NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, December 30, 2010

Teresa Cock : Sebelum Suruh Najib Minta Maaf, Dengan Orang Kristian, You Sudah Minta Maaf Dengan Orang Islam Ke?


Teresa Cock ahli parlimen Seputeh ini hari ini dalam kenyataannya yang disiarkan Malaysiakini menggesa supaya DS Najib memohon maaf dengan orang kristian.

Beliau cuba menggambarkan bahawa DS Najib ini kononnya seorang yang anti kristian ekoran arahan daripada jabatan perdana menteri supaya membuang elemen keagamaan dalam satu sambutan majlis krismas.

Tindakan ini dikatakan tidak menghormati penganut agama kristian. Bagi saya tindakan ini tidak sedikit pun bertujuan untuk menghina atau tidak menghormati agama kristian. Tetapi tindakan ini adalah bertujuan untuk mengurangkan sikap ketidak-selesaan pengunjung ke majlis tersebut.

Yela jika difikirkan, selesakah kita yang beragama Islam, menyertai majlis yang diselitkan dengan upacara keagamaan, diputarkan lagu-lagu pemujaan? Sudah tentu kita berasa tidak selesa. Begitu juga dengan penganut agama lain, selesakah mereka jika kita menjemput mereka datang ke majlis hari raya, tetapi kita bersama rakan-rakan yang sama agama duduk mengaji, berzikir? Sudah tentu rakan kita yang berlainan agama akan berasa tidak selesa dalam majlis tersebut.

Tetapi atas tujuan menghomarti tuan rumah, sudah tentu kita bertindak hadir dalam  majlis yang dianjurkan. Tetapi dalam masa yang sama tuan rumah kena la hormati sensitiviti kita. Dalam isu ini, DS Najib adalah Perdana Menteri kepada semua kaum, jadi dia kena penuhi setiap jemputan yang dibuat tidak kira ianya datang daripada apa agama. Tetapi dalam masa yang sama penganjur tersebut hendaklah menghormati DS Najib sebagai penganut agama Islam. Simple! Teresa Cock tidak fahamkah prinsip hormat-menghormati? 

Tujuan Teresa Cock sebenarnya adalah untuk menimbulkan perasaan benci penganut kristian kepada DS Najib dan secara tidak lansung menimbulkan kebencian penganut agama tersebut kepada kerajaan. Sebelum desak DS Najib, sudahkah Teresa Cock meminta maaf dengan orang Islam berhubung isu yang diusulkan beliau supaya azan subuh diperlahankan?

Ini juga bagi saya merupakan satu 'penghinaan' kerana apa hak beliau untuk mengusulkan supaya azan subuh diperlahankan dan hanya dikumandangkan di dalam masjid tidak di surau-surau atau madrasah?

Sudahkah Teresa Cock meminta maaf berhubung tindakan beliau menghina tulisan jawi di papan tanda? Bagi saya ini pun satu penghinaan kerana kita membaca Al-Quran pun betulis jawi. Sudahkah Teresa Cock meminta maaf dengan umat Islam?

Tidak cukup dengan dua penghinaan ini, Teresa Cock pernah menghina Institusi PDRM dengan menggambarkan bahawa makanan  di dalam lokap setaraf dengan 'makanan anjing'? Sudahkah Teresa Cock minta maaf dengan pihak PDRM?

Akhir kalam, apa agama Teresa Cock? Buddha? Kristian? Kalau kristian, cuba tanya Teresa Cock adakah dia penganut kristian yang baik?

Inilah sikap chavaunist DAP, yang anti Melayu, anti Islam sekarang cuba melaga-lagakan Islam dengan Kristian. 

Teresa Cock you bukan Sassy MP. Tapi Pussy MP!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...