglah dap tu sampai kiamat tk nyusahkan bn, tahniah bn, taib sila turun....

Anonymous said...

i agree with CINA BN...
it is clear that the chinese did not give the right for chinese leaders in BN to lead them. so why should the seat in cabinet been given to chinese... if you want to play with the merit system so that is the right price for u to pay... and true... give the Iban people the seat instead...

Anonymous said...

woo!
Adrenaline Rush!
Excitement in Life!
Live like there no tomorrow!

Young Generation Malaysian kan suka. Selalu sokong party yang sama kan boring. Wake up la sedikit!

Anonymous said...

Tuan,
Sokong Anon 11.52pm.
Pembangunan kawasan cina patut dikurangkan. Hanya beri yang asas sahaja sebagai rakyat Malaysia.
Semua pepbangunan berikan pada kaum Dayak, Kadazan dan Dusun sebab mereka adalah pengundi setia BN.

Anonymous said...

itulah yng jadi apabila sebuah parti politic yng mengamalkan sistem benci,fitnah dan bohong kalah.

Anonymous said...

This win means there are still chinese peoples that want to live peacefully and in harmony with other races.Good for them.1 malaysia!Lets stop the hate.

Anonymous said...

what about this monkey DAP ??? the monkey genetic always in DAP ...

And this show BN must give more high goverment post to iban and others race who only support BN !!! , the chinese obviously like DAP and they want a merit system , lets we show them !!!

Antibarua said...

ALHAMDULILLAH,congratulation to all Sarawakians... we wins.. rakyat's wins, melayu bumiputera wins

BERSATULAH MELAYU BUMIPUTERA, APAKAH ANDA MASIH BUTA DENGAN MAINAN POLITIK KAUM CINA?

Double Y said...

Terima kasih kepada semua pemberi komen yang positif dan negatif.. Saya sangat hargai komen-komen yang dilontarkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...