NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, April 12, 2011

Sarikei : Dato Ahmad Maslan Serang Pakatan di Rumah Panjang!!


Tadi saya sempat ke Sarikei untuk mengikuti program Dato Ahmad Maslan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga kebajikan dan hal ehwal Felda.




Kami menyambut kedatangan Dato Ahmad Maslan di terminal 2 feri Sarikei di mana kami dimaklumkan bahawa, malam sebelum itu Dato Ahmad Maslan telah pun berkunjung ke beberapa buah perkampungan pendalaman Sarawak untuk mendekati rakyat di sana.





Malah dalam program itu juga, saya difahamkan bahawa Dato Ahmad Maslan turut bermalam di rumah-rumah kampung di sekitar pendalaman.



Ketibaan Dato Ahmad Maslan di jeti feri disambut oleh saya dan Bro Jinggo dan beberapa rakyat tempatan. Selepas menyambut beliau, saya sempat mengikuti program Dato Ahmad Maslan ke rumah panjang yang terletak di DUN N35 Belawai.


Dalam program tersebut yang turut disertai calon untuk Dun terbabit iaitu Datu Len Taliff Salleh disambut meriah oleh 200 penghuni rumah panjang tersebut yang rata-rata dari mereka berketurunan Iban.



 Ucapan Dato Ahmad Maslan di rumah panjang ini sangat padat dan pedas, di mana Dato Ahmad Maslan terus menyerang parti-parti lanun yang cuba mengugat keharmonian rakyat Sarawak.



Clon N35 Belawai.
Dalam ucapannya juga, Dato Ahmad Maslan menerangkan kepada penghuni rumah panjang banyak perihal buruk mengenai pakatan lanun. Antaranya tindakan beberapa pemimpin utama PKR yang bertindak keluar parti sedangkan ianya tidak berlaku dalam BN.




Selain itu Dato Ahmad Maslan turut menerangkan perihal subsidi yang diberikan kepada semua rakyat oleh kerajaan BN. Penduduk rumah panjang dilihat masih mempercayai kemampuan BN untuk memerintah Sarawak.

Ini berdasarkan laungan semangat "1 Malaysia!!" dan "Hidup BN!" oleh 200 penghuni rumah panjang tersebut.

Saya mengakui kehebatan Dato Ahmad Maslan dalam menyampaikan ucapannya sebentar tadi, di mana penghuni rumah panjang dilihat faham bahawa kerajaan BN sentiasa membawa pembangunan kepada mereka.

Tidak cukup dengan itu, Dato Ahmad Maslan menyerang manifesto parti lanun yang dianggap sebagai janji kosong bersandarkan kepada angan-angan yang tidak mungkin dapat dilaksanakan walaupun mereka memerintah.

Double Y : Berapi Dato Ahmad Maslan serang diktator tua dalam Pakatan iaitu Lim Kit Siang dan Nik Aziz! Sarawak terus mansang di bawah BN!!

1 comment:

abg m said...

hanya BN yg layak dari dulu, kini dan selamanya utk mentadbir Sarawak dan Malaysia, BN dah kerja kuat utk kemajuan negara, puak2 ni skadar bising2 pandai la, dah nampak Putrajaya, dulu mereka hebohkan kerajaan membazir wang, termasuk jambatan p pinang dll. kesimpulan nya BN memang HEBATTTTTTTTTTTTT . . . harap rakyat2 Msia tak mudah terpedaya,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...