NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, December 12, 2010

Khairul Azwan Dato` Harun, Exco Pemuda Yang Terpinggir..??

Kenalkah pembaca dengan empunya gambar di atas? Saya berani katakan ramai dari kalangan kita tidak mengenali beliau, terutama diperingkat akar umbi dalam Pemuda UMNO Malaysia. Untuk makluman pembaca beliau adalah Khairul Azwan Bin Dato` Harun iaitu salah seorang exco di dalam barisan Pemuda UMNO Malaysia.

Bila kita sebut exco Pemuda UMNO Malaysia, kita hanya terfikir beberapa nama sahaja dan nama-nama popular tersebut ialah Tun Faisal, Lokman Adam, Tengku Azman, dan Sohaimi Shahadan, saya sekadar menyebut beberapa nama yang popular, jarang sekali kita mendengar cerita mengenai saudara Khairul Azwan bukan?

Kita ketepikan sekejap nama-nama popular dalam barisan exco Pemuda UMNO, kita lihat apa pencapaian yang dilakukan oleh saudara Khairul Azwan pemuda berusia 34 tahun setakat ini. Lalu saya melakukan beberapa kaji selidik terhadap beliau.

Dalam usia yang muda beliau diberikan beberapa amanah penting di Perak, antara jawatan yang di sandangnya kini adalah Bendahari Bola Sepak Perak serta bertindak sebagai Pengurus Pasukan Bola Sepak Perak malah beliau juga merupakan salah seorang CEO di dalam Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan.

Beliau juga seorang yang prihatin apabila menaikkan Akademi Pemuda yang terdiri daripada 15 orang pekerja sukarela yang terdiri daripada golongan pendidik, penyelidik serta profesional muda dan para belia. Antara misi adalah bertanggungjawab mencadangkan strategi berlandaskan politik pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Akademi Pemuda yang digerakkan beliau juga menjalankan aktiviti ilmiah serta latihan untuk ahli UMNO sejajar dengan agenda mendidik dan memperkasakan ahli UMNO di peringkat akar umbi. Melalui platform ini juga beliau menggerakkan beberapa kerja-kerja kebajikan melibatkan anak-anak yatim di sekitar negeri Perak.

 Bila meneliti kerja-kerja yang dilakukan beliau, kenapa beliau tidak diberikan perhatian? Adakah kerana beliau seorang yang 'low-profile' lalu kisah serta kerja-kerja yang dilakukan beliau tidak perlu dihebohkan atau dicanang kepada para pemuda di peringkat akar umbi?

Kerana dari apa yang saya lihat, beberapa exco Pemuda sekarang ini 'berkokok' lebih tapi kerja 'zero'. Lihat sahaja bagaimana exco-exco tertentu ketika perhimpunan Agung UMNO tempoh hari? Ada yang tidak segan silu memaparkan kain rentang mengalahkan Perdana Menteri. Dengan tujuan untuk mempopularkan diri sendiri di kalangan perwakilan. Walaupun pada hakikatnya penduduk di tempat beliau sendiri meluat dengan muka beliau.

Ada juga beberapa exco dikalangan Pemuda setiap kali PRK dan adanya Presiden Parti, maka muka dialah yang dilihat ke hulu ke hilir dengan tujuan menampakkan yang mereka kuat bekerja untuk parti. Inilah barah yang perlu dibersihkan dalam barisan Pemuda UMNO.

Untuk pemuda UMNO Malaysia, ciri-ciri yang ada pada Saudara Khairul Azwan inilah layak dijulang sebagai pemimpin, walaupun tidak selalu diberikan perhatian, tugas dan amanah tetap beliau laksanakan dengan jayanya di Perak.

Buat Khairul Azwan Harun, teruskan bekerja demi kepentingan rakyat. InsyaAllah rakyat Perak bersama anda. Walaupun saya bukan dari Perak. Hehehe. Good luck bro!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...