NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, December 26, 2010

Edisi Flip-Flop : Larangan Logo 1Malaysia di Bekukan Sementara, Siapa Yang Keliru?


Apa sudah jadi dengan pendirian kerajaan Negeri Selangor berhubung isu larangan logo 1Malaysia ini? Sekejap haram, sekejap tidak iktiraf dan semalam dikhabarkan bahawa larangan itu dibekukan pula untuk sementara.

Semalam Exco Perumahan & Kerajaan Tempatan Ronnie The Babi Gangster, berkata bahawa larangan logo 1Malaysia di sekitar Selangor dibekukan buat sementara kerana masih ada pihak PBT yang samar-samar logo yang mana satu merupakan agenda politik BN.

Ronnie The Babi Gangster juga mendakwa beliau terkejut kerana diberitahu bahawa Majlis Daerah Sabak Bernam telahpun menguatkuasakan larangan berkenaan. Laporan lanjut boleh dibaca di Malaysiakini

Sebenarnya siapa yang keliru? Semalam Setiausaha Politik yang saya katakan 'bebal' berkata bahawa kerajaan negeri Selangor TIDAK MENGIKTIRAF logo 1Malaysia kerana ianya hanyalah agenda politik BN semata-mata, walaupun jika diikutkan logo 1Malaysia dan gagasan 1Malaysia dicipta berteraskan perlembagaan Malaysia.

Sebenarnya ada berapa logo 1Malaysia? 1,2,3 atau 4 logo? Setahu saya hanya ada satu logo sahaja yang dicipta berdasarkan warna jalur gemilang. Adakah dengan satu logo boleh membuat semua PBT keliru logo yang mana satu boleh digantung, logo yang mana satu tidak boleh digantung?

Tidak cukup dengan itu Ronnie Liu The Babi cakap dia tidak tahu bahawa larangan berkenaan telah pun dikuatkuasakan di Sabak Bernam, nampaknya mereka cuba bersandiwara kerana semalam si Faekah berkata kerajaan Pakatan Rakyat Selangor telah mengarahkan supaya slogan dan logo politik tidak dibenarkan di premis kerajaan dan premis awam. Mana mungkin Ronnie The Babi selaku Exco tidak diberitahu akan arahan ini?

Pada hemah saya, sebenarnya bukan PBT yang keliru. Sebaliknya tindakan membekukan larangan ini adalah kerana, mereka sedar bahawa tindakan ini boleh menimbulkan kebencian rakyat Selangor terhadap kerajaan pimpinan mereka.

Kerana difahamkan daripada kaji selidik dibuat sebanyak 84% rakyat telah memahami serta menerima gagasan yang diilhamkan oleh DS Najib ini. Dari sini mereka sedar bahawa tindakan melarang sebarang penggunaan logo 1Malaysia di premis kerajaan dan swasta di negeri itu merupakan satu tindakan bodoh semata-mata. Serta tindakan ini juga dilihat boleh menurunkan sokongan rakyat Selangor kepada mereka.

Dari pandangan anda rakan pembaca, siapa yang selalu mengelirukan rakyat? BN atau PR? Jika isu larangan logo 1Malaysia pun mereka tidak mampu mencapai kata sepakat, bagaimana jika mereka mentadbir kelak?

Tapi jangan mudah percaya flip-flop mereka ini, kerana kemungkinan besar esok bila MB Gagap habis bercuti dia akan cakap, "kita tidak pernah keluarkan arahan ini, ini semua agenda jahat UMNO". Bukan boleh percaya sangat cakap orang PR ini. 

Akhir kalam, sekali lagi saya ucapkan tahniah orang Selangor kerana dapat MB Gagap, Exco Bangang dan Setiausaha Politik yang bebal. 

Mengaku sajalah kamu 'trauma' dengan logo 1Malaysia. Nak malu apa? Hehehehe


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...