NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, April 11, 2011

Sibu : Muhyiddin Yassin Gempur Kg. Datu Baru - Pembangkang Jangan Mimpi!!

Jam 4.00 petang tadi, selepas ke lokasi nahas helikopter. Saya sempat ke Kg. Datu Baru yang berada di bawah Dun Nangka untuk mengikuti majlis perasmian dan pecah tanah projek perumahan Kg. Datu Baru yang dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Projek penempatan perumahan ini telah dirancang oleh BN ketika kempen pilihanraya kecil parlimen Sibu yang menyaksikan BN kalah kepada DAP untuk kerusi parlimen Sibu. Walaupun kalah BN tetap meneruskan janji untuk terus memajukan penduduk di Kg. Datu Baru dan ini dibuktikan apabila kerajaan pusat meluluskan peruntukkan sebanyak RM20 juta untuk pembangunan di kawasan terbabit.

Melalui peruntukkan yang disalurkan oleh kerajaan BN rumah-rumah yang lebih selesa untuk rakyat Sarawak dapat dibina, dan projek perumahan ini merupakan pencetus kepada banyak lagi projek-projek perumahan yang akan dibangunkan oleh kerajaan BN di sekitar Sarawak.

Majlis sebentar tadi turut dihadiri oleh Menteri Pembangunan Perumahan Sarawak Abang Johari Haji Openg serta calon BN untuk kerusi Dun Nangka Dr. Annuar Rapa`ee.

Penduduk setempat nyata memberi sambutan yang hangat memadangkan majlis sebentar tadi turut dimeriahkan dengan kehadiran pemimpin no.2 negara. Daripada apa yang saya perhatikan kehadiran mencecah 5,000 orang dan mereka hanya terdiri daripada penduduk di sekitar Kg. Datu Baru dan Kg. Nangka.

Berikut foto-foto yang sempat di rakamkan daripada lensa saya.






Double Y : Maaf buat kerja tepi jalan.. saya tepek aje gambar yang mana sempat... rumah wifi dgn broadband slow tak boleh buat kerja.. hihihih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...