NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, December 24, 2010

Isu Adun PAS Zina : PAS Kelantan Jangan Tunggu Lama-Lama.


Dunia blog dan facebook digemparkan dengan pendedahan yang dibuat oleh blogger PapaGomo mengenai ada kes seorang Adun PAS Selinsing yang dikatakan pernah ditangkap berzina di dalam koc keretapi beberapa hari lepas.

Malah rakaman video pendedahan saksi utama juga disiarkan serta dimainkan hampir kesemua blog pro-UMNO termasuklah saya sendiri. Dalam rakaman video yang berdurasi 3.57 minit itu memaparkan ceramah oleh Ustaz Saidi yang mengatakan beliau pernah menangkap Drs.Saipul Bahrin berzina di dalam koc keretaapi dengan isteri orang lain.

Untuk menuduh orang berzina adalah sesuatu yang amat berat, saya sendiri pun tidak berani mengatakan bahawa berita ini adalah berita sahih atau fitnah. Namun dari akal saya yang waras saya masih ragu-ragu untuk mempercayai kenyataan penafian yang dikeluarkan oleh Drs. Saipul Bahrin di dalam Utusan Malaysia semalam.

Kenapa saya mengatakan saya masih ragu-ragu? Baiklah dalam ceramah Ustaz Saidi beliau mengatakan beliau sanggup dilaknat Allah S.W.T jika beliau berbohong malah mencabar pihak-pihak yang beliau perkatakan dalam ceramahnya agar segera mengambil tindakan undang-undang terhadapnya. Namun kenyataan penafian yang dibuat oleh Drs. Saipul Bahrin semalam hanyalah berupa penafian semata-mata.

Dalam aspek lain pula, agak menghairankan bila 'mangsa' yang dituduh berzina iaitu Drs. Saipul Bahrin mengatakan akan berbincang untuk mengambil tindakan undang-undang malah menyeru pihak yang menuduh mendakwanya. Apa yang perlu dibincangkan? Takkan hendak buat satu laporan polis berbincang sampai berhari-hari? Lainlah kalau hendak menyaman pihak tertentu sudah tentulah kena ambil masa untuk berbincang dengan peguam apa bentuk saman yang boleh dikemukakan.

Jika saya ditempat Drs.Saipul Bahrin, saya tidak perlu mengambil masa yang lama untuk mengambil tindakan undang-undang. Paling cikai pun saya akan membuat satu laporan Polis agar pihak yang menuduh menghentikan sebarang penyiaran artikel, video yang boleh menjejaskan reputasi saya sebagai seorang Adun.

Selepas membuat laporan polis barulah saya akan mengadakan sidang media untuk menafikan dakwaan yang dibuat terhadap saya. Barulah nampak 'smart' dan 'real' sikit sidang media saya kerana disokong dengan laporan Polis, bukan sekadar kenyataan penafian semata-mata.

Jadi PAS Kelantan dan Drs. Saipul Bahrin usah tunggu lama-lama untuk mengheret pihak yang kononnya menuduh dan memburukkan Adun Selinsing ini ke muka pengadilan.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Jangan tunggu lama-lama.. Jangan tunggu lama-lama....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...