NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, December 21, 2010

Isu Adun PAS Zina : Kenapa Pemimpin PAS Masih Membisu?


Telah 13 jam berlalu ekoran pendedahan video kenyataan saksi mengenai penangkapan seorang Adun PAS yang didapati berzina di dalam koc keretapi didedahkan sehingga ke saat ini masih tiada sebarang penafian atau tindakan undang-undang diambil oleh para pemimpin PAS termasuklah tuan empunya badan si Drs. Saipul Bahrin terhadap kumpulan Nadi Rakyat.

Video berdurasi 3.57 saat itu didedahkan oleh blogger PapaGomo lebih kurang jam 10.30 semalam dan sehingga ke saat ini dilihat para pemimpin PAS masih membisu. Ini telah menimbulkan kesangsian kepada semua rakyat termasuk penyokong PAS sendiri.

Kenapa sehingga ke tengah hari ini tiada sebarang berita penafian disiarkan di mana-mana akhbar pro PAS, kerana dimaklumkan sebelum ini Timbalan Pesuruhjaya III PAS Negeri  Datuk Mohd Amar Nik Abdullah pernah memberi kenyataan di dalam HaprakDaily bahawa ini semua adalah fitnah. Kenapa beliau diam sekarang ketika video ini hangat dimainkan di facebook serta blog-blog pro BN.

Berikut adalah kenyataan yang dibuat beliau ketika video kenyataan saksi belum didedahkan :

KOTA BHARU- Timbalan Pesuruhjaya III Pas Negeri, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah sangsi dengan dakwaan sebuah blog yang mengaitkan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas di negeri ini mempunyai masalah peribadi.

Menurutnya, masyarakat tidak harus menerima sembarangan berita yang disebarkan melalui blog dan Facebook tanpa menyelidik terlebih dahulu kesahihan tulisan yang dibuat.

“Kalau internet macam-macam cerita, saya secara peribadi sangsi dengan cerita internet. Kita kena tapis banyak,” katanya kepada pemberita selepas hadir di Majlis Pelancaran Tabung Serambi Mekah di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan sebuah blog yang mengaitkan seorang ADUN Pas di negeri ini yang dikatakan ditangkap khalwat dalam koc VIP kereta api. 



Sekarang ini bukan lagi cerita internet, tetapi kenyataan ucapan saksi pun sudah didedahkan dan kenapa semua pemimpin PAS membisu? Jika PAS mengamalkan ketelusan dalam pentadbiran sepatutnya perkara ini wajib didedahkan kepada rakyat walaupun ianya memalukan PAS. Pemimpin PAS perlu tampil malah perkara paling mustahak adalah Drs. Saipul sendiri wajib muncul ambil tindakan undang-undang, paling tidak pun munculkan buat penafian atau buat pengakuan terbuka sebagaimana Chua Soi Lek pernah lakukan.

Selaku Adun Selinsing, kamu mempunyai tanggungjawab untuk menerangkan kepada rakyat Selinsing malah kepada keseluruhan rakyat Malaysia jika benar kamu tidak terlibat.

Jika Chua Soi Lek pernah mengaku secara terbuka ekoran video seksnya didedahkan, saya CABAR pemimpin PAS lakukan perkara yang sama!!!

3 comments:

dzimba said...

Nik aziz dah ampunkan dosa beliau.. itulah untungnya jadi ahli PAS, syurga boleh tempah awal macam tanah kubur Nirvana kat Nilai tu.

Yuseri Yusoff said...

Hahaha.. untungnya jadi PAS.. errr.. Nik Aziz ada Tuhan punya nombor telefon ke bro? Boleh dail direct cakap dengan Tuhan? Hehehe

belalang said...

Pak ajis ni.. ingatkan jantung dia dah kena jentik dgn malaikat akan insaf ehh.. semakin melalut spt mana dia mengarut dapat wahyu ALLAH SWT dah maafkan perbuatan zina anak buah dia.

Perkara yg dipesan oleh org2 tua jgn dibuat jika sekiranya dibuat celaka seumur hidup:

1. Zina dgn bini org.
2. jadi hakim (individu diantara dua individu yg bersengketa) yg zalim.

heran memang heran senang2 aja pak ajis kata dah diampunkan. Selagi suami atau anak2 tidak memaafkan perbuatan ADUN musang berbulu ayam tak ada siapa2 dgn beraninya mengatakan dosanya dah settle.

Dalam Malaya ni yg berani buat kerja2 malaikat hanya pak ajis aja, engko org ADA BERANI ker??
kita org tang ni memang tak berani..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...